Appaloosahingstar

malinsnoops

Trådstartare
Jag funderar på att ev betäcka mitt quartersto med en appaloosa nästa gång. Men jag har ingen erfarenhet av vad man ska tänka på när det gäller appisarna, är det ngt speciellt jag ska tänka på när jag kikar efter hingst? Är urvalet mycket begränsat eller är det många hingstar i sverige och är det semin som gäller överlag? Finns det några svagheter i rasen som man ska ha koll på osv? Mitt sto är av reiningtyp så jag vill ha den lite mindre och sattare modellen med mycket färg och prickig röv om jag får välja :D

Sv: Appaloosahingstar

De bästa du kan göra är att gå in på aphc.se så ser du där vilka hingstar som har bet hingstlicens osv. de finns givetvis andra hingstar med att vända sig till. Men de är inte många appishingstar med reining stam. De är mest Halter och Pleasurehingstar. De flesta betäcker live inte semin. Men var noga att kolla upp ställena innan duu skickar ditt sto men så är det överlag vart du en skickar ditt sto oavsett ras. Lycka till.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 118
Senast: Gimlan
·
Äldre Jag har insett att min älskade bil börjar bli gammal.... :cry: Han är nu 13 år gammal och har rört på sig över 22k mil.... Har varit en...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 486
Senast: voltis
·
Övr. Barn Som helt oinsatta och tidigare helt (nu bara halvt ;) ) ointresserade av babyprylsshoppingen tänkte jag höra lite med proffsen eftersom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 042

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka