Åh, där är den ju! Dock inte utvecklingsbar som den jag först tänkte på. Vad är bäst? En väska som man viker ut som skötplats, eller en med separat skötunderlägg tro?
Separat. Förr eller senare blir det kladd och fläckar som inte går bort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, där är den ju! Dock inte utvecklingsbar som den jag först tänkte på. Vad är bäst? En väska som man viker ut som skötplats, eller en med separat skötunderlägg tro?
Helt ärligt jag tror på löst skötskydd när jag tittar på den väskan. Du brer ut hela din fina väska, med fina utsidan nedåt på ett skötbord där en slarvig människa inte torkade undan bajset från förra bebin, eller på skitiga toalettgolvet. Upptäcker att du glömde just den salvan, välter av barnet, gräver i väskan, lägger tillbaka barnet, glömde servetterna... fast jag kan ha missuppfattat detÅh, där är den ju! Dock inte utvecklingsbar som den jag först tänkte på. Vad är bäst? En väska som man viker ut som skötplats, eller en med separat skötunderlägg tro?
Haha, tack för den mkt visuella beskrivningen - tror den just avgjorde beslutet...Helt ärligt jag tror på löst skötskydd när jag tittar på den väskan. Du brer ut hela din fina väska, med fina utsidan nedåt på ett skötbord där en slarvig människa inte torkade undan bajset från förra bebin, eller på skitiga toalettgolvet. Upptäcker att du glömde just den salvan, välter av barnet, gräver i väskan, lägger tillbaka barnet, glömde servetterna... fast jag kan ha missuppfattat det
Designen! Men det beror ju helt på vad man gillar. Produktionsvillkoren vet jag inget om.Villervalla-gräsligheten - är det pga villkor och material eller pga design? Jag är verkligen HELT oinsatt!
Varför är inte babybjörn bra?De flesta babyprylar går att köpa i efterhand när ni upptäcker att de behövs. Men ja kläder, blöjor och något för bebis att sova i kan vara bra att ha hemma.
Ekokläder finns i de flesta butiker. Tittar du efter GOTS märkning kan du vara säker på att alla led i produktionen är bra, inklusive färgning och arbetsförhållanden.
Själv är jag förtjust i ull. Mjuk och temperaturreglerande samt håller sig fräscht längre, snabbtvättat och snabbtorkat vilket gör att man behöver betydligt färre plagg.
Skötväska var ett av våra onödiga inköp. Tyckte mest det var bökigt att släpa med den. Duger med vilken väska/ryggsäck/påse som helst med ett löst skötunderlägg.
Ett hett tips är att kika på bärsjal eller ergonomisk sele (inte babybjörn) då det inte alls är säkert att bebis vill ligga i vagnen och så slipper ni bära runt bebis hemma i armarna hela dagen
Enligt det jag läst så är den inte fullt ergonomisk för bebis att sitta i.Varför är inte babybjörn bra?
Storksak gillade både sambon och jag. Neutral och snygg! Tack!TS, kika på Storksak skötväskor. Dyra men snygga.
Själv hade jag en enkel cykelbudsväska först och bytte sen till en Fjällräven-ryggsäck. Har aldrig saknat att inte ha en "riktig" skötväska. Ryggsäck är guld om man bär mycket i sjal/sele.
Ang kläder har du fått många bra förslag. Jag vill lägga till att du inte behöver köpa kläder till ord.pris. Det är reor och kampanjer mest hela tiden. Anmäl dig till butikernas nyhetsbrev eller följ dem på instagram så ser du när de har erbjudanden. Alla butiker kör t.ex. sommarrea i juni-juli.
GOTS är ett superbra tips! Tack för det!De flesta babyprylar går att köpa i efterhand när ni upptäcker att de behövs. Men ja kläder, blöjor och något för bebis att sova i kan vara bra att ha hemma.
Ekokläder finns i de flesta butiker. Tittar du efter GOTS märkning kan du vara säker på att alla led i produktionen är bra, inklusive färgning och arbetsförhållanden.
Själv är jag förtjust i ull. Mjuk och temperaturreglerande samt håller sig fräscht längre, snabbtvättat och snabbtorkat vilket gör att man behöver betydligt färre plagg.
Skötväska var ett av våra onödiga inköp. Tyckte mest det var bökigt att släpa med den. Duger med vilken väska/ryggsäck/påse som helst med ett löst skötunderlägg.
Ett hett tips är att kika på bärsjal eller ergonomisk sele (inte babybjörn) då det inte alls är säkert att bebis vill ligga i vagnen och så slipper ni bära runt bebis hemma i armarna hela dagen
GOTS är ett superbra tips! Tack för det!
Bärsele har vi ögonen på, om inte annat inför resor osv - varför inte Babybjörn? Ngn annan tillverkare som du kan tipsa om istället?
Bra tips! Jag har oerhört svårt att föreställa mig livet som föräldraledig överhuvudtaget och har lätt ångest inför att få tråkigt, så tror inte vi kommer ha så himla spännande aktiviteter för oss. Vi kommer nog promenera massor och hänga mycket i stallet, så kommer få vara lite anpassat efter det. Däremot ganska civiliserat stall med både toa och varmvatten så inga logbyten tack och lov.Jag tror på att utgå mycket från hur du lever, hur du brukar göra. Det är stor skillnad på vilka grejer man behöver och vill ha om man mestadels åker bil, tex, jämfört med om man mestadels går eller cyklar. Brukar du vara borta från hemmet hela dagar när du är ledig, eller brukar du mest uträtta snabba ärenden och sen gå hem igen? Kommer du att ha bebisen med dig mestadels i lantlig eller urban miljö? Osv. Ska vagnen funka att vara ute och springa med, eller är det mer troligt att du lufsar runt med bebisen i bärsele? Om många blöjbyten kommer att ske typ på logen i stallet, är kanske delvis annan utrustning vettig jämfört med om det sker på toaletter och skötrum på någorlunda civiliserade ställen på stan?
Jag tänker: föreställ dig några realistiska dagar med bebis och fundera på vad du då behöver för att göra det så hanterligt som möjligt.
Jag hade tex aldrig klarat mig utan att ständigt ha med mig en termos med varmt vatten - att tvätta en vinterbebis i stallet med kallvatten känns ju inte helt rättvist. Och en sådan termos väger lite och då har det betydelse om man cyklar eller kör till stallet, osv.
Har du själv ngn sådan? Jag tycker det är svårt att veta vilka modeller som kommer att passa både sambon och mig. Vi är visserligen ganska lika i kroppen, båda är långa även om han är lite längre, men han är ju mer bredaxlad och smalare över bröstet än vad jag är, omvända proportioner liksom. Känns jäkligt onödigt att behöva ha två liksom, men är de svåra att ställa om så kommer det ju bli att en av oss inte använder den om jag känner oss rätt.Ergobaby 360 brukar leda testerna
Har du själv ngn sådan? Jag tycker det är svårt att veta vilka modeller som kommer att passa både sambon och mig. Vi är visserligen ganska lika i kroppen, båda är långa även om han är lite längre, men han är ju mer bredaxlad och smalare över bröstet än vad jag är, omvända proportioner liksom. Känns jäkligt onödigt att behöva ha två liksom, men är de svåra att ställa om så kommer det ju bli att en av oss inte använder den om jag känner oss rätt.
Haha, ja, jag förstod att det var babyn du syftade på, men har googlat lite och har svårt att bringa reda i vilka modeller som är bra på båda sätt s.a.s. Måste väl släpa mig iväg till butik igen antar jag, men jag får feber bara av att gå in i de där stora hysteributikerna.Nej, vi har köpt en sjal, men om vi behöver en så blir det en sådan.
Ni borde kunna åka till en affär som har och testa, det är nog enklast. Jag tänker på att bebis ska sitta ergonomisk, men givetvis ska den vara skön för den som har den på sig också.
Haha, ja, jag förstod att det var babyn du syftade på, men har googlat lite och har svårt att bringa reda i vilka modeller som är bra på båda sätt s.a.s. Måste väl släpa mig iväg till butik igen antar jag, men jag får feber bara av att gå in i de där stora hysteributikerna.
GOTS är ett superbra tips! Tack för det!
Bärsele har vi ögonen på, om inte annat inför resor osv - varför inte Babybjörn? Ngn annan tillverkare som du kan tipsa om istället?