Min granne sköter sin soptunna som en bäby. Den vårdas ömt, ställs in, tvättas och putsas både på och i.
Jag läste "pussas" och inte putsas...
DET hade vi väl alla kanske kunnat komma överens om vore något av en överdrift?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min granne sköter sin soptunna som en bäby. Den vårdas ömt, ställs in, tvättas och putsas både på och i.
Varför inte stoppa i fickan och ta med hem?
Det finns ju inte bara två alternativ, lämna och lägga i någon annans.
Vi har sopsortering så reflexer eller vassa föremål ska inte slängas i soptunnan här i området.Slänger ibland sånt som kan skada djur i privata soptunnor. Vassare föremål eller trasiga reflexer som jag hittar på vägen.
Jag tycker bara hela grejen är så märklig. Extremt märklig.
Respektera folks soptunnor och att en absolut inte får lägga ett kolapapper i det för det är att visa orespekt. Alltså - jag vet inte. För mig finns det nog viktigare saker att lägga energi på. Och hellre att inte respektera folks omhuldade soptunnor än att skräpet kastas i naturen.
Här ska det som slängs i soptunnan vara knutna soppåsar, så det blir ju inte bra om folk går förbi och slänger i kladdiga glasspapper eller lösa föremål. Tycker om inte annat att man ska respektera att många sorterar sina sopor, samt betalar per kg. Ingen annan har rätt att välja hur mina sopor sorteras och att jag ska betala för andras skräp.
Där jag växte upp går det förbi många hundägare per dag, skulle alla slänga i varsin påse då och då skulle det bli mycket extra sopor varje månad. Dessutom är det märkligt att gå in på andras tomter för att använda deras soptunna.
Jag som ts utsätts för att folk går in till vår soptunna ca 12 meter från vägen.Lite allmänt:
Jag tror inte att NÅGON av oss erkända soptunnemissbrukare går in på andras tomter för att lyfta på locket och smyga in ett glasspapper eller medvetet skulle släng ett bananskal i metallsorteringen, utan det handlar nog om generella hushållstunnor som står intill vägen... och det var värst vad det bev fokuserat på just hundbajs!
Jag som ts utsätts för att folk går in till vår soptunna ca 12 meter från vägen.
Du har inte ens själv rätt att välja hur dina sopor ska sorteras. Det finns regler och system för den saken.Här ska det som slängs i soptunnan vara knutna soppåsar, så det blir ju inte bra om folk går förbi och slänger i kladdiga glasspapper eller lösa föremål. Tycker om inte annat att man ska respektera att många sorterar sina sopor, samt betalar per kg. Ingen annan har rätt att välja hur mina sopor sorteras och att jag ska betala för andras skräp.
Där jag växte upp går det förbi många hundägare per dag, skulle alla slänga i varsin påse då och då skulle det bli mycket extra sopor varje månad. Dessutom är det märkligt att gå in på andras tomter för att använda deras soptunna.
Fast engagemanget i tråden kan nästan få en att tro att rubriken var Använder ni andras privata partnersKommit lite märkliga reflektioner angående att man skulle ha någon slags form av kärlek till soptunnan. I mitt fall handlar det inte om att jag är kär i min soptunna bara för att jag inte vill dela med mig av den. Det krävs lite mer för att jag skall bli kär haha.
Du har inte ens själv rätt att välja hur dina sopor ska sorteras. Det finns regler och system för den saken.
Det är väl ingen självklarhet, här finns öht ingen sortering om du inte gör den själv. Allt slängs annars i en och samma tunna vilket i mitt fall står vid tomtgränsen vid vägen på min parkering. Jag ser ju hellre att de som rastar sina hundar plockar upp skiten i en påse och slänger den i min tunna än att den ligger på min parkering eller vid staketet.Det är ju självklart att man sorterar rätt! Det har ingen annan rätt att förstöra genom att slänga i annat skräp.
Det är väl ingen självklarhet, här finns öht ingen sortering om du inte gör den själv. Allt slängs annars i en och samma tunna vilket i mitt fall står vid tomtgränsen vid vägen på min parkering. Jag ser ju hellre att de som rastar sina hundar plockar upp skiten i en påse och slänger den i min tunna än att den ligger på min parkering eller vid staketet.
Fast det har ju många redan förklarat?Men hur kan man ha såna känslor för sin soptunna? Att den är *privat* och att det är extremt viktigt att omhulda, jag fattar liksom inte.
Njae?Innehållet i soptunnan trodde jag alltid skulle räknas som sanitär olägenhet om det befann sig någon annan stans än just i soptunnan, men jag har ju i och med denna tråd förstått att vissa tänker helt annorlunda.
Soptunnan kanske är husägarnas motsvarighet till flerbostadshusens tvättstuga? Konfliktyta som konfliktyta.Men hur kan man ha såna känslor för sin soptunna? Att den är *privat* och att det är extremt viktigt att omhulda, jag fattar liksom inte.
Nej, det är inte självklart. Jag skulle svimma av chock om en enda plockanalys från ett enda företag i branchen visar att alla sorterar rätt.Det är ju självklart att man sorterar rätt! Det har ingen annan rätt att förstöra genom att slänga i annat skräp.
Nej, det är inte självklart. Jag skulle svimma av chock om en enda plockanalys från ett enda företag i branchen visar att alla sorterar rätt.
Tvärtom är diskrepansen mellan hur många som säger sig sortera och hur det faktiskt ser ut när man kollar sådan att jag tror att vi allihop gör mer eller mindre fel. Det är INTE så att förbipasserandes glasspapper i någons tunna tillnärmelsevis räcker som förklaring på allt felsorterat avfall.