Burhållning är olagligt.
Blir alltid lika beklämd och kan därför inte avstå från att kommentera.
Jag håller med! Burlagen finns av en anledning och jag tycker den är fantastiskt bra! Alla människor tycker att just de använder bur med sunt förnuft. Men titta bara på hur väldigt många norska hundar har det. Där är det helt normalt att stoppa in hunden i bur när man åker till jobbet. Sedan lite promenad, träning och sällskap några få timmar och så in med hunden i buren på natten igen. Jag fattar inte hur det kan vara tillåtet! Ett liv sämre än ett djurparksdjur. Och alla dessa hundägare tycker att de använder buren med sunt förnuft och att deras hundar har det jättebra. Samma argument hörs, min hund trivs jättebra i sin bur, han är SÅ trygg i sin bur, han väljer själv att gå in i buren och lägga sig, han förstör en massa om han är lös när vi är på jobbet etc etc. Och visst, säkert skulle ingen av er här i tråden som förespråkar bur göra så men många andra skulle. En kort stund blir till en längre stund blir till en hel arbetsdag. Jag säger därför rör inte den svenska burlagen! Har vi en nolltolerans mot burvistelse är det ingen risk för att vi får en sådan utveckling av vår hundhållning i Sverige.