Äntligen!

Agapi

Trådstartare
Nu har vi äntligen bestämt oss för att måla våra köksluckor! :) Ska lämna in dom för sprutlackering så om 2-3 veckor kommer vi ha ett nytt, vitt kök :love:
Det här har jag velat göra ända sedan vi flyttade in för drygt tre år sedan men ekonomin har inte riktigt tillåtit det...

Kalaset kommer gå på ca 5800 kr och då hämtar de luckorna och kör ut dom när de är klara, plus att de spacklar igen alla hål från handtagen. Så det är ju ett rätt överkomligt pris, speciellt när man delar det på två också.

Sen ska vi också måla om väggarna. Kommer bli riktigt, riktigt tjusigt när allt är klart :love:

Bye bye björkfanér...! :bump:

Efter_2.jpg

BildH526.jpg

Sv: Äntligen!

Jag gillar ju dina brjörkfaner-luckor, men är nog mer förtjust i vitt !! Älskar vitt. Kommer bli ljust och fint! Vad ska du göra med väggarna då? Vita de också?

Nja, björkfanér är fult tycker jag :crazy: Så det kommer bli supernice med vita luckor istället. Och som du säger, ljusare :)

Väggarna ska målas vita, sen blir väggen med fönstret troligtvis mörkgrått och så är det en till detalj som ska bli mörkgrå... :)

Nja, björkfanér är fult tycker jag :crazy: Så det kommer bli supernice med vita luckor istället. Och som du säger, ljusare :)

Väggarna ska målas vita, sen blir väggen med fönstret troligtvis mörkgrått och så är det en till detalj som ska bli mörkgrå... :)

Kakel eller bänkskivan kanske?

Kommer bli mycket snyggare till det mörka bordet,tvivelsutan!

Ja oh ja, bordet kommer träda fram mer. Åh, vad jag längtar tills det är klart! :)

Mm, jag älskar bordet! :love: Har sagt till min sambo att om vi nån gång ska sära på oss måste jag ha bordet. Han får ta allt annat i lägenheten, bara jag får bordet :D

Det är min "plast-svärfar" som snickrat ihop det åt oss :) Han var tvungen riva en vägg i deras lada för vi ville ha gamla brädor, så de är väl sisådär 100 år gamla eller nåt :)

Jaha, där rök chansen att hitta ett sådant bord någonstans :cool:
Men han får gärna snickra ihop ett åt mig också :p;)

Ahh!
Fler som gillar vitt! Det kommer bli jättesnyggt med vita luckor.:d

Jag har snöat in på vit inredning och målar om allt som kommer i min väg.. Gärna åt Shabby chic-hållet. Mannen kom hem med en packe målarpenslar idag och en bukett vita blommor! Han e för söt:)

Måste se efter-bilder sen!

Min syster och hennes man har ett helt lovely vitt kök i sitt hus.. Jag blir glad varje gång jag går in där :laugh:

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Äldre Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska...
2
Svar
35
· Visningar
2 728
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst