Äntligen...

W

westcob

har jag känt hur det känns att "rida western"..nu först börjar det kännas som både jag och hästarna börjar förstå!
Konstig början på en tråd kanske men jag vill bara passa på att tacka alla som hjälpt och stöttat mig när jag börjat undra om jag kanske skulle börja med att ha hamster istället för häst ;)
Stort tack till Elisabeth, Jessica och Sandra för alla råd och tack PL för tuffa pass :bow:
Kramar
Ulrica

Vilket härligt inlägg.. :) Det gick bra i tisdags då antar jag?

Ja :o, Särskilt med den äldsta tjejen...stångbett+en hand i slutet..guess what..hon svängde när jag ville och stoppade bra under sig :love:
Nu gäller det att njuta av känslan, för på varje framgång följer minst en motgång eller hur det nu va han sa den där "kloka" tänkaren..Nä förresten ska nog börja anamma en annan tänkare "framgång föder framgång" ;)
/ "Ulrica upp i det blå"

Kul...

att det går bra för dig Ulrica. Kan man hoppas få se dig på tävlingsbanorna i vår då kanske?!
Själv är jag utan häst...igen...det är nog inte meningen att jag ska ha någon häst...ingen frisk iallafall. :confused:

Take care!
///Karin :banana:

Re: Kul...

Nä, vad tråkigt att höra! Vad har hänt? :confused:

Det där med tävlingsbanor..vi får väl se om vi vågar..
U

Tänk bara på att inte fastna på en hand. En stunds träning per pass är okej, men grunden är ändå två händer.. Men det vet du ju redan.. ;)

Japp, samt "be-släpp ner" och "glöm inte att grunden är tränsbettet" :D
Men det är alltid värt att upprepa, har man teflonhjärna så har man!
U

Det märktes att både du o häst var nöjda i tisdags ;). Skoj när alla småpengarna börjar ramla på plats, det klirrar varje dag i mitt huvud :rofl: Vi syns kanske i kväll då

//Elisabeth

En extra varm kram till dig, min vän, som ju var den som visade vägen mot lyckligare hästar och lyckligare matte :D
Apropå småslantar vore bra om det kunde rinna in lite mer av den varan i fysisk form oxå ;)
U

Hästen har...

Hästen har fått kronisk bronkit och faryngit....har haft henne på Ale för undersökning och det bekräftade bara vad jag misstänkte när inte penicillinkurerna hjälpte...hon har fått en kronisk luftvägssjukdom.
Så nu har jag bara min lilla ettåring att hoppas på...har inte ridit på tre månader...håller på att bli tokig :bump: ....klättrar på väggarna....mocka skit och fodra...hur kul är det på en skala när man inte får rida...ja menar det är inte överdrivet kul att tömköra o longera hela tiden.

Trevlig helg!
///Karin

Re: Hästen har...

Ett litet tips.. Jag höll på att ge upp hoppet om min ponny när han fick kronisk bronkit. En massa mediciner osv osv.. O till slut gick det knappt att rida honom längre han bara hostade och fick svårt att andas. Men så tipsade någon mig om vinäger. SÅ det blev någon deciliter morgon och kväll.. o han blev bättre. Det tog ett tag men sedan slutade han i princip hosta helt.. Det kan vara värt att prova?!

Tack för tipset!

Det ska jag prova! Är det vanlig äppelcidervinäger då eller!? Blandade du det i betforn?! :confused:

Undra vad det är för något som hjälper i den då?! Vet du vilka beståndsdelar som verkar mot hostan?!

///Karin (hoppfull)

Re: Tack för tipset!

Nä jag vet inte vad det är som verkar i den. Jag gav vanlig vitvinsvinäger som går att köpa dunkvis i större matvarubutiker. Min häst fick det i kraftfodret. En del häller det i en egen spann med vatten för att hästen skall dricka när den känner behov. Jag vill dock kontrollera hur mycket de får i sig så jag la det i fodret. Min häst fick bara krafft så han fick det på pelletsen. Skriver fick för han är död nu. Jag fick honom dock att leva ca 8 år extra med detta. Han blev 20 år.
Vad som var viktigt för honom var kondition. Han behövde ju ridas för att andningen skulle bli bättre. Men man rider ju inte när hästen håller på att hosta ihjäl sig.

Det tog ett antal månader innan jag märkte någon skillnad med vinägern. Men det hela slutade iallafall med att han mådde bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: ryujaneiro
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 370
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter