Äntligen tävling!!!

Fjording-galning

Trådstartare
Yes! Äntligen har tävlingarna kört igång! :banana: Kinda igår!:bump: Skitkul! Nä ,ännu roligare :D ! Kann knappt hålla mig de två veckorna som e kvar till Mantorp! :love: Lääääägntar!

Nån mer som va i Kinda?:)

Sv: Äntligen tävling!!!

Verkar som om jag också kommer bli tvungen att stryka mig:cry: :cry:

Här kommer en roman om Sigge. ;)

Han vart plötsligt 2-3 gradigt halt två dagar innan lägret i falkenberg (13-14 april). Åkte till kliniken dagen efter och de kunde hitta något speciellt. Kunde knappt urskilja hältan på böjt spår. Kall och fin i hoven men något ökad puls efter att ha sprungit lite. Drog av skorna bak men kunde inte hitta någon ömhet eller tecken på hovböld eller stengalla osv. Tog bort snösulorna. La jodopaxomslag i en vecka tills hovslagaren kom ut (svårt med påskhelg osv). Red han en gång innan och då var han ibland nästan ren och ibland jättehalt. Hovslagaren skodde om bak och han var jätteöm i sulorna. Har varit varm i hoven under hela veckan. De sprang med honom och han var ren och efter en halvtimme var ömheten och värmen i hoven borta. Red dagen efter lika halt.
Var på kliniken idag. Red i longeringsvolten och det tog ett tag innan de kunde se hältan ordentligt. Släckte hoven och han vart mycket bättre. Röntgade och hittade en misstänkt hovböld. Men kunde inte se hur djupt den satt. Grävde runt lite och förhoppningsvis hittar den en väg ut nu. Nytt omslag.
Han är ett monster att hantera just nu och så pigg som han är nu kommer inte tiden vara något problem när vi kommer igång :angel:
Förhoppningsvis går det fort när den väl fått komma ut. Några träningar så är vi igång igen, hoppas jag, men det vart en trist start på säsongen.

Usch vad tråkigt för dig. Tur i oturen ändå att det "bara" är en hovböld.

Ni kommer snart igång igen!

F har varit svullen i ett bakben pga av ett sår, så jag har ridit honom 3 dagar på två veckor, och i dag var han varm och svullen igen..

Jatza råkade ut för en sån dum grej i går så det är inte sant.. var på hopptävling och när vi besiktigade och veterinären precis sa tack det är bra efter att jag sprungit med henne så börjar hon hoppa på tre ben. Hon har lyckats träffa typ den enda stenen på hela planen som "skar" in ganska ordentligt mellan skon och hoven. Blev ohalt när vi fick bort den och jag red första klassen och hon kändes helt ok,men när hon stått ett par timmar i transporten och jag skulle rida fram till nästa var hon rejält halt. Har antagligen blivit någon blödning i sulan, halt är hon i alla fall fortfarande..

Måste bara få berätta om skrutten idag. Han var så söt.
Vart helt överlycklig när vi körde fram transporten och sprang raka vägen in själv. Sedan när jag red (för att provocera fram hältan) så ville han verkligen jobba. Gick bara och väntade på att jag skulle be om mer. :love:

Nej men usch vad tråkigt :cry:
Jag vet hur det känns, Paddy var halt till Kinda men är fräsch nu så jag är på väg till Mantorp :banana:

Till alla som ska till Udden, så har startlistorna kommit ut nu..:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 620
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 068
Senast: kma
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 618
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka