Äntligen parning...

Sv: Äntligen parning...

Tänkte mig inte den som en ren sällskapshund då. Min förra hund var en border collie, omplaceringshund men inte invallad. Men motion och hjärnaktivitet i massor behövdes i alla fall. Så det avskräcker inte så. Jag gick med min första hund, för ganska länge sedan nu ;) på brukshundsklubben och tränade. Försökte tävla lite med, men han var för lat en liten Ferdinand som helst ville ligga hemma under vinbärsbusken och spana ut över ängarna. Så då fick han det.

Fast nu vill jag bara ha en lagom aktiv ras med motor, som är trevlig både hemma och på långfärderna och hemma-aktiv-lydnad. Vill inte tävla eller så nu mer.

Men det skulle alltså kunna gå att ha dem utan att jaga alltså. Ska ta reda på lite mer om det. Tycker att de är så snygga och har ett annat utryck en utställningshundarna.

Sv: Äntligen parning...

Fast nu vill jag bara ha en lagom aktiv ras med motor, som är trevlig både hemma och på långfärderna och hemma-aktiv-lydnad. Vill inte tävla eller så nu mer.

Men det skulle alltså kunna gå att ha dem utan att jaga alltså. Ska ta reda på lite mer om det. Tycker att de är så snygga och har ett annat utryck en utställningshundarna.
Tycker nog det är lite "slöseri" med jaktlinjer till någon som bara vill ha en aktiv sällskapshund, det finns det så många andra raser som fungerar ypperligt för. Menar inte att man absolut måste jaga, men nog ska man ha vilja att ta tillvara motorn hos en retriever av jakttyp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 697
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka