Äntligen lite regler för hundar & katter

C

chrysler

Visste inte om jag skulle sätta på hund eller katt så det blev ngt mitt emellan:angel:

Tycker det är bra att även de vanligaste husdjuren får lite "status", att man sätter upp lite krav & inte bara att de ska ha vatten & en skål mat varje dag.

Nu vet jag att det kommer fuskas, men när jag läser igenom kraven så är det långt ifrån alla som uppfyller dessa när det gäller djurhållning.
Undrar vad det blir av dem, de kommer väl knappast göra sig av med sina djur ändå:smirk:

Sv: Äntligen lite regler för hundar & katter

hej, vad för krav och lite länkar? :idea: låter intressant men har inte läst ngt själv :banana:

Låter bra med ett litet reglemente med krav!

Men var kan jag hitta dessa regler? Ligger de på jordbruksverkets sida?

Det var inte mycket som var nytt, det enda är väl att det blir krav på att de får socialkonakt och att måttebestämelserna gäller mankhöjd och inte vikt.
Att de tex dagligenska rastas på annan plats än rastgården har funnits länge.

Oki, läser man de fulständiga reglerna så är det mer som är ändrat. Får skylla på att jag halvsover!

Senast ändrad:

Nåja, det blev rätt länk till slut.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 634
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 278
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 478
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka