Kallade inte dig idiot, personligen... vem har sagt att jag KAN arbeta överhuvudtaget? Kan det inte vara lite trevligt med lite sällskap om dagarna då? Å när man tillbringar nästan hela dagarna i stallet?
Självklart accepterar jag frågor, men hundfolket här inne verkar inte acceptera mej, bland en del andra som tänker skaffa (eller äger redan) blandras hund. "Det är ju så mycket fel å brister på dom, å du får inte tävla, osv..." Det struntar jag i!!! Jag vill inte heller tävla. Inte intresserad ett dugg av det. Å om det blir så att hunden skulle bli sjuk, tar jag, som en ansvarfsull ägare till min kommande hund, givetvis med den till veterinären för att undersöka vad det är för fel.
Är det ett ärftligt fel ( som alla här inne hävdar att "alla" blandraser har) får man kanske behandla i möjligaste mån, går inte felet att avhjälpa får man avtingen låta vovven leva kvar (om den inte har ont å lider av det givetvis, beror ju på vad det är!!) annars tar man ju självklart bort den, hur mycket det än smärtar. Man får verkligen intala sig att den kommer få det bättre. Jag har tagit bort så många älskade djur så jag vet...
Fattar bara inte varför ingen kan vara glad vör min å voffens skull. Fy fan va illa. Verkar som folk är avundskuka eller något! Varför kan inte folk bara säga, "åh, vad kul, lycka till..." å ge ltie råd...? Nej, mendet går ju inte, jag har ju skaffat mig en bland ras. Så det är ju omöjligt att stötta en liten Anna som mig då! Fan va fjuttit!