antiskall - vilken är bäst från din erfarenhet?

Nominous

Trådstartare
jag funderar på att skaffa ett antiskall till hunden som hjälp med att ta bort skällandet när folk går i trapphuset - det skall annvändas då hunden är hemma själv och jag ej kan kontrollera den.

de jag har funderat över är:
citrondoft
vatten
ultraljud

har du provat nån av dessa, eller vet nån som provat? funkar dom? hur reagerar hunden?

vore bra å veta om dom funkar eller ej eftersom dom är rätt dyr. inge kul om dom inte funkar alls och hostar typ 1500kr. jag har kollar på mina djuraffärer och dom hyr inte ut för prov - för dom kom aldrig tillbaka de som dom låna ut.

tacksam för hjälp.

Sv: antiskall - vilken är bäst från din erfarenhet?

Vet en som hade citron och det var inte så snällt för hundens näsa tycker jag.. Dom som har så bra luktsinn.. Och få det där i näsan... Tror att på vissa hundar är halsbanden bara stressande. Har jag upplevt.

okej. det var nyttig information.

vad tror ni om en sån där ultraljudsmanick som man har i rummet som känner av skallen?? det finns väl ingen forskning på hur det påverkar hunden, emn vad tror ni?
funkar den över huvudtaget? hur märks det att hunden reagerar på den?

hittade nu en med vibration. störs hunden verkligen så pass mycket av vibrationen att den slutar att skälla??

En sådan provade vi till vår gamla tik, upplevde inte att den funkade. Hade man bara ultravågorna på brydde hon sig inte, och lade man till det andra ljudet skulle hon mörda den!

Jag har testat mycket jag. Och kommer bara om och om igen på att "genvägar är senvägar".
Men det som funkat under längst tid är faktist dom vanligaste (?) halsbanden där man fyller antingen med vatten eller citron..och då var det citronen som gav "bäst" effekt.
Den där ultraljudsmojängen som man ställer i rummet ger jag inte mycket för. Inte halsbanden som skickar ut ultraljud och/eller signaler/vibrationer heller.

Nej. Hitta på ett bra sätt att träna bort det istället. Det tror jag håller bäst i längden.

Jag har inte prövat själv, men en kompis använde citronvarianten.
Det fungerade bra, men hon använde det bara när hon var närvarande i början, för att kunna berömma när hunden tystnade. Så småningom hade hunden det på när den var ensam och det funkade ett tag. Hon tog då bort halsbandet och hunden började skälla igen, så hon har blivit tvungen att alltid ha det på när hunden är ensam. Numera är det inte laddat, men det vet ju inte hunden eftersom den inte skäller när halsbandet är på;).
Det bästa är nog att försöka dressera bort det, men om grannarna är irriterade kan det vara en lösning

*Raderat*

Samma erfarenhet som i inlägg #7

Senast ändrad av en moderator:

de e ju just de att en granne klagat och jag kan ju inte göra så mycket när jag inte är hemma. så jag försöker dressera bort det när jag är hemma, då är dom rätt tysta. men dom fortsätter ju som vanligt när jag går hemmifrån.
dom står inte å skäller i sträck för att dom är ensamma, utan dom skäller när nån går i trapphuset. dom är VÄLDIGT vaktiga av sig! så det är bara då det behövs.

tack för era kommentarer

Hej!
Tänk på att en sådan med ultraljud påverkar även de hundar som inte skäller om man har flera hundar.
/Camilla

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 556
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka