MiniLi
Trådstartare
Jag har gett upp mot slyngelns ovana att gnälla/pipa/yla i frustration/förväntan när han tycker synd om sig själv (läs: när han sitter i bil/bur/uppbunden medan jag tränar den andra hunden) och vill testa ett anti-skall halsband i dessa situationer. Frågan är bara om de flesta halsband reagerar även för denna typ av oljud eller om det är just skall?
Läste nämligen i beskrivningen till ett halsband att "det skiljer på skall och andra ljud genom att känna av både skall och halsvibration med hjälp av en patenterad sensor".
Någon som har testat och kan ge en fingervisning kring vilket halsband som kan tänkas vara aktuellt?
Jag vill helst ha ett sånt som sprayar luft, utan dofter eller ljud.
(Undanber mig åsikter kring den eventuella lämpligheten i att använda den här typen av metoder, hade inte ens tänkt tanken om jag inte ihärdigt tränat på andra sätt väldigt länge)
Läste nämligen i beskrivningen till ett halsband att "det skiljer på skall och andra ljud genom att känna av både skall och halsvibration med hjälp av en patenterad sensor".
Någon som har testat och kan ge en fingervisning kring vilket halsband som kan tänkas vara aktuellt?
Jag vill helst ha ett sånt som sprayar luft, utan dofter eller ljud.
(Undanber mig åsikter kring den eventuella lämpligheten i att använda den här typen av metoder, hade inte ens tänkt tanken om jag inte ihärdigt tränat på andra sätt väldigt länge)