Antalet dressyrhästar

Fenestra

Trådstartare
När man ser på många framgångsrika hoppryttare så har de ju ett antal hästar i sitt stall samt det sägs att det krävs ett par stycken för att "lyckas".
Hur är det på dressyrfronten? Jag vet inte då jag inte har den inblicken på dressyrsidan men jag inbillar mig att det inte är så många ryttare som har flera svårklass/GP hästar?
Sen är det ju klart att man måste ha hästar som kommer underifrån om man ska lyckas hålla sig kvar.

Vad är era funderingar kring detta samt erfarenheter?

Sv: Antalet dressyrhästar

Får betona att jag syftar på svenska ryttare nu.. Vet att det ser annorlunda ut i tyskland o holland bla

Skillnaden är att du måste hoppa och tävla så mkt i hoppning för att inte bli ringrostig! Rodrigo Pessoa sa en gång att han blir ringrostig om han inte hoppat på 3 veckor! För att hoppa så mkt så krävs det flera hästar eftersom en enda häst kan inte hoppa så mkt utan att gå sönder.

Dessutom är det fler ryttare i hoppning och mkt större konkurrans vilket gör att du måste vara ute och tävla jämnt för att hålla dig kvar i toppen! I hoppning är det inte så att du får gratispoäng på kassa uppvisningar för att du är känd utan river du ett hinder är det 4 fel oavsett vad du heter!

Senast ändrad:

Skillnaden är att du måste hoppa och tävla så mkt i hoppning för att inte bli ringrostig! Rodrigo Pessoa sa en gång att han blir ringrostig om han inte hoppat på 3 veckor! För att hoppa så mkt så krävs det flera hästar eftersom en enda häst kan inte hoppa så mkt utan att gå sönder.

Dessutom är det fler ryttare i hoppning och mkt större konkurrans vilket gör att du måste vara ute och tävla jämnt för att hålla dig kvar i toppen! I hoppning är det inte så att du får gratispoäng på kassa uppvisningar för att du är känd utan river du ett hinder är det 4 fel oavsett vad du heter!

Ja det är ju sant! Varför tänkte jag inte på det?
Det är ju underbart att man inte kan rida till sig "grattis palceringar" för att man är en känd ryttare..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 654
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 578
Senast: Fibusen
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 538
Senast: Pyrran
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar