Antal timmar på box.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att du behöver uppdatera dina kunskaper en del. Du saknar uppenbarligen de mest grundläggande kunskaperna kring vad som kan hända med hästar och hur man veterinärmedicinskt går till väga för att hjälpa hästarna. För det är ju målet - att hjälpa hästarna.
Ja du är såklart mer insatt än jag med din otursfågel man lär ju sig en hel del då

Det är för övrigt helt absurt att tänka att hästägare bara skulle "köra på" och sen behandla hästarna lite om vartannat. Det är jättedyrt att ha skadad häst. Veterinärutredningar, behandlingar, upprepade återbesök, om man har otur krävs riktigt dyra undersökningar eller behandlingar. Varför skulle någon medvetet utsätta sig för den ekonomiska förlusten?
Självklart gör alla sitt bästa för att hästarna ska må bra och slippa vara skadade.

Ja du är såklart mer insatt än jag med din otursfågel man lär ju sig en hel del då
Tycker du inte själv att det är rimligt att vara insatt i saker man är så starkt emot som du är emot behandling av hästar? Oavsett om man äger en häst som skadar sig eller ej?

Det blir ju jättekonstigt att sitta på höga hästar och vara kraftigt emot något man inte har någon som helst kunskap om?

Nej fattar jag väl också kan ju vara något kroniskt som blivit. Men oftast kommer ju saker från någonstans.
Men du vet ju inte. Det är ju det vi cirklar tillbaka till. Du tror, anser, känner men vet inte. Däremot fördömer du gärna de som öht har behandlingsbehov eftersom de måste göra något fel, till skillnad från du som är ofelbar.

Ja verkligen. Men har man aldrig haft anledningen 🤷‍♀️
Du verkar ju ha mycket åsikter i ämnet iaf. Om man nu har så mycket åsikter kan man ju tro att du skulle vilja lära dig mer?
Jag har självklart lärt mig saker de senaste åren när min häst varit skadad, men jag har haft hästar innan som inte varit skadebenägna och ändå tyckt att det är relevant att ha basala kunskaper kring tex hästens anatomi, grundläggande veterinära saker, vad som orsakar olika skador osv.

Du verkar ju ha mycket åsikter i ämnet iaf. Om man nu har så mycket åsikter kan man ju tro att du skulle vilja lära dig mer?
Jag har självklart lärt mig saker de senaste åren när min häst varit skadad, men jag har haft hästar innan som inte varit skadebenägna och ändå tyckt att det är relevant att ha basala kunskaper kring tex hästens anatomi, grundläggande veterinära saker, vad som orsakar olika skador osv.
Hästar har man väl för att ha kul med inte upprepade besök hos en veterinär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 928
Senast: åke
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
Anläggning Räcker det att det finns en box som är tillgänglig till att använda som sjukbox? Eller måste det finnas en box på anläggningen till...
2
Svar
20
· Visningar
6 876
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar