@Ridinglady jag förstår verkligen inte problemet . En granne kommer till dig då denne vet att du hyser verksamhet dvs har inackorderade och påtalar att en av dina inackar bryter mot regler gällande vart man får rida .
Varför är inte det rätt väg att gå utan du tycker grannen ska ta upp det med personen på individbasis ?
Jag tycker det är självklart att grannen vänt sig till dig i första hand och även att du har ett otroligt stort egenintresse av att ta upp det med din inackordering och kanske även allmänt kolla att det är tydligt för alla generellt vilka ridvägar som är ok !
Jag hade som stallägare varit tacksam att grannen tog det med mig av alla de anledningar som angivits och ser det som standard att man gör så med ngn som bedriver verksamhet .
Vänd på det : om grannen bedrev storjordbruk och ngn inhyrd hade kört igenom din hage och förstört , hade du då kontaktat bonden och förväntat dig att han upplyst sin anlitade om problemet eller hade du bara stannat personen i traktorn och sagt till denne, eller hade du tyckt om du ringt till bonden och han sa att "det där får du ta med den som satt i traktorn" tyckt det känns som norm?