Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Predatorjakt, räven tar småvilt som jägare hellre vill jaga själva. Alt. skjuts de för att förhindra skabbspridning, i detta fallet kan det omöjligt handla om det eftersom människan inte ens såg att det var en hund.Varför jagar man räv?
Oerhört märkligt och vårdslöst oavsett vad för djur han skjutit därMest anmärkningsvärt tycker jag det är att mannen inte omedelbart vände sig till polisen med att han skjutit en hund. Gick han inte fram efter skottet och tittade på det han skjutit
För att hålla nere stammen. För många djur skapar problem och ökar riskerna för smittosam skabb som även går på annat vilt och tamdjur.Varför jagar man räv?
Var det inte en fomme som sköt en travhäst i en hage en gång i tron om att det var ett viltsvin eller nåttPredatorjakt, räven tar småvilt som jägare hellre vill jaga själva. Alt. skjuts de för att förhindra skabbspridning, i detta fallet kan det omöjligt handla om det eftersom människan inte ens såg att det var en hund.
För över 20 år sedan var den en dansk som sköt 2(!) border terriers på en större jakt i området jag bort, han menade att han trodde att det var griskultingar... Han kom inte undan så lindring av vad jag minns.
Man kollar väl för jösse namn att det man skjutit är dött och inte skadeskjutet. Och de jag känner som jagar tar rätt på det som de fällt, även räv. Man låter inte döda djur ligga kvar i skogen och skräpa hur som helst. I det läget borde mannen ju se att det var en hund så till vida han inte var helt blid!!!Oerhört märkligt och vårdslöst oavsett vad för djur han skjutit där
Möjligt, de ska få vapen och licens fråntagna direkt.Var det inte en fomme som sköt en travhäst i en hage en gång i tron om att det var ett viltsvin eller nått
Det var väl en Tysk som sköt en ko?Var det inte en fomme som sköt en travhäst i en hage en gång i tron om att det var ett viltsvin eller nått
Googlade och det var i Örebro som en jägare på viltsvinspass sköt en häst.Det var väl en Tysk som sköt en ko?
Sen var det en jägare, tillika veterinär som sköt en amerikansk akita utanför sin fårhage i tron att det var en varg.
Fast ser man inte till 100% vad det är man siktar på och är 100% säker, bör man sänka geväret. Med vapen i handen får man inte chansa ens till 2 %. Funderar på hur han kan se var på djuret han ska sätta skottet om han inte ens ser vad för djur det är?Asså jag kan se misstaget i sig. kl. 01.00 mitt i natten är det mörkt, man ser en räv på håll, den försvinner, 20 min senare kommer ett räv liknande djur ( det står ju trots allt inte på hur långt håll han sköt hunden, vi ka ju prata om allt från 20-100 m) som han skjuter i tron om att det var räven. Fine, absolut ett fel alla jägare kan göra, man förväntar sig lixom inte en lös hund mitt i skogen, mitt i natten.
MEN, att sen inte direkt gå och se om djuret lever för att då upptäcka att det är en hund och direkt ringa polisen!! Det är bara jätte fel och borde resultera i höga böter och licensen på prövotid ett tag.
För att det här finns med?Alltså vad i helvete... Och sen varför har aftonblaskan information om rasen i kanten av artikeln?
Nu när jag tänker efter kanske det är logiskt att ha med detFör att det här finns med?
"Hunden utvecklades av jägare för att röra sig och se ut som en räv. Detta efter att de uppmärksammat att sjöfåglar intresserade sig för rävar som rörde sig på ett speciellt sätt i strandkanten."