Annorlunda att träna kallblod?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Vinna
  • Startdatum Startdatum
V

Vinna

Nu har jag köpt mitt första kallblod, hon är fem år gammal. Gick premielopp som två åring och sen mest tränad "då och då". Är även inriden och har gått lite turridning när dom saknade häst.

Nu är min fråga, hur ska jag lägga upp träningen? Hon har en väldigt bra grundkondis och är pigg och glad.
Är det stor skillnad mellan att träna varm eller kallblod?

Mvh Emma

Sv: Annorlunda att träna kallblod?

inte så stor, man kan behöva träna mer muskler beroende på hur vältravande den är men annars tränar man i stort sett lika.

Liknande trådar

Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 361
Senast: Vassi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Träning Nu har jag gett upp att klura på min kammare. Kanske är det nån där ute som har nån idé om ifall det är normalt eller om min häst borde...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 013
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 820
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024