Annonssvar - vad skriver man?

Sasse

Trådstartare
Ja, vad skriver man egentligen när man svarar på en hästannons? Finns det någon mall av vad man bör nämna när man berättar om vad man har att erbjuda? Vad vill ni ska finnas med när någon svarar på era annonser? I just detta fallet handlar det om medryttarhäst/foderhäst.

Har aldrig svarat på annonser tidigare och känner mig lite vilsen i hur mycket/vad man bör skriva.

Sv: Annonssvar - vad skriver man?

Hm, det är ju lite skillnad på att ha en häst på foder och att vara medryttare men jag försöker komma med några tips i alla fall.

Först brukar jag presentera mig med namn och hur gammal jag är. När det gäller hästar tycker jag själv som annonsör att det är skönt att veta om man mailar med en 15-åring eller en 40-åring. Båda kan vara lämpliga, men det ger en tydligare bild av personen i fråga.

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv egentligen, förutom namn och ålder kanske bara tävlingserfarenhet (nivå), ev. utbildning inom häst, samt min generella hästsyn och hur jag hanterar mina hästar.

Sen brukar jag beskriva hur den tilltänka hästen kommer att bo hos mig; stall lösdrift, hagar, ridvägar, hästkompisar, ridbana och liknande.
Mycket mer skriver jag inte i ett första mail till annonsören, utan ber dem återkomma om det låter intressant, och om de vill ha bilder på stal, hagar osv och/eller har några frågor. Jag passar också på att skriva mina egna frågor direkt i första mailet.

Jag söker medryttarhäst i första hand, men hittar jag ingen lämplig så blir det att söka efter foderhäst istället, därav frågan.

Tack för ditt svar! Det gav mig lite mer att gå på :)

Söker du medryttarhäst räcker det nog ganska bra att skriva namn, ålder, hur länge du har ridit och kanske om du tävlar i den första kontakten. Jag har fått dom flesta medryttarhästarna genom kontakter, men har även lagt ut egen annons och svarat på annons. Jag har bara skrivit lite kort om hur länge jag ridit och att jag är lugn och mjuk i mitt ridsätt.
Vad gäller foderhäst kan det säkert vara bra att skriva om hur du har tänkt ha den uppstallad, om det finns hästkompisar, om det finns någon ridbana/ridvägar.
Vad skulle du själv vilja att det stod i ett svar om du hade egen annons? Då har man ju något att utgå från. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 386
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 651
Senast: tara
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka