Jag skrev knappast att jag tagit lättvindigt på smittorisk förut utan det är ju din tolkning. Snacka om att läsa inlägg som djävulen läser bibeln. Snarare ska du nog läsa det som att (vilket du säkert förstår själv om du tänker till lite) att har man själv blivit hårt drabbad av en smitta så kommer man med största sannolikhet ta än hårdare på smittskydd än sådana som t ex du som enligt egen utsago flänger runt med dina hästar i olika stall från vecka till vecka utan att överhuvudtaget tänka på vilka smittor du utsätter dom för.
Vad gäller galler vs plywood så vill LS att hästar ska kunna "interagera" med varandra i stallet varför det inte är tillåtet att ha heltäckande skivor mellan boxarna. Hästar ska alltså enligt lag kunna ha direktkontakt med varandra. Det är tillåtet i meetingoxar men inte i det primära stallet s a s.
Nu trodde jag inte att du menade vad du skrev, vilket jag också nämnde men det är ju klart att man kan tolka det du skrev så: ”.....så kommer jag aldrig mer ta lättvindigt på smittorisken”
Du råkade väl skriva knasigt? Det är ju faktiskt inte jag som tolkade det fel.
Jag flänger inte runt men vi reser en del och tävlar och tränar. Dock alltid med hästägarförsäkran som grund. Nu har vi inte varit ute och tränar eller tävlat på 6 månader, så flänger runt kan man nog inte kalla det.