R
Raderad medlem 120709
Såg just en annons om valpar. Weimeraner/dobermann/golden/schäfter. Det låter... Ambitiöst?
Låter perfekt för den renoveringsintresserade, hunden river huset helt gratis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg just en annons om valpar. Weimeraner/dobermann/golden/schäfter. Det låter... Ambitiöst?
Så vad kallar man denna ny exotiska "ras" för?Såg just en annons om valpar. Weimeraner/dobermann/golden/schäfter. Det låter... Ambitiöst?
Begåvat att den kan svara på mobil. Och att man kan ringa också. Det måste ju betyda att den svarar på sms (på mobilen). Duktigt för att vara så liten!"Hund
hund kille jätte fin hund, brun och vit, svarar bara på mobil, ni kan även ringa"
6000.
Och bild på en liten valp som sitter på en kökbänk. Ser ut som en Shih tzu på bara 4veckor eller nått
Begåvat att den kan svara på mobil. Och att man kan ringa också. Det måste ju betyda att den svarar på sms (på mobilen). Duktigt för att vara så liten!
Annons på hane till avel
"Vid eventuell parning så skall vi ha 5.000:- och hälften utav valparna andra hälften får motsatta parten"
Alltså 5 000:- och hälften av valparna? Då får ju hanägaren betydligt mer än tikägaren som ska ta hand om alltihopa? Eller är det något jag förstår fel här?
När jag parade min hane (för många år sedan) så har jag för mig att jag fick 5000:- plus 500:- per levande valp enligt rasklubbens riktlinjer.
Såg den nyss! Tänker att de flesta vet vad en chihuahua är, hur blev det så fel?På blocket finns även en unik blue fawn chihuahua till salu....
Det är absolut ingen chihuahua, ser ut som en staffkorsning typ. Antingen har säljaren köpt den utan att veta något alls om hur en vavva ser ut, eller så försöker hen luras big time!
Tippar också på ovtarjka. Det vanligaste annars för "rysk varghund" är ju borzoi, och någon sådan var det definitivt inte i annonsen"Rysk varghund". En unghund av rasen säljs, förväntas väga ca 100 kg som fullvuxen. Man ombeds googla på rasen innan man tar kontakt. Men det var inte så lätt, menas ovtjarka? 100 kg?
Eventuellt lägger jag inlägget i fel tråd, ursäktar i så fall i förväg.
heartHjärtevärmande annons tyckte jag
”Ruby är en 2,5 år gammal rasren Italiensk Vinthundshane som söker ett nytt hem.
Ägaren är en Iransk änkeman som flyttar till sitt forna hemland och kan inte ta med sig hunden dit då hundar där anses som orena djur. Ägaren, som bott granne med oss, har lämnat hunden hos oss och vi har haft honom nu i snart ett år men inser att vi i längden inte kan ta hand om honom då både jag och min fru är snart 83 år.
Vinthundar kräver mycket motion för att må bra och då vi båda har problem med att röra oss obehindrat och hunden är ung vore det bäst för honom om han fick komma till ett hem där de nya ägarna kan ägna sig åt honom. Han har inga problem med andra hundar. Han är mycket social och vill gärna sitta i knä och kramas och pussas och vaktar mej noga så att jag inte smiter ifrån honom. De egenskaperna kan ibland gå till överdrift tycker jag men det är något jag får stå ut med. När vi går på promenader får han ofta gå lös och då rusar han runt i närområdet men kommer alltid tillbaka. Det är hans sätt att få motion. Han har en mycket korthårig päls vilket borde vara bra för personer som har problem överkänslighet. Han behöver inte klippas men väl få kläder på sig när det är kallt och regnigt ute. Han väger 5 kg men är ändå en stor hund.”