Alltså stavningen av de inblandade raserna
"Mamman är en blandning av pappilon, chihuahua, chitzu, isohapso,amstaff och pappan är en blandning mellan chitzu och pudel.. "
Och ändå lyckades de med den svåraste av alla!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså stavningen av de inblandade raserna
"Mamman är en blandning av pappilon, chihuahua, chitzu, isohapso,amstaff och pappan är en blandning mellan chitzu och pudel.. "
The more the merrier.Alltså stavningen av de inblandade raserna
Och ändå lyckades de med den svåraste av alla!
"Chitzu"
Och så bild på nått som definitivt inte är en renrasig Shih tzu iaf
De kanske gjorde en typisk designerrasgrej och menar chihuahua x shih tzu?
Inte mindre fånigt för det, men lite mer clever i alla fall.
Ja, så måste det ju vara.
Vad okunnig jag är som inte kan den nya "rasen"
Och så kostar tiken med aprikos färg några tusen till kan jag tänka mig. Brukar vara standard bland oreggade pudlarnaWow, ett lesbiskt hundpar tänkte jag först när jag såg den här annonsen
”Nu har mina två tikar fått valpar, en mellan och en dvärgpudeltik”
men sedan förstod jag att så inte var fallet för annonsen fortsätter så här:
”Det är samma pappa till båda kullarna och han är en svart dvärgpudel. Totalt finns sex valpar, två tikar och fyra hanar som är leveransklara v.5 och v.6, då de är 8 veckor gamla. Valparna är bruna, svarta och aprikos och är ej registrerade i SKK.”
Jag tycker vi borde ha en tråd för roligaste annonsbilden också. Ibland lägger folk upp så fantastiskt roliga (jättedåliga) bilder i sina annonser.
isohapsoAlltså stavningen av de inblandade raserna
isohapso
Den stora frågan blir vad vaktar hunden flocken emot? Räv? Grävling? Är de verkligen ett jättestort problem så att man måste korsa fram en vakthund till det? Eller örn? För det vore åtminstone lite häftigt Wales har räv och grävling som största rovdjur, vargen utrotades på 1700 talet och lodjuren ännu tidigare, jag är även rätt så säker på att det inte finns någon större population av björn där heller.
Kan det ha varit en blandras med Havanais och Husky?Såg någon härromdan som annonserade om sin ”Hasky”.
Känns ändå rätt imponerande att lyckas stava fel på ett så kort rasnamn.
Då hade den nog hetat havsky.Kan det ha varit en blandras med Havanais och Husky?
Kan det ha varit en blandras med Havanais och Husky?
Som att köparna brukar fråga om de är lydnadstränade?
Eller att de förstår svenska.Skulle inte förvåna mig om en del faktiskt köper hund med noll förkunskap och tror att de föds lydiga...