Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte bara blandraser som gått upp i pris - vad sägs om en registrerad goldenvalp för 42000 kr?
Jag har också tänkt på en sak, nämligen att på blocket så står det i fler fall "blandras" eller "X+X-korsning" istället för dessa poo och doodels som alla hette nyssHar följt utvecklingen i hundpriser i ca 1,5 år nu vi Blocket och div uppfödarsidor och fb-grupper (fast uppfödarna av renrasiga hundar skriver sällan ut priser) och känns det inte som om det börjar vända? Har sett flera i veckan som har en labradoodlevalp över vilket känns oväntat med tanke på hur efterfrågan har varit. Man undrar om det är så att marknaden är mättad på pudelmixar eller om det är för att många ska gå tillbaka till jobb på sin arbetsplats nu?
Har för övrigt flera gånger sett annons för huskydoodlar (som jag hoppas ingen oerfaren hundägare köper) och det verkar vara samma annons om och om igen så just den mixen verkar folk tack och lov inte superintresserade av.
https://www.blocket.se/annons/skane/fransk_bulldog_valpar__blue_/97017998
Hej!
Jag är intresserad och jag antar att de är registrerade med godkänd stamtavla hos SKK och rabiesvaccinerade med intyg och godkända papper för införsel hos Tullverket och Jordbruksverket?
Mvh Mia
Dessa hundar har ej stamtavla och är födda i Sverige den 16/6-21, därav så är de inte rabiesvaccinerade eller har något införselintyg. De färger som våra hundar har är ej godkända av skk.
15 aug 19:58
Mvh
Kristian
Igår 22:21
Ok, jag trodde det var franska bulldogar och inte blandraser, missvisande annons alltså.
Idag 07:37
Var i min annons står det att det är blandraser??? Detta är franska bulldoggar som vi har, renrasiga. Läs annonsen noga innan du skriver
Idag 12:26
Papperslösa hundar i fel färg är blandraser. Dessutom, varför valpar tiken i Sverige och sen skickas till Ungern när de knappt är avvanda? Låter helt klart oseriöst.
https://www.blocket.se/annons/skane/fransk_bulldog_valpar__blue_/97017998
Hej!
Jag är intresserad och jag antar att de är registrerade med godkänd stamtavla hos SKK och rabiesvaccinerade med intyg och godkända papper för införsel hos Tullverket och Jordbruksverket?
Mvh Mia
Dessa hundar har ej stamtavla och är födda i Sverige den 16/6-21, därav så är de inte rabiesvaccinerade eller har något införselintyg. De färger som våra hundar har är ej godkända av skk.
Mvh
Kristian
Ok, jag trodde det var franska bulldogar och inte blandraser, missvisande annons alltså.
Var i min annons står det att det är blandraser??? Detta är franska bulldoggar som vi har, renrasiga. Läs annonsen noga innan du skriver
Papperslösa hundar i fel färg är blandraser. Dessutom, varför valpar tiken i Sverige och sen skickas till Ungern när de knappt är avvanda? Låter helt klart oseriöst.
Har för övrigt flera gånger sett annons för huskydoodlar (som jag hoppas ingen oerfaren hundägare köper) och det verkar vara samma annons om och om igen så just den mixen verkar folk tack och lov inte superintresserade av.
Har dock svårt att se att en hunderfaren person skulle köpa en sån blandning, vad skulle man ha den till, liksom?Har sett annonsen för huskydodles :P
Kollar man valpbilden verkar det ju ändå som att de sålt en 5-6 valpar.
Får hoppas inte till folk med begränsad hunderfarenhet. :P
Missade kanske något i annonsen, står det att tiken är i Ungern?https://www.blocket.se/annons/skane/fransk_bulldog_valpar__blue_/97017998
Hej!
Mvh Mia
Mvh
Kristian
Ja, enligt dem har hon alltså valpat här i Sverige den 16/6 och idag är det den 17/8, jag skrev till dem den 15/8 och enligt annonsen befinner hon sig nu i Ungern.Missade kanske något i annonsen, står det att tiken är i Ungern?
"Bosatt i" kanske iofs inte nödvändigtvis betyder "befinner sig i just nu".Ja, enligt dem har hon alltså valpat här i Sverige den 16/6 och idag är det den 17/8, jag skrev till dem den 15/8 och enligt annonsen befinner hon sig nu i Ungern.
Inte för att jag tror att det händer något, men jag har anmält annonsen till Blocket och även skickat till tullen det jag vet.
Annonsen är ändrad nu.Missade kanske något i annonsen, står det att tiken är i Ungern?
Fawn i alla nyanser,brindel även reverce ,med eller utan vita tecken o skäckar i dom färgernaFick massa frågor på denna, förlåt min totala okunskap.
Vilka färger är godkända på fransk bulldog, läser fawn och tigrerad på Svenska Kennelklubben. Är fawn bara brun, ljusbrun lr kan även beige och blå, tex blå tan räknas som fawn?
Om den inte har en godkänd färg betyder det att man inte registrera valpen i skk?
Och stamtavla kan dom väl ha ändå, eller hur fungerar det?
Frågar för att jag nyligen haft en diskussion med en person om nästan det här, men kände faktan var lite off men vet inte själv vad som stämmer helt heller.
Älskar, "läs annonsen noga innan du skriver," himla trevligt
Jag såg den annonsen och häpnade över beskrivningen, bra att den togs bort! Jag såg såren efteråt på tackan och det var ju inga små ytliga sår direkt.Alla oseriösa annonser är inte oreggade blockethundar... jag är administratör för sveriges största annonsgrupp för vallhundar, och får då och då städa bort annonser om valpkullar där hundarna inte bara förskönas, utan beskrivs med regelrätta lögner. Eller vad sägs om en tik som bitit så allvarligt på tävling att det lett till upprepade domarrapporter (det krävs en del) och många fler diskvalificeringar, men som beskrivs som snäll, naturlig och går fint med djur? Alla som är "inne i svängen" vet hur de ska kolla upp och har vett att akta sig för den kenneln, men nybörjare, som ABSOLUT INTE ska ha såna hundar, har inte så stor chans att ifrågasätta... Svinaktigt beteende är vad det är.
Ja, jag har fått rejält med skit för att jag tog bort den, men också vääääldigt mycket positiv respons för att någon äntligen går in och gör något åt deras rätt fräcka "marknadsföring" av sina minst sagt ruffa hundar... Bett och olyckor händer den bästa, men deras lögner och bortförklaringar i kombination med att de aktivt letar upp förstagångsköpare... nej, jag tar gärna skit för att ha sagt ifrån.Jag såg den annonsen och häpnade över beskrivningen, bra att den togs bort! Jag såg såren efteråt på tackan och det var ju inga små ytliga sår direkt.
Ett stort problem är nog att personen som skriver inte förstår så mkt om vallning egentligen då det som försvar jämförs med att det är många hundar som blivit diskade för bett, men det är ju liksom skillnad på bett och bett!
Syns det på vallreg när det är disk pga ex bett? Aldrig sett att det står mer än ’Diskvalificerad’Alla oseriösa annonser är inte oreggade blockethundar... jag är administratör för sveriges största annonsgrupp för vallhundar, och får då och då städa bort annonser om valpkullar där hundarna inte bara förskönas, utan beskrivs med regelrätta lögner. Eller vad sägs om en tik som bitit så allvarligt på tävling att det lett till upprepade domarrapporter (det krävs en del) och många fler diskvalificeringar, men som beskrivs som snäll, naturlig och går fint med djur? Alla som är "inne i svängen" vet hur de ska kolla upp och har vett att akta sig för den kenneln, men nybörjare, som ABSOLUT INTE ska ha såna hundar, har inte så stor chans att ifrågasätta... Svinaktigt beteende är vad det är.
Ja, det står "Disk enl domarrapport"Syns det på vallreg när det är disk pga ex bett? Aldrig sett att det står mer än ’Diskvalificerad’