Annonsera mera hundar 2

Jag har tre från samma kull :rofl: Har man koll på littermate syndrome o vet vad man gör så skulle jag inte vilja säga att de e någon fara o ta två syskon men de kräver ju som sagt lite extra o alla uppfödare går inte med på de heller:)
Jag behöll 5 kullsyskon i 2 år. Inga problem med littermate syndrome, men så är det en hundras med stor samarbetsvilja.

Bifogade filer

• IMG_20171024_141815_215.webp
    IMG_20171024_141815_215.webp
    50,9 KB · Visningar: 296
Jag behöll 5 kullsyskon i 2 år. Inga problem med littermate syndrome, men så är det en hundras med stor samarbetsvilja.

Jag har heller aldrig haft problem med att spara flera eller för den delen ha jämnåriga valpar från olika kullar.

Tycker inte heller att det är ett "ha flera valpar samtidigtproblem".
Snarare är det ett ägarproblem baserat på att man relativt ofta ändå ser vuxna hundar där åldern skiljer (både av samma och olika raser) inte kunna vara utan sin hundkompis utan att det blir mer eller mindre rabalder.

Jag har heller aldrig haft problem med att spara flera eller för den delen ha jämnåriga valpar från olika kullar.

Tycker inte heller att det är ett "ha flera valpar samtidigtproblem".
Snarare är det ett ägarproblem baserat på att man relativt ofta ändå ser vuxna hundar där åldern skiljer (både av samma och olika raser) inte kunna vara utan sin hundkompis utan att det blir mer eller mindre rabalder.
Näe men precis, jag har inga problem med littermate syndrome heller o jag tycker inte de e så värst mycket jobbigare med 3 valpar än en :)

När man inte vill betala för hundvakt eller pensionat.

Vi letar efter någon som vill vara hundlånare/extramatte/halvfodervärd åt vår lilla dvärgpudelhane Bamse (okastrerad).
Han är 2,5 år och bor på landet där han är med husse o matte hela dagarna. Han gillar att vara ute i skog och mark men även att ligga under bordet eller i soffan och vila sig. Man kan lämna honom ensam men han skäller när han hör något. Han träffar inte så många andra här på landet så han blir väldigt glad när någon kommer men lugnar sig snabbt. Katter gillar han dock inte. Vi är i behov av hundvakt när vi är bortresta kortare och längre perioder och öppna för förslag av hur vi skulle kunna få till en bra lösning för oss, dig och Bamse.

Reser bort massor men kan inte ta med hunden fast den är av ett slag som brukar vara både lätt att få plats med i bilen och välkommen på många platser... jag är väl hemsk men tänker att det nog är bättre att bita i det sura äpplet och omplacera isåfall. Inte slänga iväg den till någon som ska ha den som sin utan ersättning tills det passar dem att ha hunden hemma ett tag igen. :down:

Vi letar efter någon som vill vara hundlånare/extramatte/halvfodervärd åt vår lilla dvärgpudelhane Bamse (okastrerad).
Han är 2,5 år och bor på landet där han är med husse o matte hela dagarna. Han gillar att vara ute i skog och mark men även att ligga under bordet eller i soffan och vila sig. Man kan lämna honom ensam men han skäller när han hör något. Han träffar inte så många andra här på landet så han blir väldigt glad när någon kommer men lugnar sig snabbt. Katter gillar han dock inte. Vi är i behov av hundvakt när vi är bortresta kortare och längre perioder och öppna för förslag av hur vi skulle kunna få till en bra lösning för oss, dig och Bamse.
Man får väl vara tacksam att de inte kommit på att de kan lämna bort honom till Cockerspanielägare med tikar och få betalt :angel:

Reser bort massor men kan inte ta med hunden fast den är av ett slag som brukar vara både lätt att få plats med i bilen och välkommen på många platser... jag är väl hemsk men tänker att det nog är bättre att bita i det sura äpplet och omplacera isåfall. Inte slänga iväg den till någon som ska ha den som sin utan ersättning tills det passar dem att ha hunden hemma ett tag igen. :down:
Ja jag det påminner om alla medryttareannonser där man tydligt kan läsa in att dom söker stalltjänst egentligen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 659
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 655
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 085
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Annonsera mera hundar 2