Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och spanar lite på gårdar och blir väldigt förvånad när mäklarna "avrundar":
Gård 1, i översikten står det att gården har 6,7ha, i texten har mäklaren skrivit " 10ha mark med jakträtt för småvilt" hm skillanden för mig mellan 6,7-10 ha är en hel del - typ 33% :o

Gård 2. i fakta om fastigheten står:
Totalarea: 13,2 ha
Skogsmark: 10,9 ha
Betesmark: 1,6 ha
i beskrivningen står - I anslutning till gårdscentra finns ca 4 ha vacker betesmark med öppna ädellövskogar.

Visst jag fattar att det kanske är som med "bostadsyta" att ytan som man "deklarerar" kan vara lite annat än den faktiska tex räknas inte snedtak mm in.. men känns väldig stor skillnad mellan 1,6ha betesmark och 4ha...

Avd Google translate: "Stirrade välutbildade frisiska sto tillgänglig"

Resten av annonsen kan jag räkna ut vad som menas men stirrade???:confused:
surprised-cartoon-horse-illustration-looking-47055031.jpg

Forum för akvariefiskar

Köpes:
A: Nån som har Slöjdstjärt?
B: Vad är Slöjdbärare?
C: Förmodligen Slöjstjärt ;)
A: Blev galet (och har nu förmodligen ändrat annonsen från Slöjdbärare till Slöjdstjärt)
D: Fortfarande galet
A: Spela roll
E: Läste Slöjdlärare, dags för lite mer kaffe.

Annons på Facebook.
Nån vill låna en häst i vinter. Den ska stå hemma hos henne och ägaren betalar fodret som hon som lånar köper in, 900kr mån samt att ägaren ska stå för hovslagare. (Och försäkring)
Hästen ska vara lätt att hantera, lasta samt trygg att hoppa med då hon är hopprädd men vill komma över det.
Hon som vill låna är utbildad LB för många år sen. Vuxen.

Betalar nån för de här?? :eek:
Tror väldigt många glatt skulle låna den hästen och stå för alla kostnader själv.

Annons på Facebook.
Nån vill låna en häst i vinter. Den ska stå hemma hos henne och ägaren betalar fodret som hon som lånar köper in, 900kr mån samt att ägaren ska stå för hovslagare. (Och försäkring)
Hästen ska vara lätt att hantera, lasta samt trygg att hoppa med då hon är hopprädd men vill komma över det.
Hon som vill låna är utbildad LB för många år sen. Vuxen.

Betalar nån för de här?? :eek:
Tror väldigt många glatt skulle låna den hästen och stå för alla kostnader själv.
haha, betala för att få sin trygga häst få bo hos och bära runt någon som vill lära sig att hoppa :laugh: Ser klippen från Stjärnhoppningen på näthinnan :nailbiting:

haha, betala för att få sin trygga häst få bo hos och bära runt någon som vill lära sig att hoppa :laugh: Ser klippen från Stjärnhoppningen på näthinnan :nailbiting:
Men alltså... jaa!! Hon får nog försöka köpa en läromästare. Eller kanske låna, men kostnaderna får hon nog gladeligen stå för själv :o

"Kollar intresse för min ridtravare.
Söker ev. Medryttare till henne om jag hittar rätt person. Jag söker hjälp 1-2 dagar i veckan för 500:-/månaden. Då sköter du mockning, foder och vatten samt kan jobba med henne dessa dagar enligt mitt lilla träningsschema för henne.

Jag söker dig som är van med unghästar helst. Är lugn och har tålamod. Bestämd men trevlig. Gärna att du har lite utbildningar.

Hon är en häst som sköts pedantiskt!!
Hon har allt omkring sig perfekt. Hennes utrustning sköts lika pedantiskt som henne. Hon är en varmblodstravare som är ridtravare nu då. Detta år 2016 är hon 8 år. Ca 170 cm hög. Inte så mycket utbildad. Klarar alla gångarter. Kan flytta för skänkel mm. Inga problem att rida henne om man har kompetens och kan behålla lugnet.

Hon har haft tendenser till stegring och bakutsparkar dock tror jag det är p.g.a smärta så 6/12 förväntas besök på Husarby för hältutredning.
(..)
Anledning är endast för att jag ska hinna med skolarbete och lite "jobb" vid sidan av just nu. Hästen är allt för mig men vill ha henne i rörelse varje dag på något sätt.

Passar du in så får du gärna PM:a mig eller kommentera också."

Någon som känner sig manad att rida en ev halt häst enligt bestämt träningsschema med pedantisk ägare och betala för det?

Söker ev. Medryttare till henne om jag hittar rätt person. Jag söker hjälp 1-2 dagar i veckan för 500:-/månaden. Då sköter du mockning, foder och vatten samt kan jobba med henne dessa dagar enligt mitt lilla träningsschema för henne.

Jag söker dig som är van med unghästar helst. Är lugn och har tålamod. Bestämd men trevlig. Gärna att du har lite utbildningar.

Hon har allt omkring sig perfekt. Hennes utrustning sköts lika pedantiskt som henne. Hon är en varmblodstravare som är ridtravare nu då. Detta år 2016 är hon 8 år. Ca 170 cm hög. Inte så mycket utbildad. Klarar alla gångarter. Kan flytta för skänkel mm. Inga problem att rida henne om man har kompetens och kan behålla lugnet.

Hon har haft tendenser till stegring och bakutsparkar dock tror jag det är p.g.a smärta så 6/12 förväntas besök på Husarby för hältutredning.
(..)
Anledning är endast för att jag ska hinna med skolarbete och lite "jobb" vid sidan av just nu. Hästen är allt för mig men vill ha henne i rörelse varje dag på något sätt.

Någon som känner sig manad att rida en ev halt häst enligt bestämt träningsschema med pedantisk ägare och betala för det?
Kanske skulle ta och avvakta med att söka medryttare?

Kanske skulle ta och avvakta med att söka medryttare?
Varför det? Är det inte alla hästmänniskors dröm att bli betalande medryttare på en 170 cm hög outibildad ridtravare som både stegrar och bockar? Jag menar mocka blir ju så mycket roligare om man betalar en pedant för att få ägna sig åt nöjet istället för att gå till den lokala ridklubben där man får göra det gratis utan att någon klagar på resultatet.

(..)

Alltså .. oj.
Men om den är halt kan man ju fortfarande mocka, putsa grejer och kanske promenera. Kanske är säkrare än att rida. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka