Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Sen ett år tillbaks har hon fått lite damhosta. Jag har hittat en kryddblandning jag ger henne när det behövs och det funkar jättebra. "

Curry och cayennepeppar med en nypa oregano?

Och den här var bra:
"Vill du bara se bilder och ställa dumma frågor, låt hellre bli." :D

Någon som vill köpa en "superponny" som tävlat massor, hoppat allt och är en bra läromästare.....som är triangelmärkt och inte går att hoppa högra höjder och inte träna hårt med?

Nu var den extremt billig men jag undrar lite i mitt stilla sinne vad man ska ha en läromästare till om man inte kan hoppa mer än 30 cm (typ) och inte håller för hårdare träning.
Vilken skada den är triangelmärkt för står inte heller.

OBS! Lite tolkningen angående hopphöjden är min egen. Men i texten står att den inte får hoppa höga höjder och träna så hårt som det kräver.

Åh jag som har en senskadad unghäst hemma! Tack för tipset, nu ska hon ut till fodervärd! Skönt att slippa kostnaderna och dessutom få hem henne frisk och inriden om ett år:banana:
:banghead:

Lustigt att ni nämner det jag satt och filade på en annons på min "sjuka" häst.

Säljes: trevligt fuxsto, född 2007, Svenskt halvblod. Fullförsäkrad. Pass. Känd skadehistorik. Supersnäll att hantera, lastar sig själv - du kommer aldrig försent till din kliniktid pga laststrul. Åker snällt (ensam). Snäll att åka bort med, står i främmande box utan problem, inga problem att vänta varken i box eller transport. Trevliga gångarter (när hon är ren), med plus för galoppen. Snäll att promenera, springa med och longera - även om hon "vilat" ett längre tag. Lyfter själv på benen - både vid böjprov och med hovslagare. Hon står stilla både vid röntgen och ultraljud - behöver väldigt liten dos lugnande för att bli "drogad" - lätt att leda även drogad. Kan vara lite skeptisk vid palpering. Går bra att raka. Snäll att ge sprutor. Står stilla när man sätter på bandage. Snäll att stå på boxvila/sjukhage - gör inte för mycket skutt (bara nån gång ibland). Letar efter ett livstidslångt hem hos någon som vill ha en lätt häst att ta med sig till kliniken - och jag lovar du kommer få möjligheten att göra många besök - som veterinären sa - "denhär hästen har ju aldrig några "vanliga" hältor" :p Säljes till försäkringsbeloppet eller senaste veterinärräkningarna. Kan säkert passa till avel men kan inte garantera att ni får en avkomma med samma trevliga temperament och hållbarhet - det finns ju alltid en chans att den ärver faderns egenskaper.

ps detta blev ett ironiskt inlägg på min fb - och inga av mina fb vänner nappade :o

Lustigt att ni nämner det jag satt och filade på en annons på min "sjuka" häst.

Säljes: trevligt fuxsto, född 2007, Svenskt halvblod. Fullförsäkrad. Pass. Känd skadehistorik. Supersnäll att hantera, lastar sig själv - du kommer aldrig försent till din kliniktid pga laststrul. Åker snällt (ensam). Snäll att åka bort med, står i främmande box utan problem, inga problem att vänta varken i box eller transport. Trevliga gångarter (när hon är ren), med plus för galoppen. Snäll att promenera, springa med och longera - även om hon "vilat" ett längre tag. Lyfter själv på benen - både vid böjprov och med hovslagare. Hon står stilla både vid röntgen och ultraljud - behöver väldigt liten dos lugnande för att bli "drogad" - lätt att leda även drogad. Kan vara lite skeptisk vid palpering. Går bra att raka. Snäll att ge sprutor. Står stilla när man sätter på bandage. Snäll att stå på boxvila/sjukhage - gör inte för mycket skutt (bara nån gång ibland). Letar efter ett livstidslångt hem hos någon som vill ha en lätt häst att ta med sig till kliniken - och jag lovar du kommer få möjligheten att göra många besök - som veterinären sa - "denhär hästen har ju aldrig några "vanliga" hältor" :p Säljes till försäkringsbeloppet eller senaste veterinärräkningarna. Kan säkert passa till avel men kan inte garantera att ni får en avkomma med samma trevliga temperament och hållbarhet - det finns ju alltid en chans att den ärver faderns egenskaper.

ps detta blev ett ironiskt inlägg på min fb - och inga av mina fb vänner nappade :o
Jag tar den!
Vill du byta mot dito valack som dock INTE står snällt i box..?

Varför inte bara slänga det om man nu tycker att det är så i vägen istället för att göra sig besväret att fota och annonsera.

Ja eller åtminstone slänga ihop rubbet i en kartong, räkna frakten och skänka mot frakt eller sälja rubbet till högstbjudande plus frakt om man nu inte vill kasta.

Jag skänkte bort en Ikeakasse blandade grejer. En hel del nytt, en del begagnat osv. Saker för fina slänga men där frakten och var jag bor gjorde att inte ens gick att gå 50 kr för det nya reflextäcket (199 nytt) osv.

Tänker snart göra en till likadan. Saker för fina att slänga, en del i nyskick/nytt men av en eller annan anledning svårsålda. Så lägger ihop rubbet och erbjuder det till högstbjudande som vill hämta.

Liksom hur nya bootsen för 199 kr än är så får jag inte ens ut 100 kr. Och att packa och hålla på för 50 kr ids jag inte. (Butiken de är köpta i ligger 10 mil bort så idioti ekonomiskt att åka och lämna tillbaka de med)

är han en bra klättrare med andra ord? ;) min gillar att dra tänderna i gallret när hon blir uttråkad :p

Tja samla på sjuka hästar kanske ska bli min hobby - då behöver man verkligen inte fundera på vad man ska göra med pengar och tid :yuck:
Hoppare.. kanske man hellre ska kalla det...
Men han drar aldrig tänderna mot gallret iaf, tänderna är i fin form. Faktiskt är det kanske hans bästa kroppsdel. :rofl:

Vilken bra ide @Alexandra_W ! Jag tror att jag härmar den :)

En annan ide om man inte har en sur ridskola och beroende på vad det är för saker är ju även skänka grimmor osv till ridskolan. Eller ställa kartongen i ridskolestall etc med ett "varsågod att ta" skrivet på den. En kompis i inackstall gjorde så, ställde kartongen i stallet och tyckte "ta om ni vill ha". 2 dar senare hade alla sakerna försvunnit :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka