Lustigt att ni nämner det jag satt och filade på en annons på min "sjuka" häst.
Säljes: trevligt fuxsto, född 2007, Svenskt halvblod. Fullförsäkrad. Pass. Känd skadehistorik. Supersnäll att hantera, lastar sig själv - du kommer aldrig försent till din kliniktid pga laststrul. Åker snällt (ensam). Snäll att åka bort med, står i främmande box utan problem, inga problem att vänta varken i box eller transport. Trevliga gångarter (när hon är ren), med plus för galoppen. Snäll att promenera, springa med och longera - även om hon "vilat" ett längre tag. Lyfter själv på benen - både vid böjprov och med hovslagare. Hon står stilla både vid röntgen och ultraljud - behöver väldigt liten dos lugnande för att bli "drogad" - lätt att leda även drogad. Kan vara lite skeptisk vid palpering. Går bra att raka. Snäll att ge sprutor. Står stilla när man sätter på bandage. Snäll att stå på boxvila/sjukhage - gör inte för mycket skutt (bara nån gång ibland). Letar efter ett livstidslångt hem hos någon som vill ha en lätt häst att ta med sig till kliniken - och jag lovar du kommer få möjligheten att göra många besök - som veterinären sa - "denhär hästen har ju aldrig några "vanliga" hältor"
Säljes till försäkringsbeloppet eller senaste veterinärräkningarna. Kan säkert passa till avel men kan inte garantera att ni får en avkomma med samma trevliga temperament och hållbarhet - det finns ju alltid en chans att den ärver faderns egenskaper.
ps detta blev ett ironiskt inlägg på min fb - och inga av mina fb vänner nappade