Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Fin 7-åring som väljer tölt i hagen troligtvis 8-gångare säljes till någon som vill forma sin häst från början. Kan bli en fin ungdomstävlingshäst."

På bilden är det ett varmblod (halvblod troligen).
Nästan så man vill köpa och testa denna speciella häst med 8 gångarter

Tack vare den genomtänkta designen av den välvda nosgrimman, är detta set inte bara ett elegant och dekorativt val, utan erbjuder även en balanserad tryckfördelning på halsen. Tyglarna samt nosgrimman kan justeras i sju olika längder.

Denna leverans inkluderar ett läderträns med tyglar, och ett tränsbett med lösa ringar.

Hmm... En nosgrimma som ger en balanserad tryckfördelning på halsen? Får man någon som helst fördelning på halsen av en nosgrimma kanske man får se över sin tränsningsteknik. :angel:

Och har man ett bett med lösa ringar så får man inte ha allt för bråttom när man ska iväg. Att pilla fast ringarna är nog inget som ordnas i en handvändning... :confused:

Senast ändrad:
Medryttarannons, 14-åring söker häst:
"Rutinerad gammal medryttare söker häst i närheten!
Jag har ridit i 3.5 år varav 2 år på ridskola men slutade pga jag kunde allt dem lärde mig och fick inte byta grupp! Jag gick då vidare till medryttarhäst. Har vart medryttare på 2 hästar och slutat på dem av olika anledningar.

[...]

Jag skulle vilja ha en Lugn häst ( inte het!! ) men jag kan även rida en pigg och busig häst. Jag vill kunna få rida ut, rida dressyr på volten/ridhus ( om det finns ) med och helst hoppa med någon gång i månaden då jag älskar att hoppa men det är inget måste!"

Medryttarannons, 14-åring söker häst:
"Rutinerad gammal medryttare söker häst i närheten!
Jag har ridit i 3.5 år varav 2 år på ridskola men slutade pga jag kunde allt dem lärde mig och fick inte byta grupp! Jag gick då vidare till medryttarhäst. Har vart medryttare på 2 hästar och slutat på dem av olika anledningar.

[...]

Jag skulle vilja ha en Lugn häst ( inte het!! ) men jag kan även rida en pigg och busig häst. Jag vill kunna få rida ut, rida dressyr på volten/ridhus ( om det finns ) med och helst hoppa med någon gång i månaden då jag älskar att hoppa men det är inget måste!"

Herregud! Rutinerad och gammal vid 14 års ålder, inte dåligt... Konstigt att en så rutinerad och erfaren ryttare inte fick byta grupp. :angel: Dock får hon ett plus i kanten för ett gott självförtroende i alla fall. :D

Avdelning: Vad sjutton menar de?

(börjar med att det är en "hanyorkshire", jag funderar rätt länge på vad det kan vara för blandning..kommer inte på någon ras som börjar med Han... inser sent om sider att man nog menar att det är en pojk helt enkelt..)

Del av annonsen:
"OBS! Hemma hos mig lägger jag ett tidningspaper i toaletten så att han kan kissa där. Det är inget problem för mig men jag förstår att vissa inte tycker om det. Det innebär att han är inte helt "rumsren". Om ni kan acceptera det eller har tid och erfarenhet att träna upp honom, texta eller mejla gärna så får ni veta mer."

1. Vad är det människan gör egentligen? Tidningspapper I toaletten? Katter kan ju lära sig att kissa i toan, större hanhundar kan jag också tänka mig, men hur går det till med en York?
2. Varför innebär det att den inte är rumsren? Om den är så skillad att den kissar i muggen, varför kissar den isf inne="ej rumsren"?

Så många frågor, så lite svar..

"Det här är en mycket speciell tjej som säljes till dig med mycket kunskap och tid. Det är en bestämd dam som tyvärr har tagit över kommandot vid ridning. Hon är inte dum, bara extremt tjurig och reagerar med att frysa fast i marken när hon tycker kraven blir för stora. I dagsläget är hon enbart ridbar i skritt, sen tar det stopp. Förhoppningsvis blir hon hjälpt av miljöombyte och en ny ledare som på rätt sätt visar sin plats, men framför allt med en ägare som har möjlighet att hålla på med henne dagligen.
Innan hon "tog över" reds hon i alla gångarter och flyttade för skänkeln. Genomgången av equiterapeut utan fysisk förklaring till hennes beteende. Hon rör sig obehindrat i hagen så jag är helt övertygad om att problemet "sitter i huvudet"."

Ännu en häst som skulle behöva ett veterinärbesök, inte en ledare som visar rätt plats...

Ännu en häst som skulle behöva ett veterinärbesök, inte en ledare som visar rätt plats...

Märkligt det där med de som vänder sig till diverse alternativbehandlare istället för veterinär när något är fel. Veterinären borde väl liksom vara förstahandsvalet att vända sig till när man misstänker att något inte står rätt till? :confused:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama