Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du Hundkär men du har inte tiden för att på heltid kunna ta hand om en egen hund? Då kanske detta kan vara något för dig.Här finns en valp på 17 veckor som bitvis skulle behöva lite mer än vad jag/vi kan ge (har vi i alla fall fått för oss). Visst går det men det är lite kämpigt, något vi eventuellt kan berätta mer utförligt om i pm om hur vad varför. Vi har inga direkta kontakter här och känner inte heller hundvana människor här i trakterna som kan hjälpa till. Vad kräver vi av dig? Att du är van med hundar och då helst Schäfer av brukstyp. Det här är en tuff hund och då hon är just en valp testar hon mycket. Hon älskar att använda huvudet och det vi förväntar oss är att du kan aktivera henne på något sätt då du har henne. Vi letar INTE efter någon som bara kan passa henne. Du ska vara bestämd men inte elak och förstås tydlig och konsekvent. Detta är inte en hund som ska ut på foder och vi kommer inte ta första bästa, skicka ett pm och berätta om din erfarenhet, vad du har ett erbjuda så kanske det kan bli du som får börja träffa och sedan umgås med våran hund framledes och skaffa dig vad jag skulle kalla det lite av en "delad vårdnad". Endast seriösa svar tack. Edit - Inlägg om att man ska tänka efter innan man skaffar valp undanbedes! Ni har inte en susning om vad som händer och vi har inte en tanke om att göra oss av med hunden.

Hur mycket aktivering kan en 17 veckors valp behöva? Känns ju som att om man redan har problem kommer det nog inte bli bättre.

Är du Hundkär men du har inte tiden för att på heltid kunna ta hand om en egen hund? Då kanske detta kan vara något för dig.Här finns en valp på 17 veckor som bitvis skulle behöva lite mer än vad jag/vi kan ge (har vi i alla fall fått för oss). Visst går det men det är lite kämpigt, något vi eventuellt kan berätta mer utförligt om i pm om hur vad varför. Vi har inga direkta kontakter här och känner inte heller hundvana människor här i trakterna som kan hjälpa till. Vad kräver vi av dig? Att du är van med hundar och då helst Schäfer av brukstyp. Det här är en tuff hund och då hon är just en valp testar hon mycket. Hon älskar att använda huvudet och det vi förväntar oss är att du kan aktivera henne på något sätt då du har henne. Vi letar INTE efter någon som bara kan passa henne. Du ska vara bestämd men inte elak och förstås tydlig och konsekvent. Detta är inte en hund som ska ut på foder och vi kommer inte ta första bästa, skicka ett pm och berätta om din erfarenhet, vad du har ett erbjuda så kanske det kan bli du som får börja träffa och sedan umgås med våran hund framledes och skaffa dig vad jag skulle kalla det lite av en "delad vårdnad". Endast seriösa svar tack. Edit - Inlägg om att man ska tänka efter innan man skaffar valp undanbedes! Ni har inte en susning om vad som händer och vi har inte en tanke om att göra oss av med hunden.

Hur mycket aktivering kan en 17 veckors valp behöva? Känns ju som att om man redan har problem kommer det nog inte bli bättre.
... har en 16v schäfer hemma, har man inte tid att underhålla en liten valp som typ sover var tredje timme och luffsar runt och leker i trädgården resten av tiden så undrar jag hur folk tror sig ha tid med en vuxen hund som kräver ordentlig aktivering..

Eller ändrade familjeförhållanden :angel:
Undra egentligen vart detta kommer ifrån, att skylla på allergi ,ändrade familjeförhållanden osv..
Att folk känner sig tvingade att både uppge en anledning i annonsen och hitta på den också.

Inom häst är det mer med sorg i hjärtat , men sen räcker det med förklaringar.

Till och med sett folk skriva förklaringar till varför dom säljer döda ting, såg nån som sålde en säng pga skilsmässa på facebook :angel:

Det är ganska vanligt förekommande i sadel-annonser också, "säljes pga den inte passar min häst" "säljes pga jag ska byta till brun utrustning" etc., jag antar att tanken är någon slags försäkran om att sadeln inte säljs för att den inte är bra. Har till och med sett några som säljer sadel "med sorg i hjärtat" :D

Det är ganska vanligt förekommande i sadel-annonser också, "säljes pga den inte passar min häst" "säljes pga jag ska byta till brun utrustning" etc., jag antar att tanken är någon slags försäkran om att sadeln inte säljs för att den inte är bra. Har till och med sett några som säljer sadel "med sorg i hjärtat" :D
Älskar min sadel, skulle fan ha sorg i hjärtat om inte hästen kunde ha den :rofl:

Älskar min sadel, skulle fan ha sorg i hjärtat om inte hästen kunde ha den :rofl:

Jag har flera såna - gjorda åt förra hästen som hade en helt annan rygg än den nuvarande (någonsin lär få). De hänger hemma i väntan på bättre tider :laugh:

Hästannonser däremot... En del är som en hel uppsats, men det enda en får veta om hästen är att det är en brun valack. Typ. Resten är ägarens historia... Jag kan absolut förstå om en väljer att skriva nån orsak till försäljning - typ en rad. Men en halv livshistoria om svårigheter i livet, och sen inte ens få med stam eller ras eller åtminstone mankhöjd på hästen ifråga...? :arghh:

Dagens erbjudande:
Då jag tyvärr har fått inflammation i min rygg skulle jag behöva hjälp med hanteringen av min unghäst. Pga detta står vi nu lite stilla i träningen. En d-ponny med mycket vilja men med hjärtat på rätt ställe.
Mitt krav är att du har tidigare erfarenhet av unghästar.
Kräver ingen betalning, bara någon som brinner för dessa djur

fan vad schysst att inte kräva någon betalning för den som ska hjälpa till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka