Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, den andra annonsen har jag svårt att förstå vad poängen är egentligen. Någon som kan tolka vad som ska säljas?

Ja, det är en bild på ett litet stall och det står att köparen står för bortfraktningen. Skulle tro att det ska vara stall TILL a-b-ponny, för det var väldigt litet. Typ NCC-bod.

Valack som syns!

Vad bra ! jag är så trött på att ha osynliga hästar :up:
Jag vet.. såhär ser det ut när jag tar ut min i hagen...
356f1b2cc60f2d0b1ed771d4188cde8b.jpg

"Kategori: Sadlar - Märke: Passier Grand Gilber - Modell: Dressyr 17 tum Pris: 5 500 kr
Ingår sadelgjord i läder stigbyglar fyra st schabrak samt diverse ryktdon."

För vem bryr sig om ovidkommande små detaljer som bomvidd när både schabrak och ryktdon ingår, skynda fynda! :up:
Eller så ser man att det står vilket märke, modell och storlek (dock i och för sig inte bomvidd men 17 tum står ju faktiskt).

Eller så ser man att det står vilket märke, modell och storlek (dock i och för sig inte bomvidd men 17 tum står ju faktiskt).

Ja, det står märke, modell och sitsstorlek, men utan någon angivelse om hur vid bommen är kan man omöjligt avgöra om den skulle kunna passa ens häst. Det är ju milsvid skillnad på smal bom och x-vid dito. För övrigt tyckte jag att det var lite lustigt att skicka med begagnade ryktsaker med en sadel. ;)

. För övrigt tyckte jag att det var lite lustigt att skicka med begagnade ryktsaker med en sadel. ;)

Jag utgår mest från att man har ett gäng prylar och ingen häst. Säljer sadeln och passar på att skicka med resten av sakerna man inte längre har bruk för.

Men som sagt, man tolkar saker och ting olika och därmed reagerar vi för olika saker.

När folk sätter ut köpesannonser á la: "söker häst, 6-11år, 160-170mkh, utb minst LA" under >hästar SÄLJES< så har jag god lust att svara typ; "Hej! Det låter som en trevlig häst, kan du vara lite mer specifik med hästens ålder tack, det framgår inte riktigt.":confused:

Amerikansk annons på något som ser ut att vara en mini/shettis. Slankare än shettis men liten Lite ur texten:
Supermysig ponny. 1.5 årig, inte kastrerad. Min 4-åriga dotter rider honom men hon har nyligen tappat intresset så jag söker därför efter en stor häst eller större ponny.
Jag vill byta honom och kan slänga in några andra bondgårdsdjur så det blir jämnt byte. Jag har 3 minigrisar, 2 afrikanska dvärggetter och 4 höns (2 tuppar)

På bilderna ser ponnyn ut att bo i något som ser ut som en hundkoja. Halva väggarna är nät och andra halvan trä. Plåttak på.
Sen rida på 1.5-åring?

Hej!

Då tidigare intressanter inte blivit pga hur jag mår så tänkte jag försöka igen, med denna gång mer om mig.
Hoppas ändå kunna hitta min föreviga 4fotade vän! Jag längtar verkligen efter honom!

Vem är jag då?

Mitt namn är ?..och jag är 27 år gammal, bor i ...
Läste djurvård i gymnasiet och även gått en yrkesutbildning inom hund på senare år
263a.png

Jag älskar att vara ute i naturen och bara strosa fram, och finns inget härligare än att ta en joggingtur enligt mig! Detta blir oftast inte varje dag då jag lider av stark ångest,trötthet och depression. Men jag är ändå ute varje dag och går, bara det att orken inte alltid räcker till att göra det där lilla extra.

Jag är i grunden heltids sjukskriven men pluggar idag på distans och kommer plugga en bra tid framöver, så jag finns alltid hemma
263a.png

Vad söker jag?

Jag letar efter en hund från ca 1 års ålder och framåt, äldre hundar är också välkomna hos mig!
2764.png

Ser helst att det är en hanhund som kommer överens med alla hundar.
Hunden måste vara bekväm med att kunna lämnas ensam kortare stunder, så tex jag kan åka och handla eller göra andra ärenden
1f60a.png

Då jag mår som jag mår i bakgrunden så letar jag efter en hund som inte har några problem att vissa dagar bara enbart blir promenader och kan va nöjd med det. Men också kunna va med på att ge sig ut på cykelturer,löpturer eller kanske skidor på vintern.

Jag kan absolut tänka mig att åka en bit för att hämta min livskamrat, dock inte alltför långt så klart! Så säger vi tex ner mot Skåne blir alldeles för långt då det är en resa på ca 7h enkel väg om inte man kan tänkas mötas halvvägs så klart!

Alla raser välkomna
1f642.png
:) men har stor förkärlek till just amstaff men då som sagt ska det va en hund som har mindre aktiverings behov.

Och då jag studerar/är sjukskriven har jag inte flera tusen att lägga, men självklart en symbolisk summa
2764.png
❤ så söker efter er som tycker att ett bra hem är viktigast och dumma kommentarer om att jag inte borde ha hund pga detta undanbedes snällt men bestämt!

Vad kan jag erbjuda er vovve?

Hos mig väntar massor av tid att läggas på hunden där vi kanske ger oss ut i skogen några timmar, träffar vänner med hundkompisarna och busar, massor med gos och kel i soffan där vi ser på film, tränar spår m.m

Jag kan ge ett tryggt hem där hunden alltid kommer komma först, den kommer alltid få friskt vatten och bra mat, den kommer alltid få den vård den behöver få och jag kommer finnas där hela livet ut!
2764.png

Så om du tror du har min 4benta bästa vän, hör av dig! Jag lovar att svara på alla som skriver och önskar att jag får samma respekt därefter

Hej!

Då tidigare intressanter inte blivit pga hur jag mår så tänkte jag försöka igen, med denna gång mer om mig.
Hoppas ändå kunna hitta min föreviga 4fotade vän! Jag längtar verkligen efter honom!

Vem är jag då?

Mitt namn är ?..och jag är 27 år gammal, bor i ...
Läste djurvård i gymnasiet och även gått en yrkesutbildning inom hund på senare år
263a.png

Jag älskar att vara ute i naturen och bara strosa fram, och finns inget härligare än att ta en joggingtur enligt mig! Detta blir oftast inte varje dag då jag lider av stark ångest,trötthet och depression. Men jag är ändå ute varje dag och går, bara det att orken inte alltid räcker till att göra det där lilla extra.

Jag är i grunden heltids sjukskriven men pluggar idag på distans och kommer plugga en bra tid framöver, så jag finns alltid hemma
263a.png

Vad söker jag?

Jag letar efter en hund från ca 1 års ålder och framåt, äldre hundar är också välkomna hos mig!
2764.png

Ser helst att det är en hanhund som kommer överens med alla hundar.
Hunden måste vara bekväm med att kunna lämnas ensam kortare stunder, så tex jag kan åka och handla eller göra andra ärenden
1f60a.png

Då jag mår som jag mår i bakgrunden så letar jag efter en hund som inte har några problem att vissa dagar bara enbart blir promenader och kan va nöjd med det. Men också kunna va med på att ge sig ut på cykelturer,löpturer eller kanske skidor på vintern.

Jag kan absolut tänka mig att åka en bit för att hämta min livskamrat, dock inte alltför långt så klart! Så säger vi tex ner mot Skåne blir alldeles för långt då det är en resa på ca 7h enkel väg om inte man kan tänkas mötas halvvägs så klart!

Alla raser välkomna
1f642.png
:) men har stor förkärlek till just amstaff men då som sagt ska det va en hund som har mindre aktiverings behov.

Och då jag studerar/är sjukskriven har jag inte flera tusen att lägga, men självklart en symbolisk summa
2764.png
❤ så söker efter er som tycker att ett bra hem är viktigast och dumma kommentarer om att jag inte borde ha hund pga detta undanbedes snällt men bestämt!

Vad kan jag erbjuda er vovve?

Hos mig väntar massor av tid att läggas på hunden där vi kanske ger oss ut i skogen några timmar, träffar vänner med hundkompisarna och busar, massor med gos och kel i soffan där vi ser på film, tränar spår m.m

Jag kan ge ett tryggt hem där hunden alltid kommer komma först, den kommer alltid få friskt vatten och bra mat, den kommer alltid få den vård den behöver få och jag kommer finnas där hela livet ut!
2764.png

Så om du tror du har min 4benta bästa vän, hör av dig! Jag lovar att svara på alla som skriver och önskar att jag får samma respekt därefter
Mycket smileys, och visserligen rätt smöirg annons. Men tycker ändå hen är rätt tydlig med vad som söks och vad hen har att erbjuda en hund. Hoppas det blir rätt hund som hamnar t tillslut bara :)

En ponny -96 som nyligen diagnosticerats med cushings säljes pga att den inte längre kan få fri tillgång på mat i hagen ihop med de övriga hästarna samt att sjukdomen kräver livslång medicinering. Alltså tillsalu för att den stackars hästen blivit tidskrävande:confused: Vad irriterad jag blir:rage:

En ponny -96 som nyligen diagnosticerats med cushings säljes pga att den inte längre kan få fri tillgång på mat i hagen ihop med de övriga hästarna samt att sjukdomen kräver livslång medicinering. Alltså tillsalu för att den stackars hästen blivit tidskrävande:confused: Vad irriterad jag blir:rage:
Om man inte har möjligheten att ta hand om ponnyn på bästa sätt, vad tycker du de ska göra istället? Säkert funderar de på avlivning men kanske vill se om ponnyn kan få ett nytt hem om den är fräsch för övrigt? Jag sålde ett äldre dräktigt sto då hon blev mobbad i flocken och hade ingen annan hage att ha henne i. Jag ångrar inte mitt val.

Såg just en annons om blandrasvalpar.
Mamman är boxer/amstaff/labbe/bc, pappan storpudel. "Ej stamtalva!"
Det säger du inte... O_o

Det blir säkert lugna, harmoniska valpar iallafall :up:

Åh, uppdatering! En till jättebra blandraskull: mamman labbe/boxer, pappan cane corso :love:

Om man inte har möjligheten att ta hand om ponnyn på bästa sätt, vad tycker du de ska göra istället? Säkert funderar de på avlivning men kanske vill se om ponnyn kan få ett nytt hem om den är fräsch för övrigt? Jag sålde ett äldre dräktigt sto då hon blev mobbad i flocken och hade ingen annan hage att ha henne i. Jag ångrar inte mitt val.

Rätta mig om jag har fel - men en sån ponny kan möjligen inte slaktas på vanligt sätt. Då är alternativ trotjänaravlivning och det kostar pengar. Folk är väldigt ofta ganska enkelt antingen giriga eller lata och låter någon annan lösa deras problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka