Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man inte har möjligheten att ta hand om ponnyn på bästa sätt, vad tycker du de ska göra istället? Säkert funderar de på avlivning men kanske vill se om ponnyn kan få ett nytt hem om den är fräsch för övrigt? Jag sålde ett äldre dräktigt sto då hon blev mobbad i flocken och hade ingen annan hage att ha henne i. Jag ångrar inte mitt val.

Det är enorm skillnad på det och att sälja en PPIDhäst. Folk som kan tillräckligt för att köpa den vill inte ens ha den gratis. Däremot brukar det finnas gott om spekulanter som inte fattat vad det innebär eller tror silvervatten löser allt, och ser en möjlighet att köpa en billig häst.

PPID kan bytas ut mot fång eller eksem...

Om man inte har möjligheten att ta hand om ponnyn på bästa sätt, vad tycker du de ska göra istället? Säkert funderar de på avlivning men kanske vill se om ponnyn kan få ett nytt hem om den är fräsch för övrigt? Jag sålde ett äldre dräktigt sto då hon blev mobbad i flocken och hade ingen annan hage att ha henne i. Jag ångrar inte mitt val.
Folk får sälja hästar av precis vilken anledning de vill, men åsikter kan man väl ha? Just den här annonsen i sin helhet är ingen rolig läsning alls.

och @Alexandra_W
Vad tycker ni är alternativet om man inser att man inte kan ge ponnyn adekvat liv? Avlivning direkt?
Ja, en gammal ponny med en allvarlig sjukdom som kräver livstid medicinering anser jag att man avlivar istället för att försöka dumpa på någon annan om man inte kan/orkar/vill ta hand om den längre.

Att vara djurägare är att ta hela ansvaret, även de tråkiga bitarna.

Ja, en gammal ponny med en allvarlig sjukdom som kräver livstid medicinering anser jag att man avlivar istället för att försöka dumpa på någon annan om man inte kan/orkar/vill ta hand om den längre.

Att vara djurägare är att ta hela ansvaret, även de tråkiga bitarna.
Javisst är det så, håller med till hundra! Har själv inte haft häst med denna diagnos så jag tänker bara att det kanske finns någon som kan ta väl hand om dessa och ponnyn är fräsch för övrigt, men det är tydligen inte så. Någon skrev ju att de som kan hantera dessa sjukdomar skulle inte ta emot den gratis :(

Javisst är det så, håller med till hundra! Har själv inte haft häst med denna diagnos så jag tänker bara att det kanske finns någon som kan ta väl hand om dessa och ponnyn är fräsch för övrigt, men det är tydligen inte så. Någon skrev ju att de som kan hantera dessa sjukdomar skulle inte ta emot den gratis :(

Med de sjukdomar som @Alexandra_W skrev skulle jag inte ta emot en häst. Inte ens om jag fick betalt.
Jag har en häst som "bara" är kolikhäst och inte ens den skulle jag sälja till någon och skulle inte heller vilja belasta någon med denna åkomma som ständigt oroar, kan vara dödlig och kostar massa pengar när det händer.

Jag avlivar hellre.

Alltså, det är klart att det finns. Jag känner en tex som gärna skulle ta emot en trasig liten ponny som bara kostar pengar. Men. Hon sitter ju inte och letar i annonser efter sånt. De som svarar på en sån här annons KAN till stora delar vara folk som inte har råd med en frisk häst, och tänker att ponnystackaren säkert blir bra av lite massage. Och som säljare är det ju otroligt svårt att avgöra hur kunnig och seriös en spekulant är.

Alltså, det är klart att det finns. Jag känner en tex som gärna skulle ta emot en trasig liten ponny som bara kostar pengar. Men. Hon sitter ju inte och letar i annonser efter sånt. De som svarar på en sån här annons KAN till stora delar vara folk som inte har råd med en frisk häst, och tänker att ponnystackaren säkert blir bra av lite massage. Och som säljare är det ju otroligt svårt att avgöra hur kunnig och seriös en spekulant är.
Desto större anledning att axla ansvaret och se till att ponnyn slipper lida. :down:

Jag såg en annons där den enda bilden var en där hästens huvud syntes i bakgrunden bakom en stenmur. Den 170 cm stora hästen kunde lika gärna varit en ponny... Jag trodde i mitt stilla sinne att när man säljer en häst för 110 000 kr kunde man skramla fram en bättre bild än så. :meh:

Jag såg en annons där den enda bilden var en där hästens huvud syntes i bakgrunden bakom en stenmur. Den 170 cm stora hästen kunde lika gärna varit en ponny... Jag trodde i mitt stilla sinne att när man säljer en häst för 110 000 kr kunde man skramla fram en bättre bild än så. :meh:

Men hästen är ju sååå söööt på just den bilden, klart man använder den!

Nej, det är för mig totalt obegripligt att man inte tar en vettig bild på hästen. Oavsett prisklass, men särskilt så dyra djur.

Varmblodvallack 12 år måzte omplaceraz pga ozämja i flocken
Mjuk fin kille......ej problemhäzt......mer info via pm
51 Riding Royal
zkogzmulleriden
älzkar att hoppa när han får chanzen
4000 kr

Var visserligen ett trasigt tagentbord men den platsar här
Jag skulle hellre kopierat ett s någonstans ifrån och använt. Eller helt enkelt vänta med att lägga in annonsen för det där ser ju bara för gräsligt ut.

Eller söööta hundvalpar säljes och en bild tagen uppifrån på två svarta ryggar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka