Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
bild på varan (ingen annons) https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne...=1082f2a88dfe508ab58b2b281a2d2544&oe=57F1EC1D
Lite slitna på insidan men annars i väldigt fint skick!

Nu säljs dom rätt billigt så det är ju okej men att kalla det där för lite slitna??

Jag skulle förvisso inte kalla de för lite slitna i en annons. Men det skulle ta kort tid för min ena häst att orsaka sådan slitning. Så på ett vis kan de vara lite slitna på/lite använda.

"passande mor/dotterhäst alternativ förstahäst till ryttare med minst 5 års erfarenhet"

.........O_o
Jag tycker det känns lite luddigt med "5 års erfarenhet", erfarenhet av vadå? Ta hand om hästen? Rida den? Klappa den? Och vad är det som avgör om 5 års erfarenhet är bättre än 2 år, om vi säger att 5 år varit lite sporadiskt och 2 år väldigt intensivt? Lite funderingar här.

Jag tycker det känns lite luddigt med "5 års erfarenhet", erfarenhet av vadå? Ta hand om hästen? Rida den? Klappa den? Och vad är det som avgör om 5 års erfarenhet är bättre än 2 år, om vi säger att 5 år varit lite sporadiskt och 2 år väldigt intensivt? Lite funderingar här.
Jag antar att säljaren har klart för sig vad den tänkte med minst fem år, att det är individuellt.

Är det bara jag som irriterar mig på annonser där det står pga oseriös köpare är hästen åter till salu? Jag tänker direkt grinig säljare :cautious:. Om man nu inte fick sålt hästen i tidigare försök, så är det väl bara att bita ihop och försöka igen.

Ja eller säljare som är lite för övertygad om att hästen är ett "måste-ha"-objekt för alla som ens lyfter luren och ringer på den. :crazy:
Bokade visning på en häst, åkte dit, blev grymt besviken då hästen uppenbarligen bara gått och skrotat i en hage i x antal år, ville knappt gå framåt, snubblade över ett 30 cm högt kryss osv osv...
"Gå på med spöt bara!!!" gastade säljaren från andra sidan paddocken...öh näe skulle inte tro det...
Fick dessutom vänta nästan 15 min på att säljaren skulle prata färdigt i telefonen med en polare innan hon kunde gå och hämta hästen i hagen, ytterligare 15 min promenad bort.
Jag tackade för mig och sa så vänligt jag förmådde att denna hästen inte var något för mig. Supersur blev hon och döm om min förvåning när annonsen, som hon tagit bort (?), kom upp igen med texten: "pga oseriös köpare är hästen åter till salu..." och så en massa uppenbara lögner om hästen.
:meh:

Men va? Fanns de fler? :eek:
De kanske är dialektalt då??
Precis som du skriver har det samma betydelse för mig. Man klarar något med nöd och näpe, alltså det var på håret. Knappt.

Jaa, det kändes helskumt! Minns inte om det var i samma grupp eller olika, men första tanken var att människan plockat uttrycket från annonsen du sett

Jag blir alltid irriterad på annonser som hänvisar till "pga oseriös köpare", och vägrar konsekvent svara på dessa, även om varan är intressant.

Men va? Fanns de fler? :eek:
De kanske är dialektalt då??
Precis som du skriver har det samma betydelse för mig. Man klarar något med nöd och näpe, alltså det var på håret. Knappt.
Ja, det är ju det "med nöd och näppe" betyder, och jag håller med @Efwa om att det är ren okunskap när det används så galet.

6 åring på 170
"Tyvärr triangelmärkt pga artros i SI-leden men fungerar till lättare ridning. Häst med stor personlighet, kräver en ryttare med kunskap och tålamod. Inte mycket utbildad, ej igång i dagsläget. Säljes till en lätt ryttare, då han ej är viktbärande."
Låter som upplagt för problem imo. :(

Eller hästen född 94 som fortfarande hoppar 120 rundor, nu är jag inte speciellt bra på hoppning men nja va? Speciellt som hästen blir "stel i lederna vä fram" på vintern.
"Hon är en bra lugnt nybörjar prutat och klart." :confused:
En skäck med fina "täcken".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka