Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är det jag menar. Varför skulle de kunna se till hundens bästa och ingen annan? Sedan kan jag fråga mig om det verkligen är till hundens bästa att omplacera en så gammal hund med så mycket "issues" och utsätta den för ny familj?

Man får nog ta sitt ansvar här och ta bort sin hund. Det kan knappast vara för hundens bästa, detta.
Oj, jag menade allmänt. Den hunden du pratar om finns det ingen anledning att omplacera. Man lär ju alltid se till hundens bästa, den lär knappast må bra av att byta hem.

Jag menar allmänna omplaceringar där det är hundar med rimliga bekymmer eller ägare som inte kan hantera dem, som vill att de får komma till ett hem och inte behöva flytta mer.

Det är relativt många som vill att man inte ska sälja vidare. Då undrar jag i mitt stilla sinne vad man vill säga med det?
Att de kan välja köpare men ingen annan? Eller tycker de att den stackars hunden ska slippa säljas/omplaceras efter detta? Hur kan man du tycka det är ok att göra det själv? Är man bättre än alla andra?

Jag har haft en omplacering med det förbehållet. Att om det av någon anledning inte fungerade hos mig skulle jag avliva hunden. Inte sälja eller omplacera. Hunden (som inte var en problemhund, var en kapplöpningsgreyhound som inte kunde tävla längre) hade på ett år åkt jojo mellan hemmen. Hon var tre år och hade haft fem ägare. Den senaste i tre månader... Uppfödaren hade både tagit tillbaka och gjort allt för att få det att fungera där. Men det är ofta svårt blanda pensionerade och aktiva kappisar. De lever för att springa och blir sjukt olyckliga av att inte få följa med)

Så uppfödaren gjorde ett sista försök, krävde att nya hemmet skulle ha vana inte bara av grey utan av kappisar. Jag svarade på annonsen och tittade på fröken. Mycket trevlig sådan och hon och mina andra hundar klickade. Så hon följde med hem. Men i överlåtelsekontraktet fanns en klausul om att avliva och inte överlåta/sälja/låna ut. Och jag förstår det till fullo.

Hon togs bort nio år gammal pga artros efter en tidigare fraktur i en tå. Jag hade aldrig en tanke på att inte behålla. Det var en jättetrevlig hund. Men det var en ung, frisk greyhound avlas och tränad för kapplöpning och det krävs både tid, tålamod, humor och självbehärskning för att ha sådana ;)

11-åring söker medryttarhäst(?).
"Det spällar ingen roll hur många år man har ridit utan hur rutinerad man är och hur mycket man kan, jag är väldigt rutinerad och kan väldigt mycket. Kan mer om hoppning en dressyr."
Däremot kan inte så mycket grammtik/stavning alternativt har svårt för det dyslexi eller något.
Själv började jag rida när jag var runt 10-11 år och då ansåg inte jag att jag kunde så mycket, rent kroppsligt hade jag inte dom förutsättningarna jag har nu.

Däremot kan inte så mycket grammtik/stavning alternativt har svårt för det dyslexi eller något.
Själv började jag rida när jag var runt 10-11 år och då ansåg inte jag att jag kunde så mycket, rent kroppsligt hade jag inte dom förutsättningarna jag har nu.

Ja grammatiken för en 11-åring bryr jag mig inte så mycket om, det som är lite roligt i detta är just det här som tagits upp tidigare; väldigt unga personer som trycker hårt på att "det är inte åldern som är det viktiga! Jag kan jättemycket!". Gärna med tillägget "jag är van vid unghästar och heta hästar!"

Ja grammatiken för en 11-åring bryr jag mig inte så mycket om, det som är lite roligt i detta är just det här som tagits upp tidigare; väldigt unga personer som trycker hårt på att "det är inte åldern som är det viktiga! Jag kan jättemycket!". Gärna med tillägget "jag är van vid unghästar och heta hästar!"
Ja, jag misstänker att de har lite för höga tankar om sig själva eller kanske rentav försöker hävda sig på något sätt. Kommer själv ihåg att man var världens mittpunkt i den åldern och man var störst bäst och vackrast, men det kanske har ändrats? Överlag känns det som att unga kräver mer idag än när en annan växte upp.

Hej!
Jag är en tjej på 12 vårar och brinner för hästar!
Jag är ca 160cm lång och väger runt 50kg!
Jag har inte tid med en egen häst så jag letar efter en meddryttarhäst/ponny!
Jag har letat i ca ett halv år nu så jag snart blir desperat.
Det jag gillar med hästar är att "jag" ska kunna utvecklas som ryttare och lära mig av hästen! Sedan älskar jag också att mysa och pyssla om hästar!
Inom hoppning har jag hoppat ca 50-60cm i bana på c-ponny och även hoppat ca70cm med en d-ponny! (inte i bana)!!! Jag klarar att hantera alla häst-gånger utan ledare.
Stolek spelar ingen roll helst vid c-ponny eller D-ponny
Jag skulle vara tacksam för svar!! ps: helst bli medryttare vid skolstarten!!!
kontakta via mail!

Otroligt lockande, jag blev helt slut bara av att läsa annonsen med alla utropstecken. :D

...eller vad sägs om en 13-åring som är dressyrintresserad och "tycker om lite busiga ponnys som inte alltid gör som man ber de".

Såna formuleringar får mig att tänka direkt att personen mest vill flänga omkring och busrida för att känna sig cool. Eller varför i hela friden skulle man vilja ha en häst som inte gör som man ber den? :confused:

Nu hittade jag även en 16-åring "med en halv livstids erfarenhet av ridning, och i nuläget ridlärare på en ridskola".
En halv livstid borde väl vara ca 40 år, starkt att ha hunnit med det när man är tonåring. Har hon lånat Dumbledores time turner kanske?:idea: Och skämt åsido, vilken ridskola anställer en 16-åring som ridlärare? Känns ju väldigt seriöst :cautious:. Eller så har hon kryddat sanningen lite.

Nu hittade jag även en 16-åring "med en halv livstids erfarenhet av ridning, och i nuläget ridlärare på en ridskola".
En halv livstid borde väl vara ca 40 år, starkt att ha hunnit med det när man är tonåring. Har hon lånat Dumbledores time turner kanske?:idea: Och skämt åsido, vilken ridskola anställer en 16-åring som ridlärare? Känns ju väldigt seriöst :cautious:. Eller så har hon kryddat sanningen lite.
Hon kanske är en sån där som hjälper till vid lektioner, men inte ridlärare per definition. Är min tanke.

Vissa ridskolor låter duktiga yngre tjejer hålla nybörjarlektioner. I de fallen jag sett vet jag inte om de varit 16 eller 18.

Fast för henne är ju en halv livstid åtta år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka