Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade denna med rubriken Avel?

Trevlig lätthanterad häst som tävlats i hoppning. Bra kapacitet och teknik. Står nu still. Säljes framförallt till avelsintresserad. Bra hagar ett måste.

Förutom sån där grundläggande info om stam och meriter, vilket brukar vara väldigt avgörande när man söker avelssto, saknas också info om vad det är som står still.

Givetvis finns det ingen bild på hästen och inget namn eller tel på säljaren, bara initialer och ort.

Medryttare sökes.
Man ska inte bara vilja rida utan också mysa, gå promenader samt logera och tömköra hennes 4 åring som precis är inriden. Man ska vara seriös och kunnig så man kan rida den då hon själv inte kan pga skada. Stallarbete ingår och det även då hästen har vilodagar.

Detta ska man betala för. Trodde jag läste fel, om jag är tillräckligt duktig för att utbilda någon annans häst hade jag velat haft betalt för jobbet och inte betala för det..

Förstå verkligen att man som medryttare i vissa fall förväntas betala, men då tycker jag nog att man ska få ut lite mer för sin egen skull. Jag tolkar texten som att man ska vara väldigt duktig själv för att kunna utbilda hennes häst på ett bra sätt.

Hittade en annons om en shettis till salu där man får ett sällskapsfår på köpet :)

Samt en annons om två ponnyer till salu, läser man lite mellan raderna förstår man att hästarna är tjocka och har i princip bara gått och skrotat i hagen under en längre tid.. Samtidigt som säljaren har en lång lista med krav som en ev köpare ska uppfylla.

Är det bara jag som irriterar mig på annonser där det står pga oseriös köpare är hästen åter till salu? Jag tänker direkt grinig säljare :cautious:. Om man nu inte fick sålt hästen i tidigare försök, så är det väl bara att bita ihop och försöka igen.

Är det bara jag som irriterar mig på annonser där det står pga oseriös köpare är hästen åter till salu? Jag tänker direkt grinig säljare :cautious:. Om man nu inte fick sålt hästen i tidigare försök, så är det väl bara att bita ihop och försöka igen.
Jag tänker att man vill poängtera att det inte var något fel på hästen, utan tilltänkt köpare. Ifall nån blir tveksam till varför en häst kommer ut på annons igen efter kort tid.

• Gilla
Reactions: MCP
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka