Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
I en säljes annons där någon sålde en vagn för körning, typ trilla:
Säljes inte till blomodling

Nog har man sett hästägare ha åsikter om vad hästen ska användas till, men en vagn?

Jag förstår det till fullo!! Så många fina gamla vagnar som förstörts så. Så hellre behålla och vårda än sälja till att odla blommor i. Personen värdesätter vagnen mer än till varje pris få sålt

Eller denna:

'Söker uppfödare för samarbete'.

That's it.
Väldigt informativt :cool:

Eller de prylannonser som dyker upp nu och då i stil med;
'Har detta att sälja, bilder kommer ikväll när jag varit i stallet'

Varför inte göra annonsen 'ikväll när du varit i stallet och tagit dessa bilder'? Eftersom folk i regel ändå kommer fråga efter bild?

Läste precis en annons där två hästar bortskänkes ihop.

"Du ska erbjuda kärlek, trygghet och ett hem för evigt.
Mitt krav är att jag ska kunna komma oannonserad när som helst för att se att de har det bra."

Kan man ens ha som krav att man ska kunna komma oannonserad, bryter inte det mot någon lag, t ex hemfridsbrott eller vad det kallas? Jag skulle inte vilja ha oannonserade besök bara för att någon vill kolla så en häst de sålt har det bra... Ingen annons som lockade mig i alla fall. :angel:

Mitt krav är att jag ska kunna komma oannonserad när som helst för att se att de har det bra."

Kan man ens ha som krav att man ska kunna komma oannonserad, bryter inte det mot någon lag, t ex hemfridsbrott eller vad det kallas? Jag skulle inte vilja ha oannonserade besök bara för att någon vill kolla så en häst de sålt har det bra... Ingen annons som lockade mig i alla fall. :angel:

Skulle aldrig svara på en sån annons. Låter oseriöst.

Alltså tanken är ju god, genom att skriva så så slipper de kanske de oärliga köparna som lovar att hästarna ska få ett livslångt hem men egentligen säljer dem direkt. Fast en annan formulering hade nog varit bra. Och jag håller med dig om att det är avskräckande.

Alltså tanken är ju god, genom att skriva så så slipper de kanske de oärliga köparna som lovar att hästarna ska få ett livslångt hem men egentligen säljer dem direkt. Fast en annan formulering hade nog varit bra. Och jag håller med dig om att det är avskräckande.
Fast det är lite fel att skriva så också (möjligt med annan formuelering ja), det finns ingen som kan garantera ett livslångt hem, allt kan hända och visst man kanske hade som första avsikt att det skulle vara så men att något hände på vägen som omöjliggjorde det. :)

Just i den annonsen reagerade jag mer på de oannonserade besöken än livslångt hem. Fick känslan att den gamla hästägaren vill ha lite kontroll/koll på sina sålda/bortskänkta hästar... nja det ger i alla fall mig dåliga vibbar.

"tunn för dagen därav pris" var lite intressant. Hur mycket dyrare hade den varit om den inte var tunn.

Sen funderar jag lite på vad det är för speciellt med nordsvensken för 60000.
Överlag väldigt intressant med prissättning tycker jag, hästar som i mina ögon är väldigt likvärdiga kan variera enormt i pris.

Eh?
"Vacker fux som tyvärr fick för mycket mat sina första 6 år i livet. Sedan han bantats ner är han dock ett krutpaket, med stora möjligheter att utveckla skolsprång."

3 bilder på häst på bakbenen.
Usch, är så allergisk mot bilder på hästar som står på bakbenen med ryttare på ryggen. Har haft en häst som kunde få för sig att stegra med ryttare och det var verkligen inte kul!

Fast det är lite fel att skriva så också (möjligt med annan formuelering ja), det finns ingen som kan garantera ett livslångt hem, allt kan hända och visst man kanske hade som första avsikt att det skulle vara så men att något hände på vägen som omöjliggjorde det. :)

Just i den annonsen reagerade jag mer på de oannonserade besöken än livslångt hem. Fick känslan att den gamla hästägaren vill ha lite kontroll/koll på sina sålda/bortskänkta hästar... nja det ger i alla fall mig dåliga vibbar.
Som sagt, jag håller med dig. Får också kontrollbehovsvibbar och hade aldrig köpt av en sådan säljare.

En trotjänare-avlivning kostar ca 6 000 - så för två hästar blir det 12 000. Folk är oftast inte villiga att spendera pengar. Då skänker dom hellre bort häst(arna) så någon annan får ta över...
Tycker ändå det är fel, det kostar att ha djur och det vet man när man skaffar dom, men många gånger känns dom där bortskänkes annonserna som "hästen börjar bli gammal och jag vill slippa vara med när den dör" typ... nja är inte så förtjust i det.

Det här är en höjdare!
* * * * * * * * * * * * * * *
Hej, jag vill sälja min sambos gamla förlovningsringar. Det stör mig att han har dom kvar och han sa att jag fick göra vad jag ville med dom. Så jag vill sälja dom. Dom är inte graverad och jag vet inte storlekarna. Men är nån intresserad så får du/ni gärna komma och prova dom.

Skulle vilja ha iaf några hundra för dom så jag kan köpa en ny handväska.
* * * * * * * * *
:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka