Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trooor att man försöker ragga säljare till nämnda loppisar men jag blir ganska avtänd av den där långa harangen.. bara allt det där om skitsnack gör mig oerhört osugen på att dit. Även om man känner sig utsatt för något sådant känns det ganska oprofessionellt att ta upp i en annons.

Dessutom när det de gnäller på är just skitsnack och dumheter från andra.

Men jag tänker att det inte är avsaknaden av film som är problemet. Det är att det faktiskt finns en film man inte visar direkt, utan ska skicka runt till eventuellt intresserade personer som är det "dåliga".
Det kräver ju också internethastighet, och flera gånger.

Jag tänker att man gör en film vid visat intresse.

Har själv haft häst ute på annons för några år sedan när ingen svarade på annonsen. Då kändes det inte kul att ha lånat ihop folk för hjälp som assisterat vid löshoppning, filmat och klippt.

När jag sålde häst för ett halvår sedan filmade en kompis hästen och höll i när jag fotade. Sen la jag ut länk till en av filmerna och fler filmer kunde man få länk till vid visat intresse. Jag ville inte lägga ner en massa tid på att klippa ihop dem om ändå ingen ville titta. Hästen såldes på ett par dagar.

Men jag tänker att det inte är avsaknaden av film som är problemet. Det är att det faktiskt finns en film man inte visar direkt, utan ska skicka runt till eventuellt intresserade personer som är det "dåliga".
Vet inte om jag förstod det rätt nu, men varför måste det kräva internethastighet flera gånger om man bara laddar upp filmen på youtube?

Vet inte om jag förstod det rätt nu, men varför måste det kräva internethastighet flera gånger om man bara laddar upp filmen på youtube?

Du måste läsa ursprungsinlägget. Det är om man INTE laddar upp på YT utan skickar när någon visar intresse, som det ju kan stå i vissa annonser.

Jag tänker att man gör en film vid visat intresse.

Har själv haft häst ute på annons för några år sedan när ingen svarade på annonsen. Då kändes det inte kul att ha lånat ihop folk för hjälp som assisterat vid löshoppning, filmat och klippt.

När jag sålde häst för ett halvår sedan filmade en kompis hästen och höll i när jag fotade. Sen la jag ut länk till en av filmerna och fler filmer kunde man få länk till vid visat intresse. Jag ville inte lägga ner en massa tid på att klippa ihop dem om ändå ingen ville titta. Hästen såldes på ett par dagar.

Jag håller med dig i detta. Man kan ju göra en om det är någon som visar intresse. Just av de anledningar du beskriver, man måste be någon hjälpa, kanske också få hjälp med uppladdning om man är rudis på det, som jag är.

Men om man nu gjort filmen, trots allt, så tror jag att det lönar sig att sätta ut den på YT snarare än att skicka den om och om igen.

Fast jag tänker automatiskt att man då menar skicka länken till videon?
Vem skickar stora filer i mail idag? O_o

Fick en senast igår :D

Inte hästannons, men den är så dåligt skriven att jag fick akut allergi-klåda när jag läste den :arghh::banghead::arghh:

"information om loppis
GRATIS
Att etablera en nystartad bakluckeloppis tar tid och är svårt
Marknads föring med med mera kostar pengar
ca 3 - 5 år, 3 år om arkandsföringenfungerar bra och det inte snackas skit om den ny startade loppisen. Det tar 5 år om det sprids falska rykten.
En nystartad bakluckelopppis hänger det på marknads föring och säljare kommer en säljare och stannar så kommer nästa stannar och nästa,nästa,nästa så blir det mer och mer
De små loppisarna har svårt att etablera sig när större arrangörer gärna
tarmpar på de små loppsarn för att ta deras mark. På större loppisar får du ofast sälja dina saker för vrak priser
av erfarenhet vet jag tre loppisar där folk oftast betalar vad du vill ha för varan,det finns undan tag Bro loppis,Lunda-Arlanda loppis och Rotebro lopppis i helgen på Lunda -Arlanda loppis sålde säljarna mellan 1300 - 3000 kr jag vet att det är sant.
Bra marknads föring och inget skit snack om enskilda arrangörer samt att säljare kommer och stannar det är en vinnande kombination. nu i helgen får varannan säljare stå gratis på
Lunda-Arlanda loppis
......
Vill du tjäna en bra slant förutom att sälja på loppis du skall var 13 år och uppåt dela ut flyg blad om Lunda och Rotebro loppis sms:a intresse till xxxxxxxxx var seriös
Bra marknadsföring och du säljare som kommer och säljer är en bra kombination.
De större loppisarn klara sig galant utan dig säljare.
Varmt välkomna till nämnd loppisar
Hahahhahaha:rofl::rofl::rofl:
Första gången orkade jag bara läsa två meningar, sedan läste jag hela och den annonsen var ju riktigt rolig :rofl:

'Tar emot ston av alla raser för betäckning.
Kallblodskorsning.'

Ingen vidare information, kanske kunde vara kul att veta vilka raser hingsten var av. Temperament eller storlek eventuellt?
Nånting?

Men å andra sidan var det en skäck, det räcker ju långt :grin: Särskilt som den såg ut att vara av rolig färg :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka