Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen fascinerande hur man ibland tänker med avel.
Jag har inget emot korsningar, men då ska raserna vara skapligt vettiga i korsning.
Fjording, exempelvis, ser jag ingen vits att korsningsavla med (även om det finns jättetrevliga fjordkosningar).
Islandshäst skulle jag gärna korsa med vbl-travare, just på grund av att de har ganska lika gångartssammansättning och skulle kunna ge rätt roligt resultat - om man gillar femgångare.

Men vbl-travare och tinker? Kan säkert ge enstaka fina individer, men uj uj om man har mer otur.
Jamen precis, denna blev ju tydligen bra, men det är ju två så olika raser att det kan ploppa ut lite vad som helst egentligen. Sen vet jag inte om jag tycker det lockar värst att avla vidare på en sån, det kan ju dyka upp i senare generationer också.

Det är verkligen fascinerande hur man ibland tänker med avel.
Jag har inget emot korsningar, men då ska raserna vara skapligt vettiga i korsning.
Fjording, exempelvis, ser jag ingen vits att korsningsavla med (även om det finns jättetrevliga fjordkosningar).
Islandshäst skulle jag gärna korsa med vbl-travare, just på grund av att de har ganska lika gångartssammansättning och skulle kunna ge rätt roligt resultat - om man gillar femgångare.

Men vbl-travare och tinker? Kan säkert ge enstaka fina individer, men uj uj om man har mer otur.
Som ägare till en varmblod och fjording/knabstrupper korsning kan jag hålla med. Finns inget vits att avla på det annat än att temperamentet blev otroligt bra. Kroppen? Njae, gör om gör rätt :p (som tur var är han resultatet av en tjuvbetäckning)

Blev lite ledsen av en annons idag, C-ponny f-13 säljes som projekt. Kan testa i ridningen, herregud den är väl nyss inriden får man förmoda, vad anser man att en treåring gör när den testar?? För övrigt är den oxå hoppad 80 cm, lite tufft kan jag tycka för en treåring. :(

"Film kan skickas vid seriöst intresse", för att avgöra om man är seriöst intresserad vill man ju gärna se film :p

Jag har så fruktansvärt svårt för detta, i dagens tekniska samhälle så kan det omöjligen vara svårt att få några minuter i alla gångarter att ladda upp, till och med min mamma klarar detta.
Även folk som hänvisar till endast telefonkontakt pga att de inte kollar mailen så ofta, men om man nu ska sälja en häst så kanske man kan ta sig lite tid att kolla den då :grin: ska inte ens börja diskutera min åsikt om att ifall man är seriöst intresserad så ringer man :meh:

Jag har så fruktansvärt svårt för detta, i dagens tekniska samhälle så kan det omöjligen vara svårt att få några minuter i alla gångarter att ladda upp, till och med min mamma klarar detta.
Även folk som hänvisar till endast telefonkontakt pga att de inte kollar mailen så ofta, men om man nu ska sälja en häst så kanske man kan ta sig lite tid att kolla den då :grin: ska inte ens börja diskutera min åsikt om att ifall man är seriöst intresserad så ringer man :meh:

Heh.
Håller med om att mailen är utmärkt kommunikationsverktyg.
Men vad gäller det andra: att fixa och länka film kräver att man har rätt utrustning och tillgång till någon som filmar.
Jag kan visserligen filma med min kamera, och minneskortet passar i datorn.
Men med den internethastighet jag har, är det inte "bara" att ladda upp en film. Faktiskt.

Heh.
Men vad gäller det andra: att fixa och länka film kräver att man har rätt utrustning och tillgång till någon som filmar.
Men med den internethastighet jag har, är det inte "bara" att ladda upp en film. Faktiskt.

Nej kanske inte bara, men ska man sälja en häst har man väl de flesta gånger tänkt över det beslutet ett tag, och då haft lite tid på sig att ordna en film. De allra flesta som letar häst idag förväntar sig att få se en film, särskilt om man har en bit att åka för en eventuell provridning och det tror jag ganska många som pysslar med hästar är medvetna om. Sen behöver det ju inte vara en redigerad film med musik och slowmotion utan bara rakt upp och ner visa hur hästen rör och beter sig. Och det fixar många, eller känner åtminstone någon som kan hjälpa en.

Heh.

Men jag tänker att det inte är avsaknaden av film som är problemet. Det är att det faktiskt finns en film man inte visar direkt, utan ska skicka runt till eventuellt intresserade personer som är det "dåliga".
Det kräver ju också internethastighet, och flera gånger.

Men jag tänker att det inte är avsaknaden av film som är problemet. Det är att det faktiskt finns en film man inte visar direkt, utan ska skicka runt till eventuellt intresserade personer som är det "dåliga".

det har du rätt i!

Inte hästannons, men den är så dåligt skriven att jag fick akut allergi-klåda när jag läste den :arghh::banghead::arghh:

"information om loppis
GRATIS
Att etablera en nystartad bakluckeloppis tar tid och är svårt
Marknads föring med med mera kostar pengar
ca 3 - 5 år, 3 år om arkandsföringenfungerar bra och det inte snackas skit om den ny startade loppisen. Det tar 5 år om det sprids falska rykten.
En nystartad bakluckelopppis hänger det på marknads föring och säljare kommer en säljare och stannar så kommer nästa stannar och nästa,nästa,nästa så blir det mer och mer
De små loppisarna har svårt att etablera sig när större arrangörer gärna
tarmpar på de små loppsarn för att ta deras mark. På större loppisar får du ofast sälja dina saker för vrak priser
av erfarenhet vet jag tre loppisar där folk oftast betalar vad du vill ha för varan,det finns undan tag Bro loppis,Lunda-Arlanda loppis och Rotebro lopppis i helgen på Lunda -Arlanda loppis sålde säljarna mellan 1300 - 3000 kr jag vet att det är sant.
Bra marknads föring och inget skit snack om enskilda arrangörer samt att säljare kommer och stannar det är en vinnande kombination. nu i helgen får varannan säljare stå gratis på
Lunda-Arlanda loppis
......
Vill du tjäna en bra slant förutom att sälja på loppis du skall var 13 år och uppåt dela ut flyg blad om Lunda och Rotebro loppis sms:a intresse till xxxxxxxxx var seriös
Bra marknadsföring och du säljare som kommer och säljer är en bra kombination.
De större loppisarn klara sig galant utan dig säljare.
Varmt välkomna till nämnd loppisar

Jag har en gång fått film skickad till mig på usb-minne i ett vanligt kuvert efter mailkontakt med säljaren :D
(Jag köpte hästen :love:)

Jag har en gång fått film skickad till mig på usb-minne i ett vanligt kuvert efter mailkontakt med säljaren :D
(Jag köpte hästen :love:)

Jag fick på CD. Lite ovanligt faktiskt nuförtiden. Dock hade de fått gå ut och filma efter att jag frågat då vi har långt ifrån varandra.
:)

Inte hästannons, men den är så dåligt skriven att jag fick akut allergi-klåda när jag läste den :arghh::banghead::arghh:

"information om loppis
GRATIS
Att etablera en nystartad bakluckeloppis tar tid och är svårt
Marknads föring med med mera kostar pengar
ca 3 - 5 år, 3 år om arkandsföringenfungerar bra och det inte snackas skit om den ny startade loppisen. Det tar 5 år om det sprids falska rykten.
En nystartad bakluckelopppis hänger det på marknads föring och säljare kommer en säljare och stannar så kommer nästa stannar och nästa,nästa,nästa så blir det mer och mer
De små loppisarna har svårt att etablera sig när större arrangörer gärna
tarmpar på de små loppsarn för att ta deras mark. På större loppisar får du ofast sälja dina saker för vrak priser
av erfarenhet vet jag tre loppisar där folk oftast betalar vad du vill ha för varan,det finns undan tag Bro loppis,Lunda-Arlanda loppis och Rotebro lopppis i helgen på Lunda -Arlanda loppis sålde säljarna mellan 1300 - 3000 kr jag vet att det är sant.
Bra marknads föring och inget skit snack om enskilda arrangörer samt att säljare kommer och stannar det är en vinnande kombination. nu i helgen får varannan säljare stå gratis på
Lunda-Arlanda loppis
......
Vill du tjäna en bra slant förutom att sälja på loppis du skall var 13 år och uppåt dela ut flyg blad om Lunda och Rotebro loppis sms:a intresse till xxxxxxxxx var seriös
Bra marknadsföring och du säljare som kommer och säljer är en bra kombination.
De större loppisarn klara sig galant utan dig säljare.
Varmt välkomna till nämnd loppisar

Ha ha, jag orkade knappt genom den! Sedan har jag svårt att fatta om det är reklam eller tvärtom. Det är mest en massa gnäll.

Ha ha, jag orkade knappt genom den! Sedan har jag svårt att fatta om det är reklam eller tvärtom. Det är mest en massa gnäll.
Jag trooor att man försöker ragga säljare till nämnda loppisar men jag blir ganska avtänd av den där långa harangen.. bara allt det där om skitsnack gör mig oerhört osugen på att dit. Även om man känner sig utsatt för något sådant känns det ganska oprofessionellt att ta upp i en annons.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka