Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Kollar om det finns ngt intresse för min fullblodsvalack. Han är en stor kille på 175cm som inte är fräsch för dagen. Har bl.a utvecklat ett REJÄLT överben efter ngt som måste varit en yttre smäll. Sitter på utsidan på skenben, fram. Rör sig inte rent. ..."

Svaret är nog tyvärr Nej. :crazy:
Hur tänker hen?

Man vill låta bli att avliva, undrar om någon till ett lågt pris (har för mig att annonspriset var 5000kr) är beredd att ge hästen tid?
Kanske inte helt orimligt?
Kanske inte men däremot oansvarigt.
Har varit med om en försäljning där hästen haft en gammal senskada, såldes billigt och köparen lät toppen, lovade att aldrig hoppa igen men det visade sig vara lögn. Hästen hoppade 145 så fort den lämnade stallet och är nu rejält skadad igen.

Har en köpes annons ute fick förslag på en ponny utbildad LC:LC rätt gammal m röntgenfynd de ville ha 65' för när jag avböjde skrev hon " jag vet värdet på min ponny" :confused:

Såna är ju underbara! De har inte förstått att värdet sätts av köparen, inte säljaren.. Kvittar vad jag som säljare tycker att hästen är värd, om ingen vill betala det är den inte värd det.

Fattar inte varför man ens svarar så, vad ville hon ha ut av det liksom?

Har en köpes annons ute fick förslag på en ponny utbildad LC:LC rätt gammal m röntgenfynd de ville ha 65' för när jag avböjde skrev hon " jag vet värdet på min ponny" :confused:
Snacka om skev verklighetsuppfattning av säljare O_o

Såna är ju underbara! De har inte förstått att värdet sätts av köparen, inte säljaren.. Kvittar vad jag som säljare tycker att hästen är värd, om ingen vill betala det är den inte värd det.

Fattar inte varför man ens svarar så, vad ville hon ha ut av det liksom?
Ha ha möjligen för att mitt spontana svar på summan var " du måste skämta?" :angel: Brukar i te svara spydigt men blev helt överrumplad :laugh:

Annons i Facebookgrupp; det är bilder på flera olika saker, kläder och hästutrustning. "Fråga för storlek och pris"

Elleeeer, så skriver du det direkt?! :banghead: Inte första gången jag ser annonser med liknande innehåll, varför skriver man så?

Pris kan jag förstå om än tycka är löjligt. Troligen vill människan kolla intresset. Är det en perosn som frågar på pris kostar kanske varan 100:- är det fem som frågar kostar den istället 150:-. För mig förjagar den typen av annonser mer eller mindre intresset.
Storlek verkar bara idiotiskt. En tröja lär ju inte byta storlek om man itne krymper den i för varm tvättmaskin. Här försvinner intresset totalt.

Såg precis en annons om en hingst till avel, ej godkänd korsning mellan irish cob och varmblodstravare.. Såg ut att ha blivit en helt okej korsning för att vara av två så olika raser. Vidare beskrevs det om att han hade bra galopp, var duktig på att hoppa (tävlad på regional nivå) och gick att köra. Fanns bilder på en tidigare avkomma men vet inte om jag blev imponerad av den heller. Vill jag ha en ridhäst känns det som det finns vettigare alternativ att välja bland. Men han var ju billig att betäcka med.. ;)

Såg precis en annons om en hingst till avel, ej godkänd korsning mellan irish cob och varmblodstravare.. Såg ut att ha blivit en helt okej korsning för att vara av två så olika raser. Vidare beskrevs det om att han hade bra galopp, var duktig på att hoppa (tävlad på regional nivå) och gick att köra. Fanns bilder på en tidigare avkomma men vet inte om jag blev imponerad av den heller. Vill jag ha en ridhäst känns det som det finns vettigare alternativ att välja bland. Men han var ju billig att betäcka med.. ;)

Det är verkligen fascinerande hur man ibland tänker med avel.
Jag har inget emot korsningar, men då ska raserna vara skapligt vettiga i korsning.
Fjording, exempelvis, ser jag ingen vits att korsningsavla med (även om det finns jättetrevliga fjordkosningar).
Islandshäst skulle jag gärna korsa med vbl-travare, just på grund av att de har ganska lika gångartssammansättning och skulle kunna ge rätt roligt resultat - om man gillar femgångare.

Men vbl-travare och tinker? Kan säkert ge enstaka fina individer, men uj uj om man har mer otur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka