Ah, den var alltså dyrast "om den åkare idag" och sedan blev den billigare och billigare...Såg att den var nere på 30' nu i en annons på fb...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, den var alltså dyrast "om den åkare idag" och sedan blev den billigare och billigare...Såg att den var nere på 30' nu i en annons på fb...
Det som var enormt komiskt, var att en svarade bla: ".. det finns ju en uppsjö med hingstar, vilka anlag vill du avla på?" Varpå TS svarar typ: "Uppsjö är lite långt, jag bor i Skåne."Ännu en "seriös" avelsannons från FB.
"Någon som vet en snygg hingst man kan betäcka mitt sto med för ett bra pris"
Hör och häpna dett finns även en bild på stoet i annonsen
Undrar vad ett "bra pris" är, jag gissar att det är långt under vad de flesta "renomerade hingsthållare" tar.
Jag tycker mer att en sån häst kan räknas som grundutbildad, ser inget extra i en häst som är utbildad LC och kan hoppa en meter och startat pay&ride. Det går väl med nästan vilken häst som helst.." Väl utbildad inom både hopp och dressyr. Tävlad i hoppning, startad pay&ride. Han att vara ute och åka. I dagsläget i grundkondition men behöver bygga lite muskler för att orka komma upp i klasserna, hoppar i dagsläget stadigt på LC nivå och enstaka hinder på 1 m uppsuttet."
Jag vet inte om jag verkligen tycker att den är väl utbildad om den hoppar pay&ride, LC-nivå och hoppar enstaka hinder på 1 meter.
Senare står det iofs att den har potential och jag tror att det är det man betalar för, även om en tioårig häst bör vara mer utbildad än LC och pay&ride.
Eller är det jag som är kinkig?
Jag tycker mer att en sån häst kan räknas som grundutbildad, ser inget extra i en häst som är utbildad LC och kan hoppa en meter och startat pay&ride. Det går väl med nästan vilken häst som helst..
" Väl utbildad inom både hopp och dressyr. Tävlad i hoppning, startad pay&ride. Han att vara ute och åka. I dagsläget i grundkondition men behöver bygga lite muskler för att orka komma upp i klasserna, hoppar i dagsläget stadigt på LC nivå och enstaka hinder på 1 m uppsuttet."
Jag vet inte om jag verkligen tycker att den är väl utbildad om den hoppar pay&ride, LC-nivå och hoppar enstaka hinder på 1 meter.
Senare står det iofs att den har potential och jag tror att det är det man betalar för, även om en tioårig häst bör vara mer utbildad än LC och pay&ride.
Eller är det jag som är kinkig?
om du läser det som det står - Väl utbildad så skulle jag tolka annonsen som att den håller vad den lovar, det är en häst som är utbildad väl. Även om den bara kommit till grundutbildningen.
Men "Välutbildad" skulle jag inte kalla den
Särskrivning kan ge många spännande tolkningar.
"Något körd, men kan inte kallas inkörd."
Tyvärr en alltför ovanlig formulering som borde användas mer när det gäller körhästar.
Tyckte det här var lite roligt, även om jag fattar vad som menas ;
Vill du rida hoppning, dressyr eller fälttävlan på mycket vacker häst som står ut ?? Detta är en mycket vacker val som är som en dröm att rida.
"Har varit förspänd för (infoga rätt åkdon) men kan ej kallas inkörd"? Såg också annonsen som det syftas på och det finns en bild med hästen förspänd för en vagn så bevis finns.Det vore bra med en motsvarighet till "insutten". Invagnad?
"Något körd, men kan inte kallas inkörd."
Tyvärr en alltför ovanlig formulering som borde användas mer när det gäller körhästar.
Känns väldigt fejkReagerade på denna - icke säljande" formulering
"Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det"
Men så börjar jag bli skeptisk - är detta en trollannons?
"Världene bästa häst utan tvekan o jag vill inte sälja henne!! Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det. Vem som hellts kan rida henne även små . Sms eller mail vid intresse . För detta tävlingshäst men skada sen gammalt i led o rygg , helt återställd men inte till för tävling länere.
Kanske dräktig med vår qarab hingst..
Sms eller mail vid intresse för jag vill inte egentligen sälja henne
Hon har förändringar i ryggen, SI-leden. Får ont av att gå i form på tygeln och felbelastar benen så hon blir halt. Hon klarar "skogsridning"
Med ingen hälta under tiden hos mig"
Reagerade på denna - icke säljande" formulering
"Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det"
Men så börjar jag bli skeptisk - är detta en trollannons?
"Världene bästa häst utan tvekan o jag vill inte sälja henne!! Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det. Vem som hellts kan rida henne även små . Sms eller mail vid intresse . För detta tävlingshäst men skada sen gammalt i led o rygg , helt återställd men inte till för tävling länere.
Kanske dräktig med vår qarab hingst..
Sms eller mail vid intresse för jag vill inte egentligen sälja henne
Hon har förändringar i ryggen, SI-leden. Får ont av att gå i form på tygeln och felbelastar benen så hon blir halt. Hon klarar "skogsridning"
Med ingen hälta under tiden hos mig"
Satt för vagn har jag iaf sett.Det vore bra med en motsvarighet till "insutten". Invagnad?