Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en "seriös" avelsannons från FB.

"Någon som vet en snygg hingst man kan betäcka mitt sto med för ett bra pris"
Hör och häpna dett finns även en bild på stoet i annonsen ;)

Undrar vad ett "bra pris" är, jag gissar att det är långt under vad de flesta "renomerade hingsthållare" tar.

Ännu en "seriös" avelsannons från FB.

"Någon som vet en snygg hingst man kan betäcka mitt sto med för ett bra pris"
Hör och häpna dett finns även en bild på stoet i annonsen ;)

Undrar vad ett "bra pris" är, jag gissar att det är långt under vad de flesta "renomerade hingsthållare" tar.
Det som var enormt komiskt, var att en svarade bla: ".. det finns ju en uppsjö med hingstar, vilka anlag vill du avla på?" Varpå TS svarar typ: "Uppsjö är lite långt, jag bor i Skåne."
:rofl::rofl::rofl:

" Väl utbildad inom både hopp och dressyr. Tävlad i hoppning, startad pay&ride. Han att vara ute och åka. I dagsläget i grundkondition men behöver bygga lite muskler för att orka komma upp i klasserna, hoppar i dagsläget stadigt på LC nivå och enstaka hinder på 1 m uppsuttet."

Jag vet inte om jag verkligen tycker att den är väl utbildad om den hoppar pay&ride, LC-nivå och hoppar enstaka hinder på 1 meter.

Senare står det iofs att den har potential och jag tror att det är det man betalar för, även om en tioårig häst bör vara mer utbildad än LC och pay&ride.

Eller är det jag som är kinkig?

" Väl utbildad inom både hopp och dressyr. Tävlad i hoppning, startad pay&ride. Han att vara ute och åka. I dagsläget i grundkondition men behöver bygga lite muskler för att orka komma upp i klasserna, hoppar i dagsläget stadigt på LC nivå och enstaka hinder på 1 m uppsuttet."

Jag vet inte om jag verkligen tycker att den är väl utbildad om den hoppar pay&ride, LC-nivå och hoppar enstaka hinder på 1 meter.

Senare står det iofs att den har potential och jag tror att det är det man betalar för, även om en tioårig häst bör vara mer utbildad än LC och pay&ride.

Jag tycker mer att en sån häst kan räknas som grundutbildad, ser inget extra i en häst som är utbildad LC och kan hoppa en meter och startat pay&ride. Det går väl med nästan vilken häst som helst..

Jag tycker mer att en sån häst kan räknas som grundutbildad, ser inget extra i en häst som är utbildad LC och kan hoppa en meter och startat pay&ride. Det går väl med nästan vilken häst som helst..

Det var exakt min tanke också. Sedan är han dessutom född 2007 så det är ingen "ung" häst även om han är i sina bästa år.

om du läser det som det står - Väl utbildad så skulle jag tolka annonsen som att den håller vad den lovar, det är en häst som är utbildad väl. Även om den bara kommit till grundutbildningen.

Men "Välutbildad" skulle jag inte kalla den :)

Särskrivning kan ge många spännande tolkningar.

om du läser det som det står - Väl utbildad så skulle jag tolka annonsen som att den håller vad den lovar, det är en häst som är utbildad väl. Även om den bara kommit till grundutbildningen.

Men "Välutbildad" skulle jag inte kalla den :)

Särskrivning kan ge många spännande tolkningar.

Jo, jag är medveten om att det kan tolkas annorlunda beroende på om det är särskrivet eller inte men antog faktiskt att den är särskriven eftersom välutbildad ändå är ett relativt vanligt ord inom annonser.

"Väl utbildad" är ju ord som kan tolkas precis hur som helst och känns utan värde i en annons, om det nu är så de menar.
Jag kan tolka det som du säger och precis som välutbildad, vilket ju egentligen i grunden måste ha samma betydelse.

Reagerade på denna - icke säljande" formulering
"Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det"

Men så börjar jag bli skeptisk - är detta en trollannons?

"Världene bästa häst utan tvekan o jag vill inte sälja henne!! Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det. Vem som hellts kan rida henne även små . Sms eller mail vid intresse . För detta tävlingshäst men skada sen gammalt i led o rygg , helt återställd men inte till för tävling länere.
Kanske dräktig med vår qarab hingst..
Sms eller mail vid intresse för jag vill inte egentligen sälja henne
Hon har förändringar i ryggen, SI-leden. Får ont av att gå i form på tygeln och felbelastar benen så hon blir halt. Hon klarar "skogsridning"
Med ingen hälta under tiden hos mig"

"Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det"

"Världene bästa häst utan tvekan o jag vill inte sälja henne!! Bara så ni vet o jag kommer sätta ett pris som jag antar ni inte kommer vilja ge men för mig / oss är hon värd mer än det. Vem som hellts kan rida henne även små . Sms eller mail vid intresse . För detta tävlingshäst men skada sen gammalt i led o rygg , helt återställd men inte till för tävling länere.
Hon har förändringar i ryggen, SI-leden. Får ont av att gå i form på tygeln och felbelastar benen så hon blir halt. Hon klarar "skogsridning"
Känns väldigt fejk

Såg också den.
Om den är på allvar så är den förfärlig.

"Kollar om det finns ngt intresse för min fullblodsvalack. Han är en stor kille på 175cm som inte är fräsch för dagen. Har bl.a utvecklat ett REJÄLT överben efter ngt som måste varit en yttre smäll. Sitter på utsidan på skenben, fram. Rör sig inte rent. ..."

Svaret är nog tyvärr Nej. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka