Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
En varmblodig travhäst säljes billigt som kräver sin ryttare. "Det är en riktigt svår häst" står det i annonsen. Jag undrar hur många seriösa köpare det finns för en sån häst. Hoppas den hamnar rätt..

En varmblodig travhäst säljes billigt som kräver sin ryttare. "Det är en riktigt svår häst" står det i annonsen. Jag undrar hur många seriösa köpare det finns för en sån häst. Hoppas den hamnar rätt..
Lisa 13 år som läst noveller/serier/böcker om alla som får en problemhäst som baaaraaa den kan rida för det är baara den som förstår den och är stensäker på att hon är precis lika fantastiskt duktig ser jag framför mig som köpare :crazy:

S
Såg den, riktigt fin häst! Men man blev ju lite avskräckt av annonsen :confused:

Edit: såg nu att annonsen är ändrad, visst är en del av texten borttagen?

Den perfekta husvagnen
14 maj 18:25.
Pris 1 800:-
Typ Husvagn
Letar du efter en kanonfin vintage-husvagn för husvagnssemestern med familjen? Leta då vidare.
Är du däremot ute efter en groggvagn du kan däcka i eller dra över välmarinerade kvart-i-två-ragg i på sommarens festivaler, then look no further!

Vagnen i fråga är en Solifer 909 av den eminenta årgången 1973 med en längd på 6,1 meter.
Senaste besiktningen gjordes strax efter att högertrafik infördes men en eftermiddags slavande i verkstan och en dyr flaska whiskey till besiktningsmannen så lär du nog rulla runt lagligt sen.

Kända fel är att främre fästena mellan ram och hus behöver förstärkas, detta görs enkelt med två plankbitar och några vagnsbultar, (planka kan ingå vid snabb affär) och däcken är slut.
I övrigt funkar den bra.

Interiören är original 70-tal blandat med en smakfull renovering med fiskbensväv och en fantastiskt ful grönfärg, gjord av nån tidigare (gissningsvis onykter) ägare. Elen funkar men gasolen har jag aldrig provat.

Allt som allt, en perfekt fyll-hydda för sommarens bravader!

1800 spänn PoK

En köpare som börjar sin annons med att vara skapligt irriterad på säljare som begär nypris för sina begagnade saker. Köparen har en lång lista med saker den vill köpa samt ett maxpris, till exempel "Sprenger bow balance-300kr" Sakerna får gärna vara i väldigt fint skick, dock tänker köparen bara betala det den anser att en begagnad vara är värd, osv, osv....
Det som trots allt stör mig mest är att köparen lagt sin annons under beg. utrustning SÄLJES:banghead:

ett varmblod, lååång annons där det bl.a står

"förstår viss dressyr men kämpar än då det är nytt med. Han går otroligt vackert men går en aning lågt i form. En hjälptygel fixar mycket men jag anser inte att man behöver bli sträng med honom ett dugg- bara ha tålamod och lirka."

Och så en bild där hästen har ett baucherbett....som är vänt uppochner..

En köpare som börjar sin annons med att vara skapligt irriterad på säljare som begär nypris för sina begagnade saker. Köparen har en lång lista med saker den vill köpa samt ett maxpris, till exempel "Sprenger bow balance-300kr" Sakerna får gärna vara i väldigt fint skick, dock tänker köparen bara betala det den anser att en begagnad vara är värd, osv, osv....
Det som trots allt stör mig mest är att köparen lagt sin annons under beg. utrustning SÄLJES:banghead:

Både ett trevligt sätt och medveten om vad saker är värda!:banghead:

Ungefär som de som vill köpa unga, friska, välutbildade, trafiksäkra etc hästar för 25 000:-.

ett varmblod, lååång annons där det bl.a står

"förstår viss dressyr men kämpar än då det är nytt med. Han går otroligt vackert men går en aning lågt i form. En hjälptygel fixar mycket men jag anser inte att man behöver bli sträng med honom ett dugg- bara ha tålamod och lirka."

Och så en bild där hästen har ett baucherbett....som är vänt uppochner..
Roligt också att de i annonsen skriver b.l.a. att oerfarna göre sig ej besvär, och så kan de själva inte ens sätta ett bett åt rätt håll :o:rofl:

Och så var det ju det där med att läsa igenom innan man trycker på att lägga upp annonsen :D

"Hon står just nu hos en foderbord utanför *******. Säljes med full utrustning, bl.a proffsutprovad sadel.

Kontakt via mail till mig, ägaren, vid intresse. ****** finns att träffa hos foderbladen efter överrenskommelse."

Haha är det översatt från danska eller automatisk stavning som spökar?
Och så var det ju det där med att läsa igenom innan man trycker på att lägga upp annonsen :D

"Hon står just nu hos en foderbord utanför *******. Säljes med full utrustning, bl.a proffsutprovad sadel.

Kontakt via mail till mig, ägaren, vid intresse. ****** finns att träffa hos foderbladen efter överrenskommelse."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka