Men det är väl inget konstigt? En Rickard är mycket bättre som ung, det vet väl alla?"Äldre Rickard som behöver lite renovering säljes eller bytes mot ponnyvagn"
Stackars Rickard som riskerar att bli såld eller bortbytt på ålderns höst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är väl inget konstigt? En Rickard är mycket bättre som ung, det vet väl alla?"Äldre Rickard som behöver lite renovering säljes eller bytes mot ponnyvagn"
Stackars Rickard som riskerar att bli såld eller bortbytt på ålderns höst.
Lisa 13 år som läst noveller/serier/böcker om alla som får en problemhäst som baaaraaa den kan rida för det är baara den som förstår den och är stensäker på att hon är precis lika fantastiskt duktig ser jag framför mig som köpareEn varmblodig travhäst säljes billigt som kräver sin ryttare. "Det är en riktigt svår häst" står det i annonsen. Jag undrar hur många seriösa köpare det finns för en sån häst. Hoppas den hamnar rätt..
Såg den, riktigt fin häst! Men man blev ju lite avskräckt av annonsenEn varmblodig travhäst säljes billigt som kräver sin ryttare. "Det är en riktigt svår häst" står det i annonsen. Jag undrar hur många seriösa köpare det finns för en sån häst. Hoppas den hamnar rätt..
Ja, och med tanke på både ras och pris så gissar jag att det inte blir lätt att hitta ett lämpligt hemS
Såg den, riktigt fin häst! Men man blev ju lite avskräckt av annonsen
Edit: såg nu att annonsen är ändrad, visst är en del av texten borttagen?
En köpare som börjar sin annons med att vara skapligt irriterad på säljare som begär nypris för sina begagnade saker. Köparen har en lång lista med saker den vill köpa samt ett maxpris, till exempel "Sprenger bow balance-300kr" Sakerna får gärna vara i väldigt fint skick, dock tänker köparen bara betala det den anser att en begagnad vara är värd, osv, osv....
Det som trots allt stör mig mest är att köparen lagt sin annons under beg. utrustning SÄLJES
25 000 kr?! Är du inte klok?!Både ett trevligt sätt och medveten om vad saker är värda!
Ungefär som de som vill köpa unga, friska, välutbildade, trafiksäkra etc hästar för 25 000:-.
Roligt också att de i annonsen skriver b.l.a. att oerfarna göre sig ej besvär, och så kan de själva inte ens sätta ett bett åt rätt hållett varmblod, lååång annons där det bl.a står
"förstår viss dressyr men kämpar än då det är nytt med. Han går otroligt vackert men går en aning lågt i form. En hjälptygel fixar mycket men jag anser inte att man behöver bli sträng med honom ett dugg- bara ha tålamod och lirka."
Och så en bild där hästen har ett baucherbett....som är vänt uppochner..
Ibland ser man olika på vad ska vara erfaren inom.Roligt också att de i annonsen skriver b.l.a. att oerfarna göre sig ej besvär, och så kan de själva inte ens sätta ett bett åt rätt håll
Ska kikaS
Såg den, riktigt fin häst! Men man blev ju lite avskräckt av annonsen
Edit: såg nu att annonsen är ändrad, visst är en del av texten borttagen?
Och så var det ju det där med att läsa igenom innan man trycker på att lägga upp annonsen
"Hon står just nu hos en foderbord utanför *******. Säljes med full utrustning, bl.a proffsutprovad sadel.
Kontakt via mail till mig, ägaren, vid intresse. ****** finns att träffa hos foderbladen efter överrenskommelse."
Tror det är automatisk stavning, hästen står långt från danmark, foderbord förstår jag att de ändrar till men foderbladen?Haha är det översatt från danska eller automatisk stavning som spökar?