Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, det här är ju ingen felstavning eller något, men jag upptäckte just en annons för ett ställe som heter Jädra gård .
(Det är säkert dialektalt, men där jag bor är "jädra" en något mildare version av "jävla" så för mig låter det heltokigt som namn på en gård )
Och jag som alltid bott runt Gävle tycker inte alls det var konstigt.Om det ligger uppåt Gävle så ligger Jädraån där iallafall. Det är ett namn på en plats.
Om inte det är ett sånt där slitet ställe som bara hålls ihop av silvertejp och balsnören. Då kanske det passar fintOkej, det här är ju ingen felstavning eller något, men jag upptäckte just en annons för ett ställe som heter Jädra gård .
(Det är säkert dialektalt, men där jag bor är "jädra" en något mildare version av "jävla" så för mig låter det heltokigt som namn på en gård )
Jag är jättefascinerad över annonser där en stallplats hyrs ut för någon månad, oftast över sommaren. Finns det någon som nappar på det? Oftast är det rätt dyra platser med kollektiv skötsel, så jag kan förstå om man vill slippa betala och jobba under de månader hästen går på bete på annat ställe. Däremot kan jag inte förstå om någon nappar på det.
Skulle ju vara om någon har sommarstuga eller liknade i närheten och vill ha med sig hästen för att kunna tävla på semestern, men borde inte vara så vanligt nej.
Jag är jättefascinerad över annonser där en stallplats hyrs ut för någon månad, oftast över sommaren. Finns det någon som nappar på det? Oftast är det rätt dyra platser med kollektiv skötsel, så jag kan förstå om man vill slippa betala och jobba under de månader hästen går på bete på annat ställe. Däremot kan jag inte förstå om någon nappar på det.
"Hej jag heter XX och fyller 13år i sommar jag är mycket för
markarbete och frihetsdressyr men gillar att rida ut i skogen
och dressyr och hoppning och går på ridskola blivit bra så jag lettar effter en medryttarhäst och bor i xx".
Mm, joråsatte..
Där finns det väl också en "Jädraån" tror jag..Nix inte i närheten av Gävle, ligger utanför Enköping, brukar åka förbi där när vi ska till landet ^^
en tinker av större modell f-2014 som på film rids i både skritt och trav. Alltså inte ens halvbloden som det skyndas mest med inför tester och sånt börjas ju ens hängas på förrän till hösten nån gång. Känns väldigt tidigt och särskilt på en häst av den typen.
"Liten shettis som har lätt att få fång skänkes till sällskap. 21 år utan stam eller pass."
Jag vet att shettisar kan bli tokgamla men en 21 åring med fång hade jag nog låtit somna in istället för att riskera att den kanske kommer till någon som inte har koll på fången.