Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, det här är ju ingen felstavning eller något, men jag upptäckte just en annons för ett ställe som heter Jädra gård :rofl:.

(
Det är säkert dialektalt, men där jag bor är "jädra" en något mildare version av "jävla" så för mig låter det heltokigt som namn på en gård :D)

Om det ligger uppåt Gävle så ligger Jädraån där iallafall. Det är ett namn på en plats.

"Hej jag heter XX och fyller 13år i sommar jag är mycket för
markarbete och frihetsdressyr men gillar att rida ut i skogen
och dressyr och hoppning och går på ridskola blivit bra så jag lettar effter en medryttarhäst och bor i xx".

Mm, joråsatte..

Hittade nyss en annons som i sig inte är särskilt knasig, det var en av bilderna som jag tyckte var lite rolig. På bilden är det två hästar vid staketet i en hage, den ena är den annonsen gäller och det är inget konstigt med den -men den andra hästen har grimman helt roterad på huvudet, sådär så det ser ut som ett spanskt huvudlag med remmar i kors i pannan :grin::laugh:

Okej, det här är ju ingen felstavning eller något, men jag upptäckte just en annons för ett ställe som heter Jädra gård :rofl:.

(
Det är säkert dialektalt, men där jag bor är "jädra" en något mildare version av "jävla" så för mig låter det heltokigt som namn på en gård :D)
Om inte det är ett sånt där slitet ställe som bara hålls ihop av silvertejp och balsnören. Då kanske det passar fint :idea:

Jag är jättefascinerad över annonser där en stallplats hyrs ut för någon månad, oftast över sommaren. Finns det någon som nappar på det? Oftast är det rätt dyra platser med kollektiv skötsel, så jag kan förstå om man vill slippa betala och jobba under de månader hästen går på bete på annat ställe. Däremot kan jag inte förstå om någon nappar på det.

Jag är jättefascinerad över annonser där en stallplats hyrs ut för någon månad, oftast över sommaren. Finns det någon som nappar på det? Oftast är det rätt dyra platser med kollektiv skötsel, så jag kan förstå om man vill slippa betala och jobba under de månader hästen går på bete på annat ställe. Däremot kan jag inte förstå om någon nappar på det.

Skulle ju vara om någon har sommarstuga eller liknade i närheten och vill ha med sig hästen för att kunna tävla på semestern, men borde inte vara så vanligt nej.

Nix inte i närheten av Gävle, ligger utanför Enköping, brukar åka förbi där när vi ska till landet ^^

Skulle ju vara om någon har sommarstuga eller liknade i närheten och vill ha med sig hästen för att kunna tävla på semestern, men borde inte vara så vanligt nej.

Stallen jag har sett är inte i sommarstugeområden utan i bostadsområden. Håller med dig om att det skulle kunna vara intressant om de legat på andra ställen.

Blocket, 2 st -Röda kattbröder ... Inte lika slö och korkad men absolut lika snäll som brorsan. Det är inte ... Jag säljer mina katter för jag helt ärligt inte orkar med dom längre.

Annonsen är avslutad och kunde inte hitta hela längre men den har fastnat sen jag såg den för ett par månader sen och den som verkar mest korkad är säljaren.

jag kan förstå det om det inte är kollektiv. Då är det för "oss" som står utan bekvämligheter annars ett sätt att kunna få tillgång till ridhus osv en period. Men med kollektiv skötsel - nä.

Såg precis ett lagom korkat svar på en i övrigt vettig annons. En shettis som är till salu för 900€ (borde väl röra sig kring 10.000 kr), där en människa frågar om det finns möjlighet att köpa ponnyn på avbetalning i t.ex. tre rater. Har man inte råd att direkt betala en ponny som redan är såpass billig så tycker jag man klokt kan spara ett tag till först.

"Hej jag heter XX och fyller 13år i sommar jag är mycket för
markarbete och frihetsdressyr men gillar att rida ut i skogen
och dressyr och hoppning och går på ridskola blivit bra så jag lettar effter en medryttarhäst och bor i xx".

Mm, joråsatte..

Förutom att detta är en blivande 13-åring som inte kan stava ordentligt - vilket verkar vara ett vanligt problem - så verkar ju detta ganska adekvat.

en tinker av större modell f-2014 som på film rids i både skritt och trav. Alltså inte ens halvbloden som det skyndas mest med inför tester och sånt börjas ju ens hängas på förrän till hösten nån gång. Känns väldigt tidigt och särskilt på en häst av den typen.

en tinker av större modell f-2014 som på film rids i både skritt och trav. Alltså inte ens halvbloden som det skyndas mest med inför tester och sånt börjas ju ens hängas på förrän till hösten nån gång. Känns väldigt tidigt och särskilt på en häst av den typen.

Jag såg också den! "Ej inriden klart då han är för ung för detta" står det i annonsen. Men den är tydligen inte för ung för att både skrittas och travas på vid flera tillfällen, som syns i videon!? Varför så bråttom, kan man undra?

"Liten shettis som har lätt att få fång skänkes till sällskap. 21 år utan stam eller pass."

Jag vet att shettisar kan bli tokgamla men en 21 åring med fång hade jag nog låtit somna in istället för att riskera att den kanske kommer till någon som inte har koll på fången.

"Liten shettis som har lätt att få fång skänkes till sällskap. 21 år utan stam eller pass."

Jag vet att shettisar kan bli tokgamla men en 21 åring med fång hade jag nog låtit somna in istället för att riskera att den kanske kommer till någon som inte har koll på fången.

Min gissning är att man inte har råd/ är för snål för att avliva den. Det är ju iaf inte av omtanke man skänker bort en häst som är gammal och sjuk... Sorgligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka