Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har funderat på att lägga ut mitt ena fjordsto på foder. Kollar lite här om det finns någon som kan ta hand om henne. Hon är 19 år, pigg och frisk. Tyvärr så har hon lite problem med nerverna och går inte att använda till något och ska helst hanteras så lite som möjligt då hon blir jättestressad av allt. Hon kan bara vara som sällskap, dock är hon dominant. Hon behöver lösdrift och klarar inte av att stå i box, kräver även rätt stora hagar. Lite speciell men väldigt trevlig

:confused:
Oj... känns som en ond cirkel det där.. om hästen är hanterad lite så är det klart den blir nervig/stressad vid hantering... stackars häst tänker jag spontant på ett sätt...

Har funderat på att lägga ut mitt ena fjordsto på foder. Kollar lite här om det finns någon som kan ta hand om henne. Hon är 19 år, pigg och frisk. Tyvärr så har hon lite problem med nerverna och går inte att använda till något och ska helst hanteras så lite som möjligt då hon blir jättestressad av allt. Hon kan bara vara som sällskap, dock är hon dominant. Hon behöver lösdrift och klarar inte av att stå i box, kräver även rätt stora hagar. Lite speciell men väldigt trevlig

Tycker man det är en bra ide att sälja/låna ut en sån häst, den lär knappast bli mindre stressad av att flytta? :confused:

dvs en som inte vågat eller vet hur man reder ut och uppfostrar en häst och tagit den enkla vägen och anpassa allt runtom hästen istället :/. (varit där och vänt själv men det är så mycket enklare att skita i vad hästen tycker och låta henne hantera saker själv.)

det verkar som om ägaren har tröttnat.
trevlig men ska hanteras så lite som möjligt, går inte att använda till något.

Jättesynd!

Håller med.

Tänker bara på formuleringen igen. Jag vet inte om jag tycker en häst är trevlig om den varken kan ridas, hanteras eller ens helst tas in och ut från hagen.

Den måste ju göra något otrevligt om man inte kan hantera den, menar jag.

På en annonsbild ser man mycket tydligt att hästarna går i hage med taggtråd... Hästarna på bilden står precis vid tråden så man ser tydligt att de är i den hagen. :down:

Fritidshus säljes;
"Litet torp vid skogens slut
Nu på våren säljes ut
Du som köpare, kom fort
Klappa på min port
Köp, ack, köp, ack, köp du mig
Annars tar nån annan mig
Kom, ja kom i torpet in
Räck mig slanten din"
(... plus info om tomt mm... )
:arghh:
Det är ju så pinsamt så jag skäms ihjääääl!

Fritidshus säljes;
"Litet torp vid skogens slut
Nu på våren säljes ut
Du som köpare, kom fort
Klappa på min port
Köp, ack, köp, ack, köp du mig
Annars tar nån annan mig
Kom, ja kom i torpet in
Räck mig slanten din"
(... plus info om tomt mm... )
:arghh:
Det är ju så pinsamt så jag skäms ihjääääl!
Jag tycker också att det var kul! Det sticker ju ut bland annonserna åtminstone:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka