Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är dobberman och cau de bou i dem. Oh my...

Och för mig blir det ännu löjligare när man "valt ut" två raser man verkar tycka ger en bra kombination och sedan kallar alla andra rasister om man bryr sig om ras.
Man blir alltså rasist om man väljer samma ras på föräldrarna och är noga med det men inte om man väljer olika raser och är väldigt noga med de raserna man valt.

Nä du.....köpa av en sådan "uppfödare" skulle inte ske. Men, man är ju varken seriös eller djurmänniska då.

Såg just en annons om diplomsto till avel. Står inget om hennes stam, inte namn så man kan leta på blup, ingenting om vad hon lämnat i aveln, hon är 19 år så några avkommor borde väl ha hunnit göra något. Men det står att hon har vacker brun färg med vita strumpor och bläs. Det ger ju ett väldigt högt avelsvärde... Det går dessutom att se på bilden i annonsen.

Okej. Här är 2016 års vinnare. Blocket. Rubrik "sötaste valparna"

Har några kvar från min kull då jag inte klarade av å sälja alla vid 12v då jag blev för fäst vid dem. Nu är de så stora att de är redo för å flytta å leva sina liv oavsett om jag är redo eller ej.

Det känns som man fått nog redan efter första meningarna. Valparna var så söta att jag inte ville sälja dem men nu insåg jag att de blev stora och jag klarar inte av att ha så många hundar ... känns så oseriöst att jag springer skrikandes åt andra hållet.

sökes häst på foder mellan tiden 1-5 år Smiley smile
jag är en snart 14 årig tjej.. med 9år med hästar.
Hästen i såfall kommer få stå i ett litet stall i Hultsfred, där finns massor av hagar som den gå gå i & ridas i, och bra ridvägar i skogen.. och en liten paddock.. 5 minuter bort finns en mellan stor paddock och en stor Smiley smile med ett ridhus. Smiley smile finns matrial till hoppning Smiley smile
jag kommer kunna åka till hästen på morgonen och borsta & släppa ut i hagen Smiley smile och ridas 1-2 gånger efter skolan..
nu till sommarlovet och även alla helger kommer jag kunna rida den 3 gånger om dagen.. ta promenader med den osv.. rida barbacka... kommer lägga ner så mycket tid på den som möjligt för hästens mående är allra viktigast för mig! att den trivs. och den kommer få allt den behöver.. behöver den nya tyglar får den då.. behöver den ny grimma får den de osv.

I ett forum för ridtravare. Varför ska man rida hästen 3 gånger om dagen?
Sen kanske det vore vettigare om föräldern sökte häst? Gulligt visst, men känns lite för mycket som dagdrömmar.

Och någon har nog påpekat det där med rida 3 gånger om dagen, för en ny, identisk annons dök upp, med förändringen att hästen nu ska ridas 1-2 gånger om dagen.

För två gånger om dagen är ju helt normalt...

Annonsen ger mig vibbar om en stackars häst som inte kommer att bli lämnad ifred utan hela tiden ha tjejen omkring sig som vill borsta, gulla och pyssla mellan ridpassen.

För två gånger om dagen är ju helt normalt...

Annonsen ger mig vibbar om en stackars häst som inte kommer att bli lämnad ifred utan hela tiden ha tjejen omkring sig som vill borsta, gulla och pyssla mellan ridpassen.
Ja och alla kompisar ska prova rida och härja i stallet. Sen undrar man ju vad föräldrarna tycker. Är de med på det hela?´Det känns ju viktigt att påpeka.

Borde kanske ha rubriken - "Jag som inte vill betala fullpris" - om man vill ha en renrasig hund kanske man får leta efter en omplacering om man inte vill betala vad det kostar.

Hej söker en golden retriver valp
Har bredkunskap om rasen hundvan aktiv psykisk fysisk
Har jobbatt på olika hunddagisar och älskar hundar sedan 7 års oldern
...
Då jag är sjukskriven och min hund dog för två månader sedan så söker jag en ny hund att förgylla livet med både för hunden och för mig jag kommer att spåra gå på agility o andra kurser med hunden samt så älskar jag och min kille promenader och båda är hundvana uppväxta med hundar priset som ja kan köpa för är 4000

Det finns fina promenad ställen samt att mina föräldrar har stor tomt som den kommer få springa leka när som finns de non som behöver ett hem som har en renrasig golden retriver vänligen pm tack

Borde kanske ha rubriken - "Jag som inte vill betala fullpris" - om man vill ha en renrasig hund kanske man får leta efter en omplacering om man inte vill betala vad det kostar.

Hej söker en golden retriver valp
Har bredkunskap om rasen hundvan aktiv psykisk fysisk
Har jobbatt på olika hunddagisar och älskar hundar sedan 7 års oldern
...
Då jag är sjukskriven och min hund dog för två månader sedan så söker jag en ny hund att förgylla livet med både för hunden och för mig jag kommer att spåra gå på agility o andra kurser med hunden samt så älskar jag och min kille promenader och båda är hundvana uppväxta med hundar priset som ja kan köpa för är 4000

Det finns fina promenad ställen samt att mina föräldrar har stor tomt som den kommer få springa leka när som finns de non som behöver ett hem som har en renrasig golden retriver vänligen pm tack

On h*n är så godhjärtat - var det inte en idé att titta i hundstallet? Det finns så många fina vovvar som längtar efter eget hem. Det kostar inte "skjortan" och man gör en god gärning samtidig.

Alla dessa högt utbildade, fina hästar och så visar man på videon 4 minuter galoppsluta på diagonalen? Why?
Undrar om det är densamma jag sett, bara galoppslutor, och dyr högt utbildad häst...

Hade gärna sett lite allt möjligt, eftersom den bör kunna lite allt möjligt:angel:
Eller kanske en snutt av skritt o trav åtminstone :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama