Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om det är densamma jag sett, bara galoppslutor, och dyr högt utbildad häst...

Hade gärna sett lite allt möjligt, eftersom den bör kunna lite allt möjligt:angel:
Eller kanske en snutt av skritt o trav åtminstone :p

Ja, 8-9 på galoppslutan gör ju inte så mycket om skritt och trav ger 4or :angel:

Vad är egentligen rasbiologi? För mig låter det som läran om raser och inget man är "rasist" för att man lär sig eller är det fel? O_o

När det gäller hundar och andra domisticerade djur så är det som du säger. Det är väl när det oss människor som man upptäckt att det inte finns raser, som man trodde förr och om man fortfarande tror på den rasbiologin kan man nog anses som rasist. Men, jag anser inte att det är samma sak, nej.

När det gäller hundar och andra domisticerade djur så är det som du säger. Det är väl när det oss människor som man upptäckt att det inte finns raser, som man trodde förr och om man fortfarande tror på den rasbiologin kan man nog anses som rasist. Men, jag anser inte att det är samma sak, nej.
Jisses, inte visste jag att rasister vad på väg in i djurvärlden också, räcker det inte att det finns bland människor... hade förvisso varit bättre helt utan. :banghead:

En häst som bockar vid igångsättning efter vila är till salu. Är dock inte riden nu pga skada på ägaren. Någon som är sugen på att provrida?:D

Fick mig tänka på en annan annons jag såg idag. Fbl till salu. "Inte igång så därför är provridning ej möjlig"

Jag vet inte jag men jag anar ugglor i mossen. Nog ska även en avställd häst kunna provridas, om än med hänsyn till kondition osv. Så känns mer som den är en sån som flippar...

Fick mig tänka på en annan annons jag såg idag. Fbl till salu. "Inte igång så därför är provridning ej möjlig"

Jag vet inte jag men jag anar ugglor i mossen. Nog ska även en avställd häst kunna provridas, om än med hänsyn till kondition osv. Så känns mer som den är en sån som flippar...
Jag drar också örona åt mig när jag ser såna annonser! Nog ska det väl gå att sitta ett par varv på den i alla gångarter åtminstone? Om man inte köper sig en ung/oinriden/avelsmärr möjligen.

Jag såg en annons där det stod att hästen behöver lite trimm på marken för att den varit hos en dålig ryttare. Får mig att undra varför man lämnar iväg sin häst till dåliga ryttare?
Förvisso bra det stod i annonsen, så ärligt var det i alla fall. :)

Jag drar också örona åt mig när jag ser såna annonser! Nog ska det väl gå att sitta ett par varv på den i alla gångarter åtminstone? Om man inte köper sig en ung/oinriden/avelsmärr möjligen.
Kan ju också bero på vad man menar med "provridning", man kan tänka sig att säljaren kanske inte tycker att det är värt att kalla det en provridning om man bara kan strula runt lite halvdant i alla gångarter. Alltså, att det liksom inte säger något om hästens verkliga kapacitet.

Kan ju också bero på vad man menar med "provridning", man kan tänka sig att säljaren kanske inte tycker att det är värt att kalla det en provridning om man bara kan strula runt lite halvdant i alla gångarter. Alltså, att det liksom inte säger något om hästens verkliga kapacitet.

Den är enbart inriden/grundriden så det är nog inte därför. Annars så absolut kan det att en provridning inte visar kapacitet stämma, men då kan man formulera det annorlunda.

Men i just den annonsen tror jag det var för att förtydliga att det blir inget provridande. Och där drar jag öronen åt mig. Särskilt på ett fullblod (vilket det var). Jag menar köper man den ska man ju någon gång kravla upp och sätta igång.

Ja jag har aldrig haft någon det inte gått. Inte ens när unghäst ridits in bara och sen vilat ett år har det varit problem bara sitta upp och rida alla gångarter.

Exakt min tanke också. En frisk häst ska oavsett igångsättning kunna skritta i minst en halvtimme och kunna ta några varv i trav och galopp. Även kunna gå i form i alla gångarter om den är riden sådan förr.

Min äldre häst är inte igång som han var förr och dressyr kan man nog räkna på en hand senaste halvåret.
Men nog kan jag ta honom från hagen, sätta på vagnen och köra ett dressyrpass på en halvtimme utan att han blir extremt trött.

Har funderat på att lägga ut mitt ena fjordsto på foder. Kollar lite här om det finns någon som kan ta hand om henne. Hon är 19 år, pigg och frisk. Tyvärr så har hon lite problem med nerverna och går inte att använda till något och ska helst hanteras så lite som möjligt då hon blir jättestressad av allt. Hon kan bara vara som sällskap, dock är hon dominant. Hon behöver lösdrift och klarar inte av att stå i box, kräver även rätt stora hagar. Lite speciell men väldigt trevlig

:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama