Jag skrev hur jag tolkar sån text. Själv hade jag inte skrivit nått alls.Pga att köparen ändrade sig är en mer neutral ordalydelse då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev hur jag tolkar sån text. Själv hade jag inte skrivit nått alls.Pga att köparen ändrade sig är en mer neutral ordalydelse då.
Jag skrev hur jag tolkar sån text. Själv hade jag inte skrivit nått alls.
Det tänker jag också efter att en gång har varit den där "oseriösa köparen".Är det bara jag som irriterar mig på annonser där det står pga oseriös köpare är hästen åter till salu? Jag tänker direkt grinig säljare . Om man nu inte fick sålt hästen i tidigare försök, så är det väl bara att bita ihop och försöka igen.
Älskar annonsen med repgrimman, priset sänks med en tia kontinuerligt och är nu nere på 50kr i budstart.Och nu ni, har man sänkt priset till ...90 kronor!
Hästgård uthyres. 22 boxplatser ridhus och så vidare.
'Hagar finns att tillgå'. (Dvs inte självklart att det ingick utan verkade vara utanför hyran för gården)
Jaa, men vad bra!
Det har vi sett några trådar genom åren att en sån nyhet kan komma som en blixt från klar himmel. Visst kan det ha gnisslat men den ene kan ha trott att det var tillfälligt, andra gånger har den ene tvärt om trott att allt var frid och fröjd tills bomben briserar och allt vänds upp och ner, så nej. Alla vet inte från ena dagen till den andra att det är en separation på gång, i synnerhet inte om en ev otrohet är inblandad.Det här då:
Visserligen inget konstigt i annonsen, men därefter...
Köpes-annons, fjording eller fjordkorsning för allroundridning.
Rimlig beskrivning av det som önskas.
Jag svarar på annonsen (har en fjording som kan vara till salu).
Annonsören kommer och provrider.
Två dagar efteråt får jag ett "tack, trevlig häst men sambon och jag ska separera så jag kan inte köpa häst".
Visste man inte innan, att det var något slags svårigheter i relationen????
Det har vi sett några trådar genom åren att en sån nyhet kan komma som en blixt från klar himmel. Visst kan det ha gnisslat men den ene kan ha trott att det var tillfälligt, andra gånger har den ene tvärt om trott att allt var frid och fröjd tills bomben briserar och allt vänds upp och ner, så nej. Alla vet inte från ena dagen till den andra att det är en separation på gång, i synnerhet inte om en ev otrohet är inblandad.
Vilken chock!En vän till mig var med om det för några dagar sen. Sambon var borta över helgen och kom hem på söndagen. Han gjorde slut och flyttade måndag morgon, där sitter hon med litet barn, gård, hästar, hundar och katter. Fort kan det gå!
Vilken chock!
Det är ju en klassiker med exempelvis stövlar av olika slag. "säljes pga fel storlek" och säljaren har ett par stövlar i varje storlek 37-40 typ..Alltid fascinerande att se annonser på saker i samband med fhs veckan, pannband som man tydligt ser är ett märke som reas ut för 99kr vill folk ha det dubbla för, och de vet såklart inte nypriset eller märket.
Grävde ner mig själv i deras pannband på mässan igår och ser nu tre modeller av dem på fb upplagda idag..
Fast jag tycker inte det är fel i det. Det är väl bra att de hittar ett sätt att tjäna en slant Vi som snålar och inte åker på olika evenemang och slipper rese- och logikostnader betalar gärna mindre än ordinarie prisAlltid fascinerande att se annonser på saker i samband med fhs veckan, pannband som man tydligt ser är ett märke som reas ut för 99kr vill folk ha det dubbla för, och de vet såklart inte nypriset eller märket.
Grävde ner mig själv i deras pannband på mässan igår och ser nu tre modeller av dem på fb upplagda idag..
En 11-årig hund av mindre ras för omplacering. Blind på ett öga, stressad och skäller, kan inte vara själv öht och rädd för nya människor. Dessutom vill säljaren att köparen skriver på ett papper där denne avsäger sig rätten att sälja hunden vidare. Jag tänker snarare att avlivning vore ett bättre alternativ i det här fallet.
Det är relativt många som vill att man inte ska sälja vidare. Då undrar jag i mitt stilla sinne vad man vill säga med det?
Att de kan välja köpare men ingen annan? Eller tycker de att den stackars hunden ska slippa säljas/omplaceras efter detta? Hur kan man du tycka det är ok att göra det själv? Är man bättre än alla andra?
Det är relativt många som vill att man inte ska sälja vidare. Då undrar jag i mitt stilla sinne vad man vill säga med det?
Att de kan välja köpare men ingen annan? Eller tycker de att den stackars hunden ska slippa säljas/omplaceras efter detta? Hur kan man du tycka det är ok att göra det själv? Är man bättre än alla andra?
Jag förstår ju hur de tänker och att de är för hundens bästa, att den ska få ett hem för gott. Men det är väldigt motsägelsefullt när de skälva väljer att placera om den. Vad som helst kan ju hända i det nya hemmet också så att man inte har möjlighet att ha kvar hunden.