Vad är det som säger att den nuvarande ägaren lyckas bättre?
Jag är tredje hemmet åt min knasboll, uppfödaren exkluderad. Första köparen bor ca 85 mil härifrån och talade bara om hur väldigt bra allting gick tills det pang, bom mer eller mindre över natten inte funkade alls utan hunden skulle bort. Nästa intressent bodde över ca 60 mil bort från uppfödaren och var intresserad att testa honom som tjänstehund, efter två(!) veckor åker han tillbaka till uppfödaren och jag kommer in som tredje hem och övertar en unghund på 1.5 år som mår väldigt dåligt och är strykrädd.
Hem nr är hos en polis med vana från schäfer, hem nr två var han så kort tid hos så förhoppningsvis hann de inte påverkar mer i negativ riktning annat än att han inte fick någon chans att landa innan han kasserades. Hos mig har han blivit den hund jag trodde han hade förutsättningarna att bli men vi har haft väldigt många bakslag och jag har haft mina tvivel, men nu är han glad, lycklig och älskar gos även om han fortfarande har lite spöken. Jag är väldigt glad att uppfödaren lät mig få chansen och de är väldigt glada att han har det bra hos mig, så även en seriös och ansvarskännande uppfödare kan ta fel på valpköpare.