Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fel tråd
En annons i kategorin oseriös avel. Varför skulle just ett kallblod förbättra galoppen?
"Hej jag letar efter en hingst till ett varmblod. Vill få mer galopp i så vill gärna att hingsten är ett kallblod."
Stackars hästar. Varför kan inte folk ta bort sina trasiga djur om de nu inte kan behålla dem själva?6 åring på 170
"Tyvärr triangelmärkt pga artros i SI-leden men fungerar till lättare ridning. Häst med stor personlighet, kräver en ryttare med kunskap och tålamod. Inte mycket utbildad, ej igång i dagsläget. Säljes till en lätt ryttare, då han ej är viktbärande."
Låter som upplagt för problem imo.
Eller hästen född 94 som fortfarande hoppar 120 rundor, nu är jag inte speciellt bra på hoppning men nja va? Speciellt som hästen blir "stel i lederna vä fram" på vintern.
Nästan så man skulle ringa på den.En skäck med fina "täcken".
Fast jag ser inget konstigt med den frågan. Provet kan ju ha tagits innan man balade (vilket oftast ger det bästa medelvärdet av gräset på ängen).Såg precis en annons på facebook där man säljer nybalat hö, man fick det billigare om man själv plockade balarna direkt från åkern. En person kommenterar: "är det analyserat?". Ganska självklart tycker jag att ingen hunnit analysera (eller få svar på en ev analys) när höet inte ens har hunnit bli intaget från åkern..
Men det tar väl rätt länge att få svar på en höanalys ändå?Fast jag ser inget konstigt med den frågan. Provet kan ju ha tagits innan man balade (vilket oftast ger det bästa medelvärdet av gräset på ängen).
Nej någon dag bara. Dessutom är det ju bra att veta om det är analyserat eller inte.Men det tar väl rätt länge att få svar på en höanalys ändå?
Haha, har stått i samma stall som hon som skrivit den här annonsen. Tycker det är skithäftigt och intressant att läsa om hennes mustang.Har nyss köpt en vildhäst och ska hämta honom i Amerika så fort jag fixat lite stålar. Eftersom vildhästen inte vill ha täcken då han i hela sitt liv galopperat över slätten naken och nu i ren protest gått med i nudistklubben för nyanlända amerikanare ska jag sälja mina täcken till någon svensk häst som uppskattar termobyxor.
Varför är det fel tråd, menar du?Fel tråd
Varför är det fel tråd, menar du?
För att annonsen handlar om avel? Den är väl lika stollig oavsett?
Rubrik
"EN RIKTIG VALACK"
ingen klapphingst då?
En som söker häst med följande krav: minst inriden men gärna lite utbildad, mellan 3-14år, runt 160cm, EJ vbl/kbl, trevlig och smidig i all hantering, samt skadefri.
Och vill ni veta vad personen kan tänka sig att betala för en trevlig, lätthanterad halvblods-hobbyhäst i sina bästa år?
15000kr
Och jag känner både