Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annonsen dock borta sen en tid, men kan inte glömma honom! Nån som vet vem som köpte honom :confused: och vart han tog vägen? Skicka pm om du vill! :heart

Hästar säljes;
"Valack, född då, färg så, kan detta osv...
Något brötig i hanteringen, men mycket social i hagen och står alltid i vägen... "
:laugh:

Den blev jag kär i! Jag vill ha en social häst som står i vägen! Alltid!
:love: :heart :love:
Jag har en kompis med en häst till salu som är precis sån... *tipsar*

Jättekul beskrivning! Så himla rolig så jag fastnade direkt och ville få honom hemskickad som rek!
Vad har din kompis för knasig häst? *Nyfiken!*
Det är en ung frieservalack som är lika jättesnäll och jättesocial som han är jättestor.
När man kommer till hagen så antar han ALLTID att alla kommer för att hämta honom. Om man mot förmodan inte ska ha honom så hänger han på ändå, med sitt jättestora huvud alldeles intill ens eget: "Men schyssta rå? Du kommer inte ens märka mig.."
När man mockar hjälper han till, dels genom att komma och bajsa precis bredvid och sen meckar han runt så mycket med skottkärran att han oftast både välter den och trasslar in benen: "..ojdå.. ehm.. kan du lösa de här åt mig möjligen..?"
Tillslut kan man ju inte låta bli utan börjar gosa med honom och då är han SÅ nöjd :love::banana:

"Inga nybörjarhästar, dvs. 4 år på ridskolan hjälper inte, du är fortfarande nybörjare så länge du inte haft egen häst."
Förstår inte riktigt...? Är man nybörjare bara för att man inte haft egen häst? För isådanafall fall borde väl även jag som under mina 15 år som hästmänniska aldrig ägt en häst räknas som nybörjare?

"Inga nybörjarhästar, dvs. 4 år på ridskolan hjälper inte, du är fortfarande nybörjare så länge du inte haft egen häst."
Förstår inte riktigt...? Är man nybörjare bara för att man inte haft egen häst? För isådanafall fall borde väl även jag som under mina 15 år som hästmänniska aldrig ägt en häst räknas som nybörjare?

Då var jag nybörjare i 30 år:laugh:

Detta gäller ju inte alla och det är fel att dra alla över en kam. Men ärligt talat gav 4 år på ridskolan inget alls. Inte ens sex år på ridskola gav något. Kan säga att jag var total nybörjare TILLS jag skaffade egen häst.

Lärde mig mer på ridlägerveckorna första året jag var där än under de tre åren på ridskola före dess.

Det är en ung frieservalack som är lika jättesnäll och jättesocial som han är jättestor.
När man kommer till hagen så antar han ALLTID att alla kommer för att hämta honom. Om man mot förmodan inte ska ha honom så hänger han på ändå, med sitt jättestora huvud alldeles intill ens eget: "Men schyssta rå? Du kommer inte ens märka mig.."
När man mockar hjälper han till, dels genom att komma och bajsa precis bredvid och sen meckar han runt så mycket med skottkärran att han oftast både välter den och trasslar in benen: "..ojdå.. ehm.. kan du lösa de här åt mig möjligen..?"
Tillslut kan man ju inte låta bli utan börjar gosa med honom och då är han SÅ nöjd :love::banana:
Vill oxå ha! Hur gammal å hög? Inriden?
Härliga, knasiga, knähundshäst! :laugh::heart

Åh vad bra, då kanske jag vågar hoppas på ett par nya cm till efter 8-åringens sommarbete:D

Att hon inte behagat växa EN enda cm sen jag köpte för fyra år sedan är en annan sak...

Sätt ut henne på annons a la "kollar intresset" så ska du se att hon växer :p

Eller krymper då om man får tro ovanstående annonsör :cautious:

Ha ha ha...och den som aldrig ägt en häst men jobbat som beridare hela livet göre sig icke besvär? :laugh:

Fast vänta nu......."Haft egen häst" kan ju också tolkas som att man haft en häst "som sin egen".

Lite larviga är ni nog. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 055
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 879
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama