annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar hur folk tänker när dom väljer bilder till sina annonser.. Såg en annons om en häst som ska vara skapligt snäll men som inte ska hoppa. På bilden stegrar hästen bredvid ett hinder som inte ser allt för litet ut.

"Rumsliga" (inte rumliga) gångarter betyder ungerär stora, luftiga gångarter. Uttrycket var inte ovanligt på den tiden jag red halvblod, i slutet av yngre stenåldern ungefär.

Sen kan jag bara hålla med om bilder i annonser! Uppställningsbilder ska vara från sidan, med en renryktad häst uppställd på plant underlag. Och plocka av hästen täcket, om det inte är det som ska säljas.:devil: En häst med fantastiska gångarter/hoppteknik/lynne ska presenteras med en bild som visar just detta, inte en som antyder att hästen är oridbar/snubblar på en cavalettibom/stegrar och bockar.

"Mycket fint Connemara sto född 2013 behöver ett nytt aktivt hem.
Trickträning/frihetsdressyr är påbörjad där hon snabbt o enkelt lärt sig ex att stegra"

På bilden står hästen på bakbenen, högt upp, med en ung tjej som håller i en longerlina. Är det bara jag som tycker det verkar lite halv-lämpligt att lära en ett/tvååring att stegra? :banghead:

Jag undrar alltid över de kommande topp ponnysarna som kan gå långt med rätt ryttare men de kräver hästkunniga föräldrar. Dessa ponnysar är ganska ofta över tio år, för mig är det ouppfostrade ponnysar som inte kan hanteras längre av ägaren och man vill bara få ut mesta möjliga peng. Jag tycker synd om den som köper en sådan till sin son eller dotter och tror att det är så.

"Mycket fint Connemara sto född 2013 behöver ett nytt aktivt hem.
Trickträning/frihetsdressyr är påbörjad där hon snabbt o enkelt lärt sig ex att stegra"

På bilden står hästen på bakbenen, högt upp, med en ung tjej som håller i en longerlina. Är det bara jag som tycker det verkar lite halv-lämpligt att lära en ett/tvååring att stegra? :banghead:

Du är inte ensam om att tycka det. Jag har en gammal häst som stegrar som ett sätt att protestera och ta sig ur situationer på ett sätt som jag aldrig sett någon annan häst göra. I höstas fick jag veta att någon lärt henne stegra som föl utan att uppfödaren visste om det. Nu förstår jag varför hon reagerar som hon gör och det är inte kul alls. Folk borde tänka längre än näsan räcker, det kan tyckas vara gulligt med ett föl som stegrar men inte med en vuxen häst som gör det.

@Görel Precis min åsikt och det jag skulle vara rädd för... Tanten jag hade, hästen på bilden, hade väldigt lätt för att lätta fram. Skulle säkert varit jättelätt att lära henne att stegra, och livsfarligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka