annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här tycker jag är lite konstigt formulerat.
"Maila mig gärna och berätta om dig själv. Om Poppy verkar vara något för dig så hör jag av mig."
Det avskräcker iaf mig från att höra av mig.

Oxen finns kvar. ;)

Den här var däremot lite märklig - ingen vuxen som sett över annonsen?

"...har en gammal ridskolehäst som är 23 år gammal. Hon är jätte snäll att rida på och en perfekt nybörjahäst. Hon är 140 hög tror ja , snäll i hanteringen. Hon har träns men ingen sadeln. Ni får med er tränset.
.....jag tror att hon är en B-ponny"

Oxen är nyinlagd. Mycket annorlunda text i nya annonsen.
Däremot så tycker jag att den är så ung. Redan riden mycket och hoppad med osv osv fast den bara är 2 år. Låter inte helt bra även om det är en oxe och inte en häst så är den ju bara en bäbis.

På FB
"Det är med stor sorg vi måste sälja lilla Nova som är en underbar glad och sprallig liten tjej på 11 veckor som vi bara hunnit haft i några få dagar anledningen till varför hon inte kan vara kvar hos oss är för att jag har en liten son som hon hemskt mycket vill leka med men leker lite för "hårt" och har nafsat några gånger och han har nu blivit rädd för henne och vill helt enkelt inte vara nära henne
NOVAs pappa är amstaff och mamman är amstaff/boxer "
:banghead::cry::banghead::cry:

På FB
"Det är med stor sorg vi måste sälja lilla Nova som är en underbar glad och sprallig liten tjej på 11 veckor som vi bara hunnit haft i några få dagar anledningen till varför hon inte kan vara kvar hos oss är för att jag har en liten son som hon hemskt mycket vill leka med men leker lite för "hårt" och har nafsat några gånger och han har nu blivit rädd för henne och vill helt enkelt inte vara nära henne
NOVAs pappa är amstaff och mamman är amstaff/boxer "
:banghead::cry::banghead::cry:

:banghead::banghead::banghead:

Cirkulerar i diverse djurgrupper på FB

AKUT!
Detta är Imma som är lite över tre månader. Hon har varit lite busig och svalt en tråd som olyckligt snott sig runt i tarmarna och en häftklammer

Hon behöver akut opereras och Immas mamma behöver hjälp med självrisken som kommer gå på cirka 6-7 000 kronor. Vi hoppas att vi ska kunna hjälpa denna lilla tjej att överleva men behöver er hjälp

Det gäller alltså en hundvalp och en "förening" som samlar in pengar. Folk i gruppen jag är med i frågade efter veterinärutlåtande/kvitto så de vet om hunden och behovet finns. Annars kan det j lika gärna vara någon som behöver lite pengar efter jul. Hursomhelst, personen blev förbannad och började kalla folk diverse saker. Sen la hon upp kvitton från operationen på SIN hund och en operation på hennes kompis hund. Hon visade också bilder på de hundarna. Folk undrade varför hon visade det, de ville ju se vad/vem de skulle ge pengar till. Visade sig till slut att inget organisationsnummer finns. Den hjälpbehövande är polare med grundaren av "föreningen" och uppfödaren är hjälpbehövandes mamma. Känns lite sådär va?
Slutade med att ansvarig person lämnade gruppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka