annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste precis en annons med första meningen. Svart häst med lång man och svans.
På bilderna i annonsen ser man att hästen är svart, har lång man och ja, svansen brukar ändå vara lång på de flesta hästar. Eller har jag fel ;) Hör väl inte till det viktigaste infon i en annons kan jag tycka.

En ska jag funderat på är varför man skriver att hästen är nyskodd?
Är det ett sätt att locka spekulanter? För mig kvittar det om den är nyskodd eller inte om jag ska provrida. Men det kan ju vara trevlig att inte få hem en häst med helt utslitna skor och behöva sko det första man gör efter ett köp. Men hur många tar hem hästen efter första provridningen?

ska jag funderat på är varför man skriver att hästen är nyskodd?
Är det ett sätt att locka spekulanter? För mig kvittar det om den är nyskodd eller inte om jag ska provrida. Men det kan ju vara trevlig att inte få hem en häst med helt utslitna skor och behöva sko det första man gör efter ett köp. Men hur många tar hem hästen efter första provridningen?
Är rätt så säker på att annonsen på min pojk hade just det där med att han var nyskodd i sig, men det var för att det var första gången och att det gick bra. Är det en äldre häst kanske det är lite nja, onödigt. Speciellt eftersom det troligtvis kommer gå några veckor mellan då annonsen läggs ut, provridning och sen hästköp. Då kanske det blir dags med skoning igen lägligt till att man har fått hem hästen. ;)

Läste precis en annons med första meningen. Svart häst med lång man och svans.
På bilderna i annonsen ser man att hästen är svart, har lång man och ja, svansen brukar ändå vara lång på de flesta hästar. Eller har jag fel ;) Hör väl inte till det viktigaste infon i en annons kan jag tycka.

En ska jag funderat på är varför man skriver att hästen är nyskodd?
Den första frågan stallägarens dotter ställde när jag hade köpt ny häst var: "Har den lång man?" Så det är uppenbarligen det viktigaste när man köper häst, att den har lång man. Åtminstone när man är tio år gammal.

Såg idag en annons om medryttare sökes till 2,5-åring. För det ska hen betala 1500 kr i månaden - även i början när hästen ska ridas in.

Någon som är sugen på att pröjsa 1500 för att rida in en häst? :D

Antar att man ska ha bil med för hästen står 5 mil ut i skogen? :banghead:

Ja nyskodd, nyverkad brukar det stå ibland. Som typ att men tjänar lite pengar på det då man inte behöver ska hästen på en gång.

BTW har ni sett oxen som söker fodervärd? :love:

Är det samma häst som var tidigare i tråden som nu är ute med ny annons? En 23åring för 20k som måste stå med minst två andra islandshästar? Hela den annonsen var lite knepig.

Ja, det här var ju genomtänkt :banghead:

Hej jag undrar om det finns några i (ort) som är interesserade av att bör medryttare. Har ingen häst än men vill bara se hur många som skulle vilja om/när jag skaffar häst. Annars är det ingen möjlighet att jag får en häst. Kommer vara en häst som är mellan 150-180 i mkh. Tack på förhand!

Är det samma häst som var tidigare i tråden som nu är ute med ny annons? En 23åring för 20k som måste stå med minst två andra islandshästar? Hela den annonsen var lite knepig.

Hon kanske inte kan svenska :angel:

Tycker dock inte annonses är så knepig alls?
(om jag nu fann rätt)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka