annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hejat på den hästen. Frågar man honom är han inte 30, han är väldigt pigg och glad. Att ta bort honom känns.. Ja jag vet inte, men jag tycker det är bra om någon vill ha honom. Ägaren menar ju inte på något sätt att vara elak och ond, han vill bara att hästen ska få leva klart hos någon som har tid och plats. Sett inga fel i det.
Förstår att det kan provocera, men som sagt. Det är inte speciellt fruktansvärt.
Nej men det kan bli när han helt gratis åker till en italiensk korvfabrik.

Jaha? Blev det en smartare annons bara för att fler tror på tomten?

Precis. En häst ska inte ges bort eller säljas för så lite pengar så att det lönar sig att skicka den till Italien.
Är hästen så oerhört lite "värd", så ta då bort den humant.
Eller låna ut på foder och ha kvar kontrollen.
Jag har några vänner som jag vet att jag kan lita på som jade hade kunnat skänka häst till. Hade ALDRIG litat på en random person som svarade på en annons, det kan låta hur bra som helst och sen sluta i katastrof.

Därav har jag t.o.m skrivit in i mitt testamente att om mina efterlevande inte kan ta hand om mina djur på ett adekvat sätt, eller hitta ett "lånehem", så ska de tas bort. Inget av djuren får under några omständigheter säljas/överlåtas.

På trådtemat: "Blivande internationell tävlingsponny" - Två suddiga bilder på en blöt häst som springer lös i en lerig paddock.
Flera annonser med dyra hästar som påstås vara JÄTTEFINA: Huvudbilder. Fler huvudbilder. En uppställd bild. Eller en bild i skritt. "Film finnes vid seriöst intresse". Hallå- 2014, youtube, ring a bell? Jag skulle aldrig palla höra av mig på en häst som annonstexten säger SUVERÄN om och priset skriker SUVERÄN men det enda man får se är huvudet, om man inte är seriöst intresserad förstås..... Särskilt inte som jag (när det finns film) stänger av 90% av alla filmer efter 15 sekunder för att den dyra, lovande tävlingshästen ser ut som hej kom och hjälp mig........

En tjej har lagt upp annons på hundtäcke. Pris 275 kr. Använt en gång.
En vänlig själ upplyser om att täcket kostar 149 kr nytt på Hööks.
Säljare sänker då till 200 inkl frakt

Som hittat att betala 50 kr mer för ett begagnat täcke än ett nytt :banghead:

Well. Det var ju inkl frakt vilket ger ungefär samma pris som på Hööks :p

Lånade hem ett par sadlar för provning i veckan.
När jag kände igen den ena modellen insåg jag att hon ville ha 300 mer än nypris..

Det blev ingen sadel, jag sade inget heller..

Finns det någon här som skulle vilja ha en shettis på foder 1-2 år. Får jättegärna köra in henne, stort plus om du även kan ensamträna henne då jag ej haft möjlighet till det. Går på lösdrift men skulle säkert gilla box också, Dock ej öppen box då hon kan hoppa över. Har dock vissa krav på körselen. Vill att hon körs in med lös brösta. Ej sktiselen. Damen är född -13 så blir 2 år i april. ( eller ja nyår). Blir maxad A.-ponny

Låter inte alls som: hej ta gärna min häst och kör in den gratis samt ensamhetsträna den så jag slipper. Köp gärna en sele till hästen också.

"Hästliknande, folkilsken varelse som bits, sparkas och fiser illa. Glöm bort alla försök att rykta, kela eller klappa henne, detta gör man med livet som insats. Kan omöjligt vistas själv i en box utan att sparka sönder all inredning. Kan inte vistas i närheten av andra hästar då hon sparkar, biter och jagar bort även dessa, stora som små.
Hon har en mycket tråkig rent av eländig uppsyn och exteriört sett måste gud ha glömt henne.
Hon är varje hovslagares mardröm då hon kosparkar åt alla håll vid blotta åsynen av en verktång. Måste transporteras i ett pansarfordon för att grejerna ska hålla, om man nu mot förmodan skulle få in henne i den.
Helt oduglig till det hon är ämnad för. Har ingen som helst teknik i sina hopplösa försök till något som skulle kunna föreställa hoppning med hängande framben och hon kniper bakbenen framåt in under sig på något mycket märkligt sätt. Snubblar ofta på bommar som ligger på marken om hon skulle råka virra sig mot dem. Allmänt tittigt, nervös och rädd för i princip allting. Klarar inte av närvaron av hundar, katter eller höns.
Hon har en katastrofalt stel, trippig och oelastisk galopp som får ett 25 år gamalt Russ att se ut som en fjäderlätt Totilas dansande på moln i jämförelse.
Mamman Bonny har sedan tidigare 2 avkommor som även dessa visat sig fullständigt odugliga som ”hästar” och har en anmält beklämmande framtoning.
Om det mot förmodan skulle finnas någon som vill veta mer (kan inte ha alla hönsen hemma) finns det fler detaljer på vår hemsida: ....................
Eller var det precis tvärt om…"

"
Söker du en vän med stor personlighet och intregitet. Någon att göra genombrott med? Någon att utbilda från grunden och kämpa tillsammans med? Någon som i framtiden kommer att plocka många rosetter? Då tycker jag att du ska fortsätta läsa.
Tuben är ett sto av särklass. Med mycket stort psyke till hennes nätta kropp. Hon mäter idag ca 1.68mkh och är smäcker och fin. Hon är mycket häst att rida, men villig att samarbeta och lära sig nya saker. Hon är lättlärd och rolig att umgås med. Tuben är sent tagen och behöver utbildas vidare. Hon går idag ca 1.20 under ryttare på träning. Men har potential för mer. Jag tror att hon är en framtidsstjärna, men livsförhållandena har ändrats. Och därför finns inte möjligheten att ta henne dit för mig. Och för hennes skull så vill jag att hon ska få komma någonstans där man kan ge henne förutsättningarna som hon förtjänar. Under den tiden som hon har varit hos mig, så har vi fokuserat väldigt mycket på uppfostran och arbete från marken. Så nu är femårstrotsen nästan ett minne blått. Tuben är efter den fina hingsten jeapordy, som har fina placeringar i svår klass-hoppning. Hon är lättlastad i både lastbil och transportsläp. Hon duschas och skos utan problem.Bilder och filmer finns för den som är intresserad.
Hemmet är viktigare än priset, så stirra dig inte blind på siffrorna utan maila mig och berätta vad du har att erbjuda.

Grundriden"

Tycker hela annonsen var eh men vissa delar var värre än andra. Och smäcker... Mnja, mager.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka